Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا هفته سیزدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال کشور در حالی برگزار می‌شود که تیم‌های نفت مسجدسلیمان و فولاد در خانه و همچنین تیم نفت آبادان بیرون از خانه به مصاف حریفان خود می‌روند.

تیم نفت  آبادان در هفته دوازدهم این پیکارها به مصاف سپاهان رفت و در یک دیدار نفس‌گیر و حساس درنهایت ۲ بر یک تن به شکست داد همچنین تیم فولاد خوزستان دیگر نماینده استان مقابل ماشین سازی بحران زده قرار گرفت که با تک گل آیاندا پاتوسی پیروز میدان شد و چهارمین برد خود در لیگ را جشن گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تیم نفت مسجدسلیمان در این هفته میهمان تیم ذوب آهن بود که به تساوی بدون گل رضایت داد.

تیم نفت آبادان که از ۱۲ بازی گذشته خود ۶ پیروزی، سه تساوی و سه باخت کسب کرده و اکنون با ۲۱ امتیاز در رده سوم جدول قرار دارد، در این فصل نتایج بسیار خوبی کسب کرده و کمتر به حریفان باج می‌دهد؛ تیم فولاد که فصل گذشته موفق به کسب سهمیه آسیایی شد اکنون در جایگاه پنجم رده بندی جای گرفته و رفته رفته به لحاظ تیمی و هماهنگی بین بازیکنان بهتر شده است در این بین کادر فنی فولاد معتقدند که تصمیمات داوری در بازی‌های هفته هشتم تا یازدهم این تیم  موثر بوده و این موضوع آنها را از صدر جدول دور کرده است.

تیم نفت مسجدسلیمان مسابقات را به خوبی شروع کرد و با امتیاز گرفتن از تیم‌های مدعی پرسپولیس، گل گهر، شهرخودرو، سپاهان و فولاد توانست در نیمه بالای جدول قرار گیرد هر چند این تیم جوان و با انگیزه در ادامه راه کار بسیار سختی در پیش دارد.

نفت مسجدسلیمان - استقلال

تیم نفت مسجدسلیمان از ۱۲ بازی گذشته خود چهار برد، چهار تساوی و چهار شکست در کارنامه دارد و در سوی مقابل تیم استقلال ۶ برد، چهار تساوی و ۲ شکست کسب کرده است. جدال تیم‌های استقلال و نفت مسجدسلیمان در واقع رقابت بین تیم‌های دارا و ندار فوتبال ایران است که حساسیت خاصی دارد. 

سیدمجتبی حسینی سرمربی تیم نفت مسجدسلیمان در این فصل با ترکیبی از بازیکنان جوان پا به مسابقات گذاشت و توانسته است تیمش را در صف هشت تیم بالایی جدول قرار دهد همچنین محمود فکری با تلفیقی از بازیکنان جوان و باتجربه عملکرد خوبی تا اینجای کار داشته و به همراه استقلال در رده نخست جدول جای گرفته است.

تیم نفت مسجدسلیمان در ۱۲ بازی گذشته ۹ گل دریافت کرده و در مقایسه با دیگر حریفان عملکرد نسبتا خوبی داشته است اما در خط حمله با زدن ۹ گل چندان قدرتمند نشان نداده در سوی مقابل تیم استقلال تاکنون ۶ گل دریافت کرده و ۱۶ بار دروازه حریفان را باز کرده است که این موضوع نشان می‌دهد خط حمله بسیار قدرتمندی دارد.

تیم نفت مسجدسلیمان برای موفقیت بیشتر در لیگ نیاز است در فاز تهاجمی عملکرد بهتری داشته باشد و باید در نیم فصل این نقیصه را برطرف کند. تیم‌های استقلال و نفت مسجدسلیمان اکنون با ۲۲ و ۱۶ امتیاز به ترتیب در مکان‌های اول و ششم جدول رده‌بندی جای گرفته‌اند. آبی‌های پایتخت درصورت پیروزی به صدرنشینی خود ادامه داده همچنین برد نفت مسجدسلیمان در این دیدار باعث بهبود جایگاه آنها می‌شود.

