Web Analytics Made Easy - Statcounter

جمعی از نیروهای یمنی تحت حمایت امارات (که زیر نظر طارق صالح، پسر علی عبدالله صالح فعالیت می‌کنند) در ساحل غربی یمن جدایی خود را از این نیروها و پیوستن به ارتش یمن در صنعا با تمامی تجهیزات نظامی‌شان اعلام کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه خبری المیادین، یحیی عریک، فرمانده گردان لشکر ششم نیروهای طارق صالح، پسر علی عبدالله صالح که در ساحل غربی یمن تحت حمایت امارات فعالیت دارند همراه با ۱۵۰ سرباز از این نیروها جدا شده و با تمام تجهیزات نظامی خود به نیروهای دولت صنعا، حامی جنبش انصارالله پیوستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندهان دولت صنعا نیز امروز میزبان این فرمانده یمنی و نیروهایش بودند.

عریک نیز در مراسم استقبال ضمن تشکر از فرماندهان منطقه پنج نظامی برای سهولت بخشیدن به بازگشتش، از سایر فریب‌خوردگان خواست از حکم عفو عمومی جهت بازگشت به صفوف کشور استفاده کنند.

این فرمانده سابق نیروهای طارق صالح در ادامه فاش کرد، جبهه‌های ساحل غربی شاهد درگیری‌های روزانه‌ای میان این مزدوران بودند تا جایی که شدت درگیری‌ها به بمباران متقابل و در برخی موارد ورود جنگنده‌ها رسید و خسارات بزرگی را به دارایی‌ها و مهمات آنها وارد کرد.

ریاض بلذی، مسؤول بازگشتگان به منطقه پنج نظامی وابسته به دولت صنعا با اشاره به اینکه تعداد نیروهای صفوف مهاجمان و مزدوران بازگشته به آغوش صنعا به ۱۷۶ تن افزایش یافته، گفت: این فرصت هنوز برای کسانی که تمایل به بازگشت به صفوف کشور را دارند، وجود دارد.

بلذی در ادامه این بازگشت را گامی سالم و کامل برای اصلاح مسیر است، از تمامی فریب‌خوردگان خواست از این فرصت استفاده کنند به ویژه که همکاران و فرماندهان نظامی‌شان بدون هیچ مانع و یا نگرانی به کشور و نزد خانواده‌هایشان بازگشته‌اند.

این مسؤول یمنی ماه گذشته میلادی فاش کرده بود، از دسامبر ۲۰۱۷ میلادی ۱۲ هزار تن از نیروهای وابسته به عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی یمن و ائتلاف عربستانی از این نیروها جدا شده و به صفوف نیروهای دولت صنعا ملحق شده‌اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: یمن دولت صنعا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۳۱۲۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجتماع مردم قم در حمایت از فراجا برگزار می‌شود

ایسنا/قم اجتماع بزرگ مردم قم در حمایت از فراجا با حضور فرمانده نیروی انتظامی کشور برگزار می‌شود.

مردم قم در حمایت از نیروی انتظامی در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) اجتماع خواهند کرد.

این تجمع امروز پنجشنبه، ۶ اردیبهشت‌ماه از ساعت ۱۶:۳۰ در صحن امام رضا(ع) حرم کریمه اهل بیت با حضور اقشار مختلف مردم قم به ویژه بانوان برپا خواهد شد.

سردار رادان، فرمانده انتظامی کل کشور در این اجتماع حضور خواهد داشت و به ایراد سخن می‌پردازد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اجتماع مردم قم در حمایت از فراجا برگزار می‌شود
  • فرمانده کل ارتش: وعده صادق جلوه زیبایی از وحدت ارتش، سپاه و وزارت دفاع بود
  • فرمانده کل ارتش: جمهوری اسلامی ایران پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهد داد
  • تقدیر فرمانده کل ارتش از رزمندگان عملیات وعده صادق
  • خاطره پرواز منوچهر محققی در عملیات مروارید
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی
  • کارشناس یمنی: «وعده صادق»، اسرائیل را به لاک دفاعی فرو برد
  • هم‌اکنون ۳۳ هزار نیروی نظامی ناتو در مرزهای روسیه مستقر هستند
  • بازگشت تیم‌های قایقرانی ملوان نیروی دریایی ارتش و سکان تهران
  • آغاز رزمایش چندملیتی «پرچم صحرای ۹» در امارات با مشارکت ۱۰ کشور