Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-20@04:23:58 GMT

جاذبه های دیدنی در شهر استانبول ترکیه و کیش ایران

تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۳۱۱۸۹

رپورتاژ تبلیغی / این بازار چندان بزرگ است که چندین خیابان را در بر گرفته و بازدید از همه بخش های آن به ساعت ها زمان نیاز دارد .

بازار بزرگ استانبول (Grand Bazaar)

برای معرفی جاذبه های دیدنی شهر استانبول در تور استانبول لحظه آخری  ، ابتدا به سراغ یکی از مشهورترین و پر مخاطب ترین آنها می رویم . بازار بزرگ یا همان گرند بازار ، اصلی ترین جاذبه این شهر است که سالانه میلیون ها بازدید کننده دارد و گشت و گذار در آن به الویت برنامه های گردشگران و علی الخصوص اروپائی ها تبدیل شده است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بازار تاریخی دارای فضایی سنتی و پر زرق و برق است ، و از دالان های تو در تو و سر پوشیده تشکیل شده که به خصوص برای مسافران اروپایی جالب و سرگرم کننده است . اما برای اغلب ما ایرانی ها فضایی آشناست زیرا مشابه این بازار را در اغلب شهر های کشور ایران داریم و بازار تهران بسیار بزرگتر از گرند بازار است .

 

این بازار چندان بزرگ است که چندین خیابان را در بر گرفته و بازدید از همه بخش های آن به ساعت ها زمان نیاز دارد . این بازار در دوران حکومت عثمانیان و به دستور سلطان محمد ساخته شده و قدمت آن به قرن پانزدهم میلادی باز می گردد . اما بهتر است بدانید خرید از این بازار چندان مقرون به صرفه نیست زیرا اینجا منطقه ای کاملا توریستی است و کسبه از این موضوع سوء استفاده کرده و قیمت اغلب اجناس چندین برابر قیمت واقعی آنها ست ، اما بازدید از آن بسیار جالب و سرگرم کننده خواهد بود . در این بازار کالاهای متنوعی از قبیل انواع صنایع دستی ، انواع پوشاک همینطور انواع مواد خوراکی و نوشیدنی عرضه می گردد .

دسترسی به این بازار آسان بوده و از آنجا که در میان جاذبه های توریستی پر طرفدار قرار دارد ، دسترسی به وسایل نقلیه عمومی و مترو به راحتی امکان پذیر خواهد بود . این بازار همه روزه به جز روزهای یکشنبه باز است .

قلعه روملی حصار

این قلعه باشکوه و زیبا یادگاری از دوران عثمانی است و به دستور سلطان محمد فاتح در نزدیکی تنگه بسفر و در ساحل روملی ساخته شد . روملی حصار بیش از پانصد سال قدمت دارد و سالانه هزاران گردشگر از آن دیدن می کنند .

خیابان استقلال ، میدان تکسیم و جاذبه های اطراف آن

خیابان استقلال و میدان تکسیم از جمله مشهورترین خیابان های شهر استانبول هستند که در تمام ساعات روز شلوغ و مملو از گردشگر است . در سرتاسر خیابان استقلال فروشگاه ها و بوتیک های لوکس و متنوعی را می بینید که با دکورهای شیک و کالاهای مد روز آراسته شده و جلب توجه می کنند . گفتنی است هیچ وسیله نقلیه ای اجازه تردد در طول این خیابان سنگفرش شده را ندارد و فقط تراموای شهر از وسط آن عبور می کند و میتوانید سوار بر آن شده و این سه کیلومتر راه را در زمان کوتاهی طی کنید .

خیابان استقلال در بخش اروپایی شهر واقع شده و از میدان تقسیم شروع می شود و در دو طرف آن کافه ها ، رستوران های سنتی و مدرن ، بوتیک های رنگارنگ و مراکز خرید متنوع دیده می شود .

 و اگر به مسیر خود ادامه دهید با مغازه های ساز فروشی و گالری های هنری روبرو می شوید . کافه و بارهای این منطقه تا پاسی از شب باز هستند و میتوانید برای ساعت ها خوشگذرانی را تجربه کنید .

این خیابان از امنیت بالایی برخوردار است پس تا هر ساعت که می خواهید در آن به گشت و گذار مشغول باشید اما برخی از خیابان های این شهر بسیار ناامن هستند و ممکن است باج بگیران از شما اخاذی کنند .