یکی از نقاط قوت تیم نفت مسجدسلیمان جوانی و جنگندگی بازیکنانش است که یقه استقلالی‌ها را بگیرد اگرچه بسیاری از بازیکنان استقلال باتجربه و سرشناس هستند و به خوبی می‌دانند سه امتیاز این دیدار برای آنها حکم مرگ و زندگی را دارد.
نفتی‌ها بعد از شکست مقابل نفت آبادان و تساوی با نساجی در مصاف با استقلال به دنبال جبران امتیازات از دست رفته بوده هستند و تلاش می‌کنند پنجمین بردشان را کسب کنند. در سوی مقابل تیم استقلال نیز هفته گذشته با یک گل مغلوب سایپا شد و بازیکنان این تیم از انگیزه بالایی برای برد برخوردارند تا دل هوادارانشان را شاد کنند.

تیم نفت مسجدسلیمان به دلیل مشکلات مالی فراوان در فصل نقل و انتقالات نتوانست بازیکن مطرحی جذب کند تا جاییکه برخی از بازیکنان این تیم نخستین حضور خود در لیگ برتر را تجربه می‌کنند در حالی که دست محمود فکری در جذب بازیکن باز بود و آبی‌ها در این فصل بازیکنانی همچون رشید مظاهری، محمد نادری، محمدحسین مرادمند و ... را جذب کردند.

فولاد - پیکان

تیم فولاد در این فصل بر خلاف دوره های قبل، بازیکنان بسیار خوبی اختیار کرد به گونه ای که در هر پست ۲ بازیکن خوب و سرشناس دارد؛ این تیم همچون فصل گذشته همچنان در امر گلزنی با مشکل مواجه بوده و اکثر گل‌های این تیم توسط هافبک‌ها و مدافعان به ثمر می رسد.

شاگردان جواد نکونام در این فصل نیز بیرون از ورزشگاه خانگی خود هرگز به پیروزی نرسیده بودند تا این که هفته گذشته در بازی با ماشین سازی این طلسم شکسته شد و آنها نخستین برد خارج از خانه را در لیگ بیستم کسب کردند.
تیم فولاد در این فصل برابر نفت مسجدسلیمان و پرسپولیس در خارج از خانه شکست خورد و مقابل نساجی، سپاهان، گل گهر و ذوب آهن به تساوی رسید تا این امر موجب فاصله گرفتن سرخپوشان اهوازی از صدر جدول شود.
َتیم فولاد در هفته سیزدهم نیاز مبرم به سه امتیاز این دیدار دارد تا در کورس رقابت برای صدر جدولی باقی بمانند؛ فولاد برای این دیدار بازیکنان ترکیب اصلی خود را در اختیار دارد و دست نکونام از این حیث برای انتخاب بازیکنان باز است تا بتواند پنجمین برد فصل خود را کسب کند اگرچه حریف آنها تیم پیکان است و به راحتی امتیاز از دست نمی‌دهد.
 
فولادی‌ها در بازی های خانگی نشان دادند که به راحتی امتیاز نمی دهند؛ نقطه قوت تیم فولاد در ۲ سال اخیر خط دفاع و هافبک قدرتمند این تیم است و همین امر موجب شده تا آنها کمتر گل دریافت کنند. رفع مصدومیت ایوب والی و حضور این مدافع کهنه کار نه تنها باعث ایجاد انگیزه در تیم شده بلکه خط دفاع فولاد را مستحکم تر می کند. 

مهدی تارتار که یکی از مربیان جوان فوتبال ایران به شمار می رود، فصل گذشته به همراه نفت مسجدسلیمان به عنوان پدیده لیگ شناخته شد و با کمترین باخت در مکان هشتم جدول رده بندی جای گرفت. این تیم در فصل نقل و انتقالات بازیکنان خوبی را به خدمت گرفت و در برخی پست ها، پوست اندازی کرد. شاگردان تارتار تاکنون بازی های خوبی به نمایش گذاشته و با چهار برد، چهار تساوی و چهار باخت در جایگاه هفتم جدول جای گرفته اند.

آیاندا پاتوسی اکنون در فولاد به یک بازیکن تاثیرگذار تبدیل شده و هر موقع در ترکیب تیم حضور داشته، عملکرد خوبی به نمایش گذاشته و هم تیمی های خود را صاحب موقعیت می کند. این بازیکن ابتدای فصل به دلیل مصدومیت نتوانست در ترکیب تیم جایی داشته باشد و نبود او در ترکیب کاملا مشخص بود.

