Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از صدور مجوز مصرف اضطراری واکسن روسی کرونا در ایران خبر داد.

 کیانوش جهانپور روز پنجشنبه در این رابطه بیان کرد: در بیست و چهارمین جلسه کمیسیون قانونی تشخیص (صلاحیت ساخت و ورود دارو و مواد بیولوژیک) سازمان غذا و دارو، مجوز مصرف اضطراری واکسن Sputnik V محصول شرکت گامالیا کشور روسیه در فرم محلول فریز شده و ویال های تک دوز و ۵ دوز در ایران صادر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: روند بررسی واکسن‌های دیگر از مبدا هند، چین، روسیه و غیره کماکان ادامه دارد.

به گزارش ایرنا، سعید نمکی وزیر بهداشت نیز روز گذشته (چهارشنبه) درباره آخرین وضعیت واکسن کرونا گفت: در ثبت واکسن کرونا از چهار منبع مهم جهان که یک منبع اروپایی، یک منبع از چین و یک سازنده در روسیه و همچنین دو شرکت تولیدکننده در هندوستان در حال کار هستیم که خوش بختانه پرونده‌ها رسیدگی شده است. به علاوه آنچه در سبد کوواکس داریم که شرکت‌های اروپایی و آسیایی در آن هستند و امیدواریم اولین محموله‌ها را برای واکسیناسیون گروه‌های آسیب پذیر را به زودی وارد کنیم.

نمکی افزود: همچنین واکسنی که در انستیتو پاستور با همکاری فنی کشور کوبا پیگیری می‌کردیم به نتیجه رسیده است. در مجموعه‌ای از بخش خصوصی در حال کار با یکی از شرکت‌های معتبر آسیایی هستیم.

وزیر بهداشت ادامه داد: کارآزمایی بالینی در مورد واکسن برکت نیز به خوبی پیش می‌رود و انستیتو رازی هم اجازه تست بالینی را گرفته و این مرحله هم شروع می‌شود. یک مجموعه دیگر نیز از هفته آینده اجازه کارآزمایی بالینی را می‌گیرد.

محمود واعظی رییس دفتر رییس جمهوری نیز روز گذشته درباره واکسن کرونای روسی اظهار کرد: مذاکره درباره واکسن‌ها موضوع جدیدی نیست. حدود دو ماه و شاید هم بیشتر است هم با روس‌ها و هم با چینی‌ها و هندی‌ها مذاکره می‌کنیم. خوشبختانه سرعت مذاکرات با روس‌ها خیلی بیشتر شده است. آنها همه اسنادی که داشتند را برای ما فرستادند و گروه علمی وزارت بهداشت تمام این‌ها را بررسی کرده و  در آنجا سوالاتی که داشتند انجام دادند و در دو روز گذشته تایید شده و تاییدیه را شب گذشته برای روس‌ها فرستادند.

رییس دفتر رییس جمهوری گفت: مقدمات قرارداد فراهم شده و امیدوار هستیم همین امروز یا فردا امضا شود و اولین محموله آن هم قبل از ۲۲ بهمن به تهران برسد./ایرنا

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۳۱۲۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجوز احداث ۲ باب هتل در تبریز صادر شد

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد عزتی با اعلام این خبر گفت: در راستای اعمال سیاست‌های تشویقی شهرداری تبریز در تعرفه و عوارض محلی مصوب شورای اسلامی شهر و با هدف توسعه گردشگری و افزایش مراکز اقامتی در شهر تبریز، مجوز احداث ۲ باب هتل در منطقه غرب و هسته مرکزی شهر و با سرمایه گذاری بخش خصوصی در کمیسیون ماده ۵ استان صادر شد.

وی در تشریح جزئیات این خبر افزود: طبق مصوبه صادره از کمیسیون ماده ۵ استان، هتل الهیه واقع در آخر شهرک طالقانی به مساحت عرصه ۶ هزار مترمربع و زیربنای ۳۵ هزار مترمربع شامل: مرکز اقامتی، تجاری و پارکینگ بوده و همچنین هتل گسترش ۲ واقع در چهارراه هفت تیر (آبرسان) و ضلع شمالی هتل گسترش به مساحت ۲۳۰۰ مترمربع در یازده طبقه شامل مرکز اقامتی، پارکینگ و پارکینگ عمومی است که جهت اجرا به شهرداری‌های مناطق ابلاغ شد.

معاون شهرسازی و معماری شهردار تبریز با اشاره به ماده ۳۶ لایحه تعرفه و عوارض محلی مبنی بر صدور پروانه رایگان برای مراکز اقامتی در سطح شهر گفت: احداث هتل‌ها با هر درجه و ستاره در هر کاربری، بعد از تصویب در کمیسیون ماده ۵ از پرداخت هرگونه عوارض مفاد این تعرفه معاف بوده و شهرداری تبریز مبلغی از بابت هرگونه عوارض اخذ نخواهد کرد.

عزتی خاطرنشان کرد: شهرداری تبریز آمادگی خود را جهت ارائه تسهیلات گوناگون در راستای اجرای پروژه‌های شهری به ویژه در حوزه گردشگری اعلام کرد و از سرمایه گذاران حوزه‌های مختلف به ویژه بخش خصوصی در جهت توسعه و رونق گردشگری دعوت به عمل می‌آورد.

کد خبر 6081399

دیگر خبرها

  • مجوز احداث ۲ باب هتل در تبریز صادر شد
  • پژو پارس گران شد/ افزایش قیمت کارخانه‌ای خودرو کلید خورد؟
  • اسپوتنیک: پاسخ تنبیهی ایران، ضعف‌های نظامی اسرائیل را برملا کرد
  • ضرورت مدیریت تقاضا و اصلاح الگوی مصرف آب آشامیدنی
  • بایدن ورود کشتی‌های روسی به بنادر آمریکا را برای یک سال دیگر ممنوع کرد
  • بایدن ورود کشتی های روسی به بنادر آمریکا را برای یک سال دیگر ممنوع کرد
  • هرگونه اقدام علیه منافع ایران را سهمگین‌تر از قبل پاسخ خواهیم داد
  • ورود داروهای مخدر و آرام‌بخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • ورود داروهای مخدر و آرامبخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • مصرف بیش از ۳ میلیارد مترمکعب گاز در استان کردستان