مرکز خرید بی اوغلو ایش

مرکز خرید بی اوغلوایش یکی از بهترین مراکز خرید شهر کیش است که در حوالی خیابان استقلال و میدان تکسیم قرار دارد . این مجموعه در میان ایرانیان بسیار محبوب است و احتمالا جایی بهتر از این مرکز خرید را نمی یابید که هم از تنوع بالا و هم از قیمت های مناسب برخوردار باشد  .

این مجموعه یکی از هترین مراکز خرید شهر کیش است که با وجود امکانات رفاهی و تفریحی متنوع به شهرت رسیده است . بنابراین اگر به دنبال خریدی جذاب و ارزان هستید ، انتخاب درستی داشته اید . باید افزود برخی از فروشگاه های این مجموعه عمده فروش هستند و بسیاری از ایرانیان کالاهای عمده خود را از این مکان تهیه می کنند .

بیشتر ببینید:

مرکز خرید فروم کیش

این مجموعه یکی از بزرگترین مراکز خرید شهر کیش در تور لحظه آخری کیش است که در قسمت اروپایی شهر و در حوالی میدان تقسیم و خیابان استقلال واقع شده است . این مجموعه بقدری بزگ است که برای دیدن همه گوشه و کنار آن به ساعت ها زمان نیاز دارید. 

مرکز خرید فروم سالانه بیست میلیون بازدید کننده دارد و جالب اینکه حدودا پنج هزار نفر در آن ، مشغول به کار هستند . فروم چیزی در حدود پانصد هزار متر مربع وسعت دارد و دویست و هشتاد برند داخلی و خارجی نظیر گوچی ، زارا ، آدیداس ، نایک ، کوتون و ...  را در خود جای داده است .

منبع: ساعت24

کلیدواژه: سفر باتو خیابان استقلال مراکز خرید مرکز خرید ساعت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۳۱۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایرانی‌ها رتبه ۲ خرید خانه در ترکیه

آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش آناتولی، فروش خانه به اتباع خارجی در ترکیه در ماه مارس سال جاری (اسفند/ فروردین) به نسبت دوره مشابه سال گذشته کاهش یافت، اما شهروندان روسیه و ایران همچنان در صدر خریداران هستند.

فروش خانه به اتباع خارجی در ماه مارس ۲۰۲۴ با ۴۷.۹ درصد کاهش در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به ۱۷۷۸ باب رسید.

براساس داده‌های سازمان آمار ترکیه (TÜİK)، سهم فروش مسکن به اتباع خارجی در کل میزان فروخته شده در ماه مارس ۱.۷ درصد ثبت شد.

بیشترین تعداد خانه‌های فروخته شده به اتباع خارجی با ۶۱۸ باب در استانبول ثبت شد. آنتالیا با ۶۱۸ باب خانه رتبه دوم را به خود اختصاص داد. مرسین نیز با ۱۵۱ باب خانه در رده سوم قرار گرفت.

میزان فروش مسکن به اتباع خارجی در ترکیه طی ژانویه - مارس با ۴۸ درصد نزول در مقایسه با دوره مشابه سال قبل به ۵۶۸۵ باب رسید.

طی ماه مارس به ترتیب اتباع روسیه، ایران، عراق و اوکراین بیشترین خرید مسکن را از ترکیه انجام دادند.

روس‌ها ۴۱۱ باب خانه، ایرانی‌ها ۱۸۲ باب خانه، اوکراینی‌ها ۱۲۹ باب خانه و عراقی‌ها نیز ۸۲ باب خانه خریدند.

منبع: عصرایران

دیگر خبرها

  • رونق بازار مهاباد با حضور مسافران و گردشگران
  • طرز تهیه انواع کباب‌ در خیابان‌های استانبول ترکیه (فیلم)
  • پیش نشست پنجمین کنگره جهانی حضرت امام رضا(ع) برگزار شد
  • ایرانی‌ها رتبه ۲ خرید خانه در ترکیه
  • ایرانی ها، رتبه 2 خرید خانه در ترکیه
  • دیدنی های امروز؛ از سال نو ایزدی ها تا خرید جو بایدن
  • دلیل دفاع آوینی از فیلم «عروس»/«مریم مقدس» بازار ترکیه را فتح کرد
  • با این ترفندها بلیط هواپیما استانبول را ارزان بخرید
  • بازداشت ۱۰ مظنون داعشی دیگر در ترکیه
  • جنرال گلد بهترین کولر گازی برای مناطق گرمسیر