Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بهارستان گفت: برای تکمیل پروژه‌های درمانی و رسیدن به سرانه‌های استاندارد با تجهیزات بروز در حوزه‌های درمانی و بهداشتی با جمعیت ۷۰۰ هزار نفری به ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بهارستان، دانوش دمیریان عصر امروز در جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان بهارستان اظهار داشت: ساختمان اداری شبکه بهداشت با وسعت 2400 متر مربع در 3 طبقه و پایگاه اورژانس سبزدشت ردیف بودجه دارند اما به دلیل عدم تأمین اعتبار احداث و اتمام آنها متوقف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: عملیات ساخت ساختمان ستاد شبکه بهداشت بهارستان و مرکز خدمات جامع سلامت با 3 میلیارد تومان اعتبار آغاز شده و برای اتمام آن 14 میلیارد تومان اعتبار نیاز است و همچنین به منظوز ساخت پایگاه اورژانس سبز دشت تاکنون 400 میلیون تومان اعتبارهزینه شده و برای تکمیل آن 600 میلیون اعتبار نیاز دارد که آمبولانس و نیروی انسانی آن آماده خدمت رسانی است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان بهارستان با بیان اینکه مرکز تخصصی کلینیک شهر گلستان در تصرف ستاد شبکه بهداشت قرار دارد تصریح کرد: به دلیل نبود مکان برای استقرار ستاد شبکه بهداشت این مرکز امکان ارائه خدمات تخصصی و خدماتی به مردم گلستان را ندارد.

دمیریان با بیان اینکه در هر کیلومتر مربع از شهرستان بهارستان بیش از 8 هزار نفر زندگی می‌کنند گفت: با وجود بیماری‌های مختلف و متعدد و نیز وجود تنها یک بیمارستان در شهرستان بهارستان و به دلیل امکانات کم پاسخگوی نیازهای درمانی با جمعیت 700 هزار نفری بهارستان نیستیم.

امکانات نیروی انتظامی در بهارستان نیازمند توسعه استسند رفع محرومیت و توسعه "بهارستان" احصا و پیگیری می‌شودهیچ‌گونه پروژه ملی در یک دهه اخیر برای توسعه بهارستان اختصاص نیافت/ انتقاد نماینده مردم شهرستان از تداوم محرومیت‌هاوی با بیان اینکه استان سمنان با جمعیت 600 هزار نفری 19 بیمارستان دارد تصریح کرد: تنها بیمارستان شهرستان بهارستان 64 تخت خوابی و استاندارد بود که به دلیل کمبود تخت بیمارستانی به اجبار به 120 تخت خواب مفروز شده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان بهارستان تاکید کرد: در اوج روزهای کرونایی بیمارستان بهارستان پاسخگوی نیازهای مردم نبود و حتی تخت‌های بخش اورژانس به بیماران کرونایی اختصاص می‌یافت و به دلیل کمبود تجهیزات و تخت بیمارستانی مردم به سایر مراکز درمانی در شهرستان‌های همجوار و شهر تهران مراجعه می‌کردند.

دمیریان با اشاره به وجود 3 پروژه حیاتی بیمارستان 300 تخت خوابی حضرت ابوالفضل (ع) و دی‌کلینیک تخصصی و مرکز تولد و سرطان شهرستان بهارستان ابراز کرد: این پروژه‌ها ردیف بودجه ندارند اما مانند خون برای مردم بهارستان حیاتی و حائز اهمیت است‌.