فولاد خوزستان روز هجدهم فروردین باید در اهواز یا قطر به مصاف العین امارات برود، فولاد در صورت برتری در این دیدار در گروه چهارم رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا با تیم های السد قطر، النصر عربستان و الوحدات اردن هم گروه خواهد شد که تقابل جواد نکونام با ژاوی هرناندز سرمربی السد، ۲ بازیکنی که بارها در لالیگا برابر هم قرار گرفتند جذاب و دیدنی خواهد بود. 

نبرد نکونام و تارتار ۲ مربی جوان لیگ که سابقه بازی در تیم ملی را دارند، در نوع خود دیدنی و جذاب خواهد بود و باید دید تفکر کدام مربی بر دیگری غلبه خواهد کرد. تیم فولاد خوزستان اکنون با ۱۸ امتیاز در مکان پنجم جدول رده بندی قرار گرفته است.

مس رفسنجان - نفت آبادان 

تیم صنعت نفت آبادان در این فصل با عملکردی قابل توجه توانسته در پایان هفته دوازدهم با کسب ۲۱ امتیاز در رده سوم جدول قرار گیرد؛ کسب این نتایج در شرایطی رقم خورده که بسیاری از بازیکنان این تیم به دلیل مشکلات مالی از نفت آبادان جدا شدند و پیش بینی می‌شد که این تیم برای برآورده کردن انتظارات هواداران پرشور خود با مشکل بزرگی مواجه شود اما با این وجود سید سیروس پورموسوی با تلاش بازیکنانش توانسته تا اینجای فصل شرایط خوبی را رقم بزند.

نفتی‌ها درصورت برد مقابل مس رفسنجان بار دیگر به روند صعودی خود ادامه خواهند داد و می‌توانند صدر جدول را اختیار کنند. برزیلی‌های ایران هفته گذشته مقابل سپاهان اگرچه بازی خوبی به نمایش گذاشتند اما در پایان با نتیجه ۲ بر یک مغلوب شدند. 

هرچند نفت آبادان در لیگ بیستم نسبت به رقبای خود خیلی دیرتر وارد بازار نقل و انتقالات تابستانه شد و بازیکنان بسیاری از جمع طلایی پوشان جدا شدند اما حضور پورموسوی در آبادان باعث شد تا برخی جوانان خوزستانی نیز فرصت حضور در ترکیب اصلی نفت را به دست آورند. 

در فصل جاری و با وجود گذشت ۱۲ هفته از بازی‌ها، صنعت نفت بیرون از خانه نتایج خوبی کسب کرد که این موضوع نشان دهنده تمرکز و اعتماد به نفس بالای بازیکنان نفت آبادان است؛ باخت هفته گذشته نفتیها باعث شده تا بازیکنان این تیم در مصاف با مس با کسب سه امتیاز بازی انگیزه بالایی داشته باشند.

بی شک پورموسوی و شاگردانش اگر به همین شکل ادامه دهند و از بازی های باقی مانده امتیازات لازم را بگیرند، قهرمانی در لیگ و یا صعود به جام باشگاه های آسیا برای آنها دور از دسترس نیست چیزی که مردم آبادان برای آن لحظه شماری می کنند.

مس رفسنجان با محمد ربیعی توانسته طی هفته‌های اخیر در نتیجه گیری، عملکرد موفقی داشته باشد. تیم مس در خانه همواره بازی های خوبی به نمایش گذاشته و به سختی امتیاز از دست می دهد. این تیم در بازی مقابل نفت آبادان باقوای هر چه تمام تر به میدان می آید تا بتواند سه امتیاز بازی را کسب و جایگاهش را در جدول رده بندی بهبود دهد.

طالب ریکانی تاکنون بیشترین گل را برای نفتی ها به ثمر رسانده و در صورت گلزنی در این دیدار آمار گل های خود را افزایش می دهد. حضور محمد طیبی و محمد اهل شاخه در نفت آبادان، موجب استحکام خط دفاعی این تیم شده است.

