Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، محسن حاجی‌میرزایی ظهر امروز در دیدار با معلمین استان اصفهان ضمن تبریک فرا رسیدن ایام دهه فجر و ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) اظهار داشت: یکی از جذاب‌ترین و دلنشین ترین جلسات برای من جلسه با معلمان است و امیدوارم صحبت‌هایی که در این جلسه بیان می شود به خوبی منعکس شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر آموزش و پرورش اذعان داشت: به انقلاب اسلامی از زوایای مختلفی می‌توان نگاه کرد؛ از ظرفیت بالایی که انقلاب اسلامی در شکل گیری شخصیت و هویت جدید برای ما داشت صحبت می‌کنیم. انقلاب اسلامی تحولات بسیاری در انسان‌ها ایجاد کرد؛ شرایط جامعه و اولویت‌ها را تغییر داد، برخی کاستی‌ها را آشکار کرد و نگرش متفاوتی در همه ما ایجاد کرد.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی اجازه داد تا انسان هایی که با مفاهیم عدالت، محرومیت، توسعه پیشرفت، ظلم‌ستیزی، مقاومت، ایثار و فداکاری و شهید و شهادت آشنا هستند، خود را نشان دهند و این موارد در پرتو انقلاب اسلامی جای گرفت و در اذهان جامعه قدرت پیدا کرد. از همین رو باعث بزرگترین تحولات فکری، روحی، اقتصادی و اجتماعی شد. 

حاجی‌میرزایی ضمن تقدیر از زحمات فرهنگیان در ایام مواجهه با کرونا گفت: کرونا روی همه شئونات زندگی ما و همچنین در آموزش ما تاثیر گذاشت؛ ما به عنوان جامعه فرهنگی موظفیم از این زاویه به این پدیده بیندیشیم؛فرصت‌های بسیاری برای نشان دادن حرفه معلمی فراهم شده است.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: بهترین زمان برای فهم دقیق از توانمندی و نقشه‌های یک معلم ایجادشد و بهترین فرصت است تا معلمین توانمندی‌های خود را ارتقا دهند, هیچگاه این امکان برای خانواده‌ها فراهم نشده بود تا فعالیت‌های فداکارانه معلمین در کلاس درس را درک کنند.

وی افزود: این میدان ، میدان بزرگ و خطیری است  و امکان گسترش وسیع برای خلاقیت و نقش آفرینی معلم به وجود آمده است و  اکنون معلم کانون مدرسه و همچون عمود خیمه است؛ طلایی ترین فرصت فراهم شده تا محتوایی منطبق با زندگی مردم ارائه دهیم و معلمین این مجال را یافته اند تا محتوایی که می‌خواهند به دانش‌آموزان عرضه کنند را با واقعیت‌های پیرامون زندگی انسانها تلفیق کنند و در قالب‌های گوناگونی پیاده کنند.

حاجی‌میرزایی در ادامه صحبت‌های خود بیان داشت: کرونا به ما فرصت انتخاب داد، پنجره‌هایی به روی ما باز و عرصه‌هایی پهناور شد که معلمین بتوانند با روح کلی یادگیری همراه شوند. این فرصت را باید مغتنم شمرد و از همه عزیزانی که در این روزهای سخت فعالیت می‌کنند سپاسگزاری می‌کنم.

وزیر آموزش و پرورش در پایان صحبت های خود گفت: سیاست ما این است که تا جایی که امکانات به ما اجازه می‌دهد فضا را برای فعالیت همکاران مهیا کنیم؛  معلمان کشور نباید دغدغه داشته باشند چون سخت‌ترین و شریف‌ترین کار، کار معلمی است.