وی تاکید کرد: با وجود اینکه شهرداری نسیم شهر زمین 2 هکتاری و دیوارکشی شده و موافقت اصولی دانشگاه علوم پزشکی برای احداث بیمارستان 300 تخت خوابی وجود دارد ولی تاکنون به این پروژه یک ریال اعتبار تخصیص نیافته است و برای ساخت آن 500 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان بهارستان در پایان خاطرنشان کرد: برای تکمیل پروژه‌های درمانی و رسیدن به سرانه‌های استاندارد با تجهیزات بروز در حوزه‌های درمانی و بهداشتی با جمعیت 700 هزار نفری در بهارستان به 600 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

انتهای پیام/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: میلیارد تومان اعتبار نیاز مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بهارستان اعتبار نیاز هزار نفری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۳۱۳۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بی تحرکی، سلامت نوجوانان تیران را تهدید می‌کند

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان تیران و کرون گفت: بی تحرکی و غذاهای، سلامت جسمی نوجوانان این شهرستان را تهدید می‌کند و منجر به بروز بیماری‌های چاقی و فشار خون می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، عباس قاری امروز _شنبه– یکم اردیبهشت_ در آئین زنگ سلامت مدرسه برکت تیران با اشاره به بیماری‌های غیر واگیر دار اظهار کرد: چاقی، فشارخون و دیابت از جمله بیماری‌های غیر واگیردار است که به دلیل بی تحریکی و غذای چرب و ناسالم گسترش پیدا می‌کند.

وی افزود: نوجوانان و کودکان در عصر حاضر با بی تحرکی روبرو هستند که این نگرانی در بین این گروه سنی تیران و کرون نیز وجود دارد و سلامت جسمی آنان در بزرگسالی را تهدید کرده و چالش ساز است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان تیران و کرون ادامه داد: ورزش و تحرک برای سلامت جسم و روح افراد مؤثر است و باید این فرهنگ در جامعه خصوصاً در قشر کودک و نوجوانان نهادینه شود.

قاری با بیان اینکه چاقی تهدید علیه سلامتی است، تصریح کرد: بی تحرکی و عدم برنامه ریزی برای ورزش به این شاخصه آسیب می‌زند و هزینه‌های درمانی به افراد تحمیل کرده و همچنین جامعه نیز باید اعتبارات را صرف ایجاد مراکز درمانی کند.

وی اضافه کرد: فرهنگ تغذیه سالم باید در مدارس برای دانش آموزان نهادینه شود که توزیع شیر رایگان در همین راستا بوده و مصرف لبنیات و شیر را به عنوان غذای خوب ترویج می‌دهد.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان تیران و کرون با اشاره به پوشش بیش از ۹۰ درصد پایش فشار خون در این منطقه، خاطرنشان کرد: همراهی مردم برای سلامتی بسیار مهم بوده و همین موضوع می‌تواند بستر را برای فرهنگ سازی بیش از گذشته فراهم کند.

وی یادآورشد: نگاه خانواده‌ها به سلامت جسم و روح، فرزندان را در این مسیر همراه کرده و به سلامتی جامعه نیز کمک می‌کند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان تیران و کرون به برنامه‌های هفته سلامت نیز اشاره کرد و گفت: کنترل فشارخون، برگزاری جلسات‌آموزشی و پرسش و پاسخ، مسابقات فرهنگی و ورزشی و تبلیغات شهری از جمله برنامه‌های این هفته در تیران و کرون است.

کد خبر 746678

دیگر خبرها

  • پروژه های عمرانی گیلان سرعت می گیرد/ زباله سوز رشت نیازمند اعتبار ۲۰۰۰ میلیاردی
  • ۱۵۰۰ تخت بیمارستانی به سرانه درمانی البرز افزوده می شود
  • مهر و موم مرکز غیرمجاز ارائه خدمات زیبایی در خرمشهر
  • تخصیص ۲۷۰ میلیارد ریال اعتبار به شبکه‌های بهداشت چابهار
  • ابتلای بیش از ۱۶ درصد جمعیت اردستان به دیابت
  • متروی بهارستان نیازمند ۴هزار میلیارد تومان اعتبار است
  • امحای بیش از چهار تن مواد غذایی تاریخ گذشته در گلپایگان
  • جذب ۷۰۰ نیروی جدید در شبکه بهداشت اصفهان
  • ارائه خدمات درمانی در راستای برنامه‌های نظام سلامت
  • بی تحرکی، سلامت نوجوانان تیران را تهدید می‌کند