دیدار نمایندگان خوزستان در هفته سیزدهم مسابقات به شرح ذیل است:

۱۰ بهمن ماه:
نفت مسجدسلیمان - استقلال (ورزشگاه بهنام محمدی مسجدسلیمان - ساعت ۱۵)
۱۱ بهمن ماه:
فولاد - پیکان (ورزشگاه فولاد - ساعت ۱۷:۱۰)
مس رفسنجان - نفت آبادان ( ورزشگاه رفسنجان - ساعت ۱۵:۳۰)

برچسب‌ها فوتبال محمد نادری اداره کل ورزش و جوانان استان خوزستان سید مجتبی حسینی باشگاه پرسپولیس فولاد ذوب آهن استقلال محمد ربیعی پرسپولیس السد مهدی تارتار ژاوی هرناندز نفت مسجد سلیمان النصر عربستان اهواز جواد نکونام سید سیروس پورموسوی قطر فولاد خوزستان لیگ قهرمانان آسیا آیاندا پاتوسی خوزستان جام باشگاه‌ های آسیا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فوتبال محمد نادری اداره کل ورزش و جوانان استان خوزستان فوتبال محمد نادری اداره کل ورزش و جوانان استان خوزستان سید مجتبی حسینی باشگاه پرسپولیس فولاد ذوب آهن استقلال محمد ربیعی پرسپولیس السد مهدی تارتار ژاوی هرناندز نفت مسجد سلیمان النصر عربستان اهواز جواد نکونام سید سیروس پورموسوی قطر فولاد خوزستان لیگ قهرمانان آسیا آیاندا پاتوسی خوزستان جام باشگاه های آسیا اخبار کنکور تیم نفت مسجدسلیمان نفت مسجدسلیمان بازیکنان این تیم فولاد خوزستان خوبی به نمایش جدول رده بندی تیم فولاد هفته سیزدهم نفت آبادان مس رفسنجان هفته گذشته سه امتیاز جدول قرار جای گرفت صدر جدول بازی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۳۱۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خلاصه بازی رئال مادرید و مایورکا + فیلم

در هفته سی‌ویکم لالیگای اسپانیا، تیم فوتبال رئال‌مادرید با یک‌گل مایورکا را شکست داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، دیدار تیم‌های فوتبال مایورکا و رئال‌مادرید از هفته سی‌ویکم رقابت‌های فوتبال لالیگا اسپانیا در ورزشگاه سون‌مویکس با قضاوت خوزه ماریا سانچز مارتینز برگزار شد که در نهایت این دیدار با برتری یک بر صفر رئال‌مادرید به پایان رسید.

تک‌گل رئال‌مادرید توسط اورلین شوامنی در دقیقه ۴۸ به ثمر رسید. شوت از پشت محوطه جریمه ستاره فرانسوی پس از برخورد به مدافع مایورکا کمانه کرد و به شکلی زیبا وارد دروازه میزبان شد. در ادامه رئال‌مادرید این فرصت را داشت تا در دقیقه ۶۰ اختلاف را به ۲ گل افزایش دهد اما براهیم دیاز به شکل عجیبی نتوانست دروازه مایورکا را باز کند.

با این نتیجه رئال‌مادرید ۷۸ امتیازی شد و در صدر جدول اختلاف خود را با بارسلونا به عدد ۱۱ رساند و در مقابل مایورکا با ۳۱ امتیاز در رتبه پانزدهم ایستاد.

خلاصه‌بازی مایورکا و رئال‌مادرید

کد خبر 744221

دیگر خبرها

  • آماده‌سازی ویژه دقیقی برای جدال حساس مقابل استقلال
  • پیروزی و تساوی نمایندگان فوتبال فارس مقابل رقبا
  • برنامه هفته‌های پایانی لیگ برتر لو رفت!
  • جوان‌ترین بازیکن لیگ برتر، جایی دور از تهران!
  • لیگ دسته اول فوتبال| شکست خیبر و توقف چادرملو و فجر سپاسی
  • لیگ یک: برد ۶ امتیازی دریا بابل در دربی قعرنشین‌ها
  • لیگ دسته اول فوتبال| برتری دریا بابل و نفت مسجدسلیمان
  • برد به موقع نفت مسجدسلیمان در کورس رقابت برای صعود لیگ برتر
  • اطلاعیه کمیته انضباطی برای کادر فنی استقلال
  • خلاصه بازی رئال مادرید و مایورکا + فیلم