Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده نجف آباد در مجلس پیشنهاد خود برای تامین منابع ۲۶ میلیارد یورویی جهت حمل و نقل سریع و السیر را تشریح کرد. - اخبار سیاسی -

ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف آباد درمجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به پیشنهاد خود برای گسترش ناوگان ریلی پر سرعت،گفت:قرار است این پیشنهاد در زمان بررسی لایحه بودجه سال 1400 در جلسه علنی قوه مقننه و برای الحاق به بند چهار لایحه بودجه مطرح شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

وی با بیان اینکه پیش رفت در حوزه حمل و نقل می‌تواند باعث رشد و پیشرفت هر کشوری باشد، ادامه داد:حمل و نقل ارزان ، پاک و پرسرعت باعث ارتقا کشورها می‌شود که باید مورد توجه قرار گیرد.

نماینده مردم نجف‌آباد در تشریح پیشنهاد خود، بیان داشت: به شرکت‌های توامند داخلی که امکان استخراج و صادرات نفت را دارند اجازه داده شود تا روزانه یک میلیون بشکه نفت استخراج و صادر کنند و درآمد آن را دربخش حمل و نقل ریلی و ساخت قطارهای سریع و السیر تهاتر کنند.

ابوترابی بیان داشت: البته باید این امکان در اختیار شرکت‌هایی که اهلیت دارند قرار گیرد و مسائل فنی و مالی آن در شورای مرکب از معاون اول رئیس جمهور و وزرای کشور، اقتصاد و نفت تعیین شود.

وی با بیان اینکه برای مثال قطار سریع و السیر اهواز به اصفهان و تهران در حدود 6 میلیارد یورو هزینه دارد، گفت: قطار سریع و السیر تهران -مشهد و تهران -تبریز و یا شیراز به بندرعباس در حدود 25 میلیارد یورو هزینه دارد که با این روش و با استفاده از ظرفیت عظیم بخش خصوصی می‌توان آن را تامین کرد.

انتهای‌پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مجلس مجلس سریع و السیر حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۳۱۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین مالی ساخت بیش از ۱۱ هزار واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در لرستان

امتداد - مدیرشعب استان لرستان با حضور در محل احداث پروژه های نهضت ملی مسکن شهرستان برجرود در جریان پیشرفت این پروژه ها قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، داریوش عالی پور مدیر شعب استان لرستان در این بازدیدها که رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان بروجرد و مسئولان مدیریت و شعب بانک مسکن این شهرستان نیزحضور داشتند؛ طی سخنانی بر تعامل بیشتر تعاونی ها و پیمانکاران بر تسریع در پیشرفت این پروژه ها تاکید کرد.

 

 

 

وی با اشاره به انعقاد قرارداد ساخت ۱۱هزار و ۱۵۸ واحد مسکونی طرح نهضت ملی به مبلغ ۲۴هزار و ۷۴۳ میلیارد ریال  گفت: از این میزان تاکنون مبلغ ۱۴ هزار و ۸۸۲ میلیارد ریال تسهیلات برای ساخت این واحدها توسط بانک مسکن استان لرستان پرداخت شده است.

عالی پور افزود: از تعداد کل واحدهای طرح نهضت ملی مسکن در استان لرستان، یک هزار و ۴۱۷ واحد در شهرستان بروجرد قراردارد که  تامین مالی ساخت این واحدها به مبلغ شش هزار و ۸۳۰ میلیارد ریال بر عهده بانک مسکن است.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت تامین مالی پروژه ها  اظهار امیدواری کرد: با حمایت و مساعدت راه و شهرسازی استان و تعاونی های نهضت ملی مسکن سهم بانک مسکن از منابع شهرستان بروجرد افزایش یابد تا با تسریع در پرداخت تسهیلات و ارائه خدمات بهترموجبات  آسایش و رضایت خاطر هم استانی های خود را فراهم کنیم.

داریوش آزاد بخت رییس اداره راه و شهرسازی بروجرد نیز با قدردانی از تلاش کارکنان بانک مسکن در پیشبرد طرح نهضت ملی مسکن گفت : بانک مسکن استان لرستان به عنوان بازوی پر توان اداره کل راه و شهرسازی با اقدام جهادی و پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن که اولویت دولت مردمی است نقش به سزایی در اجرا و پیشرفت این پروژه ها داشته و در این خصوص قدردان زحمات همه کارکنان بانک مسکن هستیم.

در ادامه این بازدید مسئولین تعاونی های مسکن بروجرد و پیمانکاران این پروژه ها ضمن ارائه گزارش عملکرد و پیشرفت کاری پروژه ها  به بیان مشکلات خود پرداخته و در این خصوص دستورات لازم در خصوص رفع موانع و حل مشکلات پروژه ها و تسریع در انجام فرآیند پرداخت تسهیلات ارایه شد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • مجموع تامین ارز برای کالا‌های اساسی به ۳ میلیارد و ۴۶۵ میلیون دلار رسید
  • جنون در پاریس: 200 میلیون یورو برای ستاره بارسا
  • تامین مالی ساخت بیش از ۱۱ هزار واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در لرستان
  • یک اتفاق خوب که در بین خبرهای بد گم شد | قطار ملی بالاخره مسافرگیری کرد | این قطار در کدام خط مترو کار می کند؟
  • قطار محلی رامسر به ساری راه‌اندازی شود
  • مراسم معارفه استاندار جدید مازندران با حضور وزیر کشور
  • زمین ۱.۸ میلیون واحد نهضت ملی مسکن تامین شد
  • اتصال ریلی چین و ویتنام از طریق دو خط سریع السیر تا سال ۲۰۳۰
  • تکذیب ادعای یک نماینده مجلس درباره عدم تخصیص ارز به واردات مواد اولیه
  • ۳ میلیارد و ۱۴۳ میلیون دلار ارز برای واردات در مرکز مبادله تامین شد