Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرور گفت: خوشبختانه شرکت پنها و صنایع هوایی کشور توانسته یک بالگرد بومی بسیار توانمند را تولید کند که می تواند کاستی های اورژانس هوایی را با آن جبران کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع، محمد سرور در آیین امضا میثاق نامه شورای راهبردی خط تولید بالگرد ملی صبا ۲۴۸ که صبح امروز پنج شنبه(۹ بهمن) در شرکت پنها برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: خوشبختانه شرکت پنها و صنایع هوایی کشور توانسته یک بالگرد بومی بسیار توانمند را تولید کند که می تواند کاستی های اورژانس هوایی را با آن جبران کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ایران نوزدهمین کشور پهناور جهان است، افزود: بخشی از جمعیت کشور ما در مناطق مرزی و محروم زندگی می کنند و بخشی هم زندگی عشایری دارند که این ها نیازمند خدمات فوریت های پزشکی هستند، این خدمات چون با مرگ و زندگی مردم سروکار دارد،  خدمات بسیار ارزشمند و مهمی است و سازمان اورژانس کشوری بر اساس سیاست های کلی نظام که عدالت در ارائه خدمات بهداشتی و در دسترس بودن این خدمات است گسترش خدمات هوایی را در دستور کار خود قرار داده است.

رئیس اداره اورژانس هوایی کشور با اشاره به اینکه در ارائه خدمات بالگردی غیر نظامی دچار کاستیهای فراوانی هستیم، خاطر نشان کرد: خوشبختانه شرکت پنها و صنایع هوایی کشور توانسته یک بالگرد بومی بسیار توانمند را تولید کند که می تواند کاستی های اورژانس هوایی را با آن جبران کرد.

سرور اضافه کرد: ما نیازمند ۸۰  فروند بالگرد و پایگاه هوایی در کشور هستیم زیرا بخش زیادی از سرمایه کشور در ترافیک، تصادفات جاده ای و مناطق مرزی و محروم از دست می رود و تولید بالگرد های که بتواند خدمات یک آمبولانس را در خود جای دهد بسیار مهم و راهگشا است.
 
وی تصریح کرد: هیچ چیزی خوشحال کننده تر از این نیست که یک وسیله نجات بخشِ مردم عزیزمان در حوادث و بلایای طبیعی، تولید دست صنعت گران کشور عزیزمان باشد.

آیین امضا میثاق نامه شورای راهبردی خط تولید بالگرد ملی صبا ۲۴۸ با حضور امیر خواجه فرد مدیر عامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع، سیروس وطن خواه مقدم رئیس مرکز همکاری های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری، فریدون عباسی رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، محمد سرور رئیس اورژانس هوایی کشور، آرش خدایی معاون استاندارد پرواز سازمان هواپیمایی کشوری، منوچهر منطقی دبیر ستاد توسعه فناوری های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته، امیر سرتیپ دوم خلبان مجتبی روحانی مدیر عامل شرکت پشتیبانی و نوسازی بالگردهای ایران  و جمعی از مسئولین کشوری در شرکت پنها برگزار شد.

این  میثاق‌نامه در آستانه چهل و دومین سالگرد طلیعه فجر انقلاب اسلامی ایران با گرامیداشت یاد و خاطره امام شهیدان و شهدای انقلاب و دفاع مقدس و با پیروی از منویات مقام معظم رهبری مد ظله العالی در سال مزین به شعار جهش تولید و در راستای تقویت و توسعه تولید ملی در پروژه تولید بالگرد ملی صبا ۲۴۸ به امضا حاضرین رسید.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: بالگرد امدادی بالگرد امداد بالگرد صنایع هوایی کشور تولید بالگرد شرکت پنها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۳۱۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید سالانه ۵۰ میلیون مترمکعب پساب از تصفیه‌خانه‌های استان مرکزی

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی از تولید سالانه ۵۰ میلیون مترمکعب پساب از خروجی تصفیه‌خانه‌های این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی و به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی، حشمت الله عباسی با بیان اینکه در حال حاضر میزان تولید پساب در استان مرکزی ۵۰ میلیون متر مکعب در سال است، اظهار کرد: این مقدار فرصتی ارزنده در زمینه بازچرخانی آب در صنایع استان به شمار می‌رود.

وی افزود: موضوع استفاده از پساب در سال‌های اخیر در کشور مورد توجه قرارگرفته و نقطه عطف آن موضوع بازچرخانی پساب در لایحه بودجه است که مورد تاکید قرار گرفته است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی ادامه داد: با پیگیری‌های دولت و وزارتخانه این مهم در دستور کار قرار گرفت و در ماه گذشته از دو قرارداد با موضوع سرمایه گذاری صنعت در این بخش رونمایی شد.

عباسی با اشاره به انعقاد قرار داد واگذاری پساب تصفیه خانه‌های فاضلاب شهرهای شازند و آستانه و مهاجران به صنایع استان اضافه کرد: این پروژه با سرمایه گذاری ۳۰ هزار میلیارد ریال شامل تکمیل تأسیسات فاضلاب دو شهر شازند و آستانه و انتقال و بازچرخانی پساب فاضلاب تصفیه خانه فاضلاب مهاجران است.

وی تصریح کرد: شرکت پتروشیمی شازند در پروژه بازچرخانی پساب، ٥٦کیلومتر اصلاح شبکه فاضلاب، ٤٦کیلومتر توسعه شبکه فاضلاب و اصلاح ۳۴۴۳ فقره انشعاب فاضلاب و ساخت تصفیه خانه فاضلاب با ظرفیت ٩٤٩٠متر مکعب در شبانه روز در شهر مهاجران و پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند نیز با اجرای ٤٨کیلومتر توسعه شبکه فاضلاب، برنامه‌ریزی و نصب ١٠هزار انشعاب فاضلاب و با همکاری مشترکین هر دو شهر و تکمیل تصفیه خانه فاضلاب با ظرفