Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، نادر ایزدبین، رئیس شورای اسلامی استان البرز، ظهر امروز در جلسه رسمی با محوریت درسی انطباق آرا هیأت‌های عمومی دیوان عدالت اداری در خصوص نحوه صدور پروانه ساختمانی برای املاک قولنامه‌ای، گفت: این مسئله موجب بروز مشکلات بسیاری در مجموعه مدیریت‌ شهری کرده است.

رئیس شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به اینکه رأی جدید دیوان عدالت اداری مشمول کرج، کمالشهر، محمدشهر و دیگرشهرهای استان می‌شود، افزود: شهرداری‌ها در این مسئله با چالش و مشکل جدی مواجه شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام مسؤول تصریح کرد: طی نشست فوق، نقطه نظرات و پیشنهادات از سوی اعضای مدیریت شهری مطرح شد؛ همچنین نماینده دیوان عدالت کشور نیز در این نشست حاضر شد تا دغدغه این قشر را بررسی کند.

ایزدبین با بیان اینکه شهرداری کرج در خصوص املاک قولنامه ای دچار مشکل شده است، گفت: بعضاً آراء متناقضی هم در خصوص بافت های فرسوده وجود دارد. که میانگین حدود 40 درصد آن‌ها قولنامه‌ای به شمار می‌روند.

وی یادآور شد: در حال حاضر قانون مشخصی برای تعیین تکلیف صدور پروانه املاک قولنامه‌ای وجود ندارد و باید با بررسی این موضوع در مجلس به صورت اساسی برای رفع مشکل اقدام کنیم.

ایزدبین تصریح کرد: حدود 100 پرونده املاک قولنامه‌ای در شهرداری کرج در جریان که بنا بر اعلام دستگاه‌های مربوطه این پرونده‌ها مشمول قانون جدید سال 99 نخواهند شد و به زودی تعیین و تکلیف می‌شوند.

انتهای پیام/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: کرج استان البرز دیوان عدالت اداری شهرداری املاک قولنامه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۳۱۳۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعمال تخفیف‌ها 5 تا 100 درصدی برای صدور پروانه ساخت

به گزارش جام جم آنلاین از گرگان ، سید محمدرضا سیدالنگی اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های برجسته بودجه سالجاری، پیش‌بینی برخی مشوق‌ها برای رونق ساخت و ساز در شهر گرگان است. از همین روی بنابه پیشنهاد شهرداری و تصویب شورای اسلامی شهر گرگان، اشخاص حقیقی و حقوقی که برای ساخت آسایشگاه معلولان، سالمندان و کودکان بی‌سرپرست اقدام کنند از تخفیف 90 درصدی صدور عوارض پروانه ساخت بهره مند خواهند شد.

شهردار گرگان افزود: همچنین پروژه‌های عام‌المنفعه که توسط خیرین احداث شود نیز از تخفیف ۹۰ درصدی عوارض ساخت برخوردار می‌شود.

سیدالنگی با اشاره به تسهیل ساخت و سازها در بافت‌های فرسوده گفت: در بودجه امسال، عوارض صدور پروانه ساخت برای متقاضیان در بافت‌های فرسوده کاملاً رایگان خواهد بود و انبوه‌سازان نیز از تخفیف ۵ درصدی برخوردار خواهند شد.

وی همچنین اضافه کرد: در راستای ماده ۵ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، خانواده‌های دارای حداقل سه فرزند زیر ۲۰ سال می‌توانند یک مرتبه تا ۳۰۰ مترمربع از تخفیف ۱۰ درصدی عوارض ساخت استفاده کنند.

سیدالنگی ادامه داد: علاوه براین در بودجه سال‌جاری برای خانواده‌ ایثارگران و جانبازان یک مرتبه و تا مساحت ۱۲۰ مترمربع در بخش مسکونی و ۲۰ مترمربع در بخش تجاری، تخفیف ۱۰۰ درصدی عوارض ساخت پیش‌بینی شده است.

وی بیان کرد: همچنین افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی ( کمیته امداد و بهزیستی) نیز یک مرتبه تا مساحت 100 مترمربع برای ساخت و ساز مسکونی معاف از پرداخت عوارض صدور پروانه ساخت خواهند بود.

دیگر خبرها

  • تعیین تکلیف املاک فاقد سند در بافت فرسوده پایتخت
  • رشد ۲۰۰ درصدی صدور و تمدید پروانه ملزومات دارویی در سال گذشته
  • صدور مجوزهای کاغذی ممنوع شد
  • بهادری جهرمی: تعیین تکلیف صدور مجوزهای کسب و کار با هیئت مقررات می‌باشد
  • عدم تعیین تکلیف لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه
  • اعمال تخفیف‌ها 5 تا 100 درصدی برای صدور پروانه ساخت
  • شکایت سازمان بازرسی کل کشور از شورای شهر تهران
  • تعین تکلیف و رفع تداخل بیش از  ۲۸۰ هزار از اراضی استان کرمان
  • صدور پروانه ساخت برای ۴ فیلم کوتاه
  • پروانه چوبخوار پسته، مهمترین آفت درختان پسته