Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی عصمتی‌پور صبح پنج شنبه در نشست خبری اظهار کرد: دستگاه‌های عضو کمیته روستایی و عشایری ستاد دهه فجر خراسان‌جنوبی در ایام دهه فجر دو هزار و ۵۸۰ پروژه افتتاح خواهند کرد.

مدیرکل امور عشایر خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه این پروژه‌ها با اعتباری در حدود ۳۲۷ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان افتتاح می‌شود، بیان‌کرد: اجرای طرح‌های هادی بنیاد مسکن، طرح‌های اشتغال‌زایی کمیته امداد، طرح‌های آبیاری تحت فشار، آبرسانی پایدار به محلات عشایری، اهدا پنل‌های خورشیدی به عشایر و بازسازی قنوات در محلات عشایری از جمله این پروژه‌ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عصمتی پور ادامه‌داد: اداره کل امور عشایر خراسان‌جنوبی نیز در ایام دهه فجر ۳۶ پروژه با اعتباری در حدود ۲۰ میلیارد افتتاح می‌شود که در دل همان دو هزار و ۵۸۰ پروژه است.

وی افزود: از افتتاح این پروژه‌ها دو هزار و ۴۱۵ نفر شامل ۴۸۳ خانوار برخوردار خواهند بود و ۳۴۱ فرصت شغلی تثبیت و ۸۶ فرصت شغلی ایجاد می‌شود.

مدیر امور عشایر خراسان‌جنوبی گفت: در بین پروژه‌ها پروژه آبرسانی به محلات عشایری خواجه منجیکوی نهبندان و آبرسانی به محله عشایری تیغاب شهرستان سربیشه دو پروژه مهم اساسی و مهم ما است.

عصمتی‌پور اظهار کرد: ۲۳ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه و کم‌بهره در اختیار عشایر قرار داده شده که ۱۸ میلیارد تومان تسهیلات در راستای طرح زنجیره تولید گوشت و پنج میلیارد و ۵۰ میلیون تومان تسهیلات قرض به تشکل‌های عشایری برای تأمین نهاده‌ها و پرورش گیاهان دارویی بوده است.

وی بیان‌کرد: همچنین هزار و ۲۰۰ پنل خورشیدی سهمیه گرفته‌ایم که مبلغ هر پنل خورشیدی ۹ میلیون تومان است که ۱۰ درصد آن را عشایر پرداخت می‌کنند.

مدیرکل امور عشایر خراسان‌جنوبی اظهار کرد: همچنین ۱۰ میلیارد تومان تسهیلات برای خرید و نگهداری دام عشایر با همکاری بنیاد برکت در اختیار عشایر در راستای اشتغال‌زایی قرار داده شده است.

عصمتی‌پور ادامه‌داد: طبق تفاهمی که با سازمان دامپزشکی داشته‌ایم واکسیناسیون دام عشایر از جهت تب برفکی و تب مالت و … به صورت رایگان انجام شده است.

وی افزود: در مجموع ۳۳ میلیارد تومان تسهیلات در اختیار عشایر قرار داده شده است.

کد خبر 5133134

منبع: مهر

کلیدواژه: عشایر تسهیلات اشتغالزایی بیرجند ویروس کرونا دهه فجر گرگان آمار کرونا شیراز بوشهر شهرستان کرج کرمانشاه شهرکرد شیوع کرونا اردبیل آلودگی هوا مجلس شورای اسلامی سانحه تصادف امور عشایر خراسان جنوبی میلیارد تومان تسهیلات اختیار عشایر قرار داده پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۳۱۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید مهلت نام نویسی مادران روستایی و عشایر برای بیمه رایگان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان گفت: از زمان اجرای طرح توسط دولت مردمی و انقلابی سیزدهم و بویژه درهفته گذشته که اطلاع رسانی گسترده‌ای در حوزه اجرای ماده ۲۱ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در سطح ملی و استانی صورت گرفت، خوشبختانه تا کنون ۹ هزار و ۳۳۸ نفر از مشمولین استان دراین طرح نام نویسی کرده اند.


علیرضا اسدی افزود: مهلت ثبت نام مرحله اول پوشش بیمه رایگان مادران خانه دار داری ۳ فرزند و بیشتر ساکن در مناطق روستایی و عشایری توسط دولت تا ۳۱ فروردین امسال تعیین شده بود که به دلیل تعداد زیاد مراجعات، نام نویسی به مدت یکماه یعنی تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری تمدید شد.


وی از تمامی مادران خانه دار و غیر مزد بگیر مشمول ماده ۲۱- ساکن در مناطق روستایی و عشایری استان که تا کنون موفق به نام نویسی نشده اند درخواست کرد برای بهره مندی از مزایای رایگان بیمه‌های اجتماعی توسط دولت (بازنشستگی – ازکارافتادگی – مستمری بازماندگان و نقل و انتقال سوابق) به سایت صندوق به نشانی: www.roostaa.ir یا ۳۲ کارگزار این بیمه در استانف برای نام نویسی خود اقدام کنند.


بر اساس ماده ۲۱- قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت. دولت مکلف است با تقویت صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر نسبت به پوشش بیمه اجتماعی رایگان مادران خانه دار (غیرشاغل) دارای ۳ فرزند و بیشترِ ساکن در مناطق روستایی و عشایری اقدام کند.


همچنین اگر در مدت بیمه پردازی، فرزند چهارم و پنجم به جمعیت خانواده اضافه شود به ازای هر فرزند ۲ سال به تعهدات دولت اضافه می‌شود.

دیگر خبرها

  • عشایر نقش پررنگی در تحقق شعار سال دارند
  • آغاز کوچ بهاره عشایر بروجرد
  • نیروگاه خورشیدی برای مناطق عشایری ۵۰ خانواری استان نصب می شود
  • بهره‌برداری از ۶ پروژه خیران سلامت در خراسان شمالی تا شهریور
  • تمدید مهلت نام نویسی مادران روستایی و عشایر برای بیمه رایگان
  • پنل خورشیدی بین همه عشایر استان بوشهر توزیع می شود
  • توزیع پنل‌های خورشیدی میان عشایر برای حفظ جنگل‌ها ضروری است
  • کوچ برگی از زندگی متفاوت عشایر+فیلم
  • زمان کوچ عشایر از ۱۵ فروردین تا ۱۵ اردیبهشت است
  • ۹۵ هزارتن نهاده دامی در اختیار جامعه عشایر قرار گرفت