Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - رئیس کمیسیون کشاورزی ضمن هشدار نسبت به کاهش میزان آب در شهرستان اردستان گفت: وضعیت آب اردستان در استان اصفهان خطرناک است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردستان، سید جواد ساداتی نژاد ظهر امروز در جلسه نشست بررسی وضعیت و مشکلات بخش آب و کشاورزی اردستان اظهار داشت: موضوع تعادل بخشی آب دغدغه فقط شهرستان اردستان نیست و در کل کشور این موضوع پیگیری می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از سال 64 مقدار 22 متر آب در اردستان کاهش داشته و باغات شهرستان در خطر است و تعدیل برای آن‌ها لزومی ندارد و عدد 48 درصد تعدیل برای اردستان بسیار زیاد است؛ ما موضوع گلخانه‌ها را جزء صنعت می‌دانیم که باید در خصوص آن و تخصیص آب بازنگری شود.

وی ابراز داشت: وضعیت آب در استان اصفهان فقط اردستان وضعیتش خطرناک‌تر است که باید در کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی تصمیم گرفته شود؛ تخصیص آب برای شترداران باید انجام شود چرا که شترداری از قدیم در این منطقه بوده است.

درخواست نماینده کرج از وزیر جهاد کشاورزی: نحوه واگذاری مجوز شهرک‌های گلخانه‌ای بررسی شودبزرگترین شهرک گلخانه‌ای غرب گلستان دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسدبرداشت 93 هزار تن محصولات گلخانه‌ای استان بوشهر آغاز شد

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به اقدامات صورت گرفته در مورد ایجاد گلخانه در شهرستان اردستان تاکید کرد: برای ایجاد گلخانه‌های اردستان و کشت دارویی باید تسهیلات ارزان قیمت توسط وزارت کشاورزی در نظر گرفته شود.

وی همچنین در خصوص شرکت چهارمیل که زیر نظر بنیاد مستضعفان است افزود: جای تامل است که با 25 حلقه و بازدهی زیاد آب چرا از آن استفاده بهینه در خصوص اشتغال انجام نمی‌شود که باید مورد بررسی قرار گیرد و این موضوع در دستور کار قرار می‌گیرد.

ساداتی‌نژاد با بیان اینکه تخصیص 25 لیترآب را باید برای دامداری‌های اردستان انجام شود تا مشکل آن‌ها برطرف شود، تصریح کرد: با توجه به وضعیت آبخوان شهرستان اردستان در قسمت آبخیزداری لازم است تا برای سال 1400 بودجه دراین زمینه در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/802/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شهرستان اردستان کمیسیون کشاورزی وضعیت آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۳۱۲۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستور استاندار البرز برای مقابله جدی با زمین‌خواری

استاندار البرز جهاد کشاورزی ‌را ‌مکلف به مقابله جدی با تغییر کاربری اراضی کشاورزی کرد‌ و مدیران مربوطه را به حمایت و ایجاد تسهیلات لازم برای توسعه گلخانه ها ملزم کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، مجتبی عبدالهی ظهر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان البرز اظهار داشت: باید بر روی توسعه کشاورزی استان با توجه به ماهیت و هویت سبز البرز، متمرکز شویم چرا که از این طریق محیط زیست و باغات و اراضی سبز استان را برای خود و آیندگان حفظ می‌کنیم.

وی ادامه داد: احیای روستاها و ایجاد بسترهای اشتغال روستاییان با دامداری و دامپروری، باغداری و کشاورزی به ویژه کشت گلخانه‌ای، بوم‌گردی، صنایع دستی و... از جمله اقداماتی محسوب می‌شود که باید برنامه محور دنبال شوند.

نماینده عالی دولت در استان البرز گفت: طرح‌های توسعه‌ای روستاها در قالب اجرای طرح هادی و نهضت ملی مسکن باید توجیه جمعیتی و رشد اقتصادی داشته باشد.

عبداللهی گفت: بازگشت روستاییان به روستاها و استقرار صنایع تولیدی و تبدیلی با توجه به ظرفیت‌های روستایی، می‌تواند سهم بزرگی در رشد اقتصادی استان ایفا کند.

وی از مدیران مربوطه در حوزه بنیاد مسکن و راه و شهرسازی و امور روستایی خواست تا هر‌گونه توسعه در این حوزه را به ارائه طرح و برنامه اقتصادی و اشتغالزایی در روستاها منوط کنند.

استاندار البرز جهادکشاورزی استان را نیز مکلف به مقابله جدی با تغییر کاربری اراضی کشاورزی کرده و مدیران مربوطه را به حمایت و ایجاد تسهیلات لازم جهت توسعه گلخانه ها ملزم کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اجرای بهینه‌سازی مصرف انرژی در برنامه هفتم درآمد صد میلیارد دلاری برای کشور دارد
  • تخصیص ۵۵۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی در اردستان
  • رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی خراسان شمالی از گلایه مندی کشاورزان استان از افزایش قیمت کودهای شیمیایی در آغاز سالجاری خبر داد
  • پرداخت تسهیلات ۵۵۰میلیاردی به مددجویان اردستان
  • دستور استاندار البرز برای مقابله جدی با زمین‌خواری
  • طرح نور نیروی انتظامی درباره حجاب مربوط به لایحه عفاف و حجاب است؟
  • متقاضیان احداث باغ در اراضی شیب‌دار گلستان از نهال رایگان بهره‌مند می‌شوند
  • متقاضیان احداث باغ در اراضی شیبدار گلستان از نهال رایگان بهره‌مند می‌شوند
  • افزایش ۱۰ برابری تولید و اشتغال با توسعه کشت گلخانه‌ای
  • باند دوم اصفهان به اردستان و کمربندی کمشچه در دست احداث است