انتهای پیام/۶۳۰۸۶/ج/

منبع: فارس

کلیدواژه: آموزش و پرورش اصفهان انقلاب اسلامی انقلاب اسلامی آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۳۱۳۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمان اضافه کار را نمی‌پذیرند/ نرخ حق‌التدریس ۲ برابر می‌شود

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه نرخ حق التدریس جذابیت کافی ندارد، گفت: هم اکنون از هر ۱۰ معلم کمتر از ۲ معلم اضافه تدریس را می‌پذیرند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، علی فرهادی؛ سخنگوی وزارت آموزش و پرورش درباره جزئیات افزایش رقم ساعات حق‌التدریس معلمان اظهار کرد: یکی از بهترین راه‌های کمبود معلم در آموزش و پرورش استفاده از نیرو‌های توانمند است و باید انگیزه لازم را ایجاد کنیم تا از ظرفیت معلمان موجود که گزینش شده و دارای سابقه کار و هستند، استفاده کنیم.

وی افزود: استفاده از نیرو‌های موجود باعث جبران کمبود معلم با استفاده از معلمان با تجربه می‌شود و دیگر معلمان بدون تجربه به کلاس‌های درس نمی‌روند.

فرهادی ادامه داد: کمبود معلم مقطعی بوده و همیشگی نیست بنابراین به دلیل نیاز کوتاه مدت به دنبال استخدام نیرو‌های جدید نباشیم.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه برای تحقق این موضوع باید دو اتفاق بیفتد، گفت: نخست آنکه دستمزد ساعات حق‌التدریس معلمان به موقع پرداخت شود، وزارت آموزش و پرورش دستگاه درآمدزا نیست و منابع مالی را از سازمان برنامه و بودجه دریافت می‌کند و این سازمان قول همراهی برای پرداخت به موقع حق‌التدریس‌ها را داده است.

وی بیان کرد: معلمان با تجربه باید انگیزه کافی برای تدریس اضافه را داشته باشند با همین رویکرد آیین نامه‌ای را تدوین و سه پیشنهاد ارائه کردیم، این آیین‌نامه به شورای حقوق و دستمزد ارائه شده است.

فرهادی با اشاره به اینکه نظر سازمان اداری و استخدامی و سازمان برنامه و بودجه برای افزایش مبلغ حق‌التدریس معلمان مثبت است، افزود: این کار به نفع دولت، معلمان و دانش آموزان است، وزارت آموزش و پرورش پیشنهاد داده است که مبلغ حق‌التدریس حدود دو برابر شود.

وی بیان کرد: هم‌اکنون ضریب اشتغال مثبت معلمان کمتر از ۱.۲ است یعنی از ده معلم کمتر از دو معلم اضافه تدریس دارند، اگر این رقم به ۱.۴ برسد، کل نیاز آموزش و پرورش مرتفع می‌شود و بخشی از اقتصاد معلمان تأمین خواهد شد.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که آیا افزایش مبلغ حق‌التدریس معلمان از مهر امسال اجرا می‌شود؟ گفت: در تلاش هستیم تا از مهر امسال اجرا شود.

فرهادی اضافه کرد: با توجه به شرایط موجود نرخ حق‌التدریس جذابیت کافی ندارد بنابراین در شورای حقوق و دستمزد افزایش نرخ حق‌التدریس تا دو برابر را پیگیری کردیم که در دستور کار قرار دارد.

دیگر خبرها

  • طرح «بوم»؛ شکوفایی خلاقیت‌ها یا باری روی دوش معلم؟
  • هیچ منع قانونی برای ثبت‌ نام دانشجومعلمان در طرح مسکن فرهنگیان وجود ندارد
  • حقوق کدام معلمان دو برابر می‌شود؟
  • نرخ حق‌التدریس معلمان ۲برابر می‌شود
  • سخنگوی وزارت آموزش و پرورش: مبلغ حق‌التدریس معلمان ۲برابر می‌شود
  • معلمان اضافه کار را نمی‌پذیرند/ نرخ حق‌التدریس ۲ برابر می‌شود
  • فراخوان مقاله اولین کنفرانس بین المللی انقلاب علوم انسانی اسلامی
  • خانواده های شهدا پاسداران واقعی ارزشهای انقلاب اسلامی هستند
  • معلمان ایلامی در انتظار اجرای طرح مهرآفرین
  • خانواده‌های شهدا پاسداران واقعی ارزش‌های انقلاب اسلامی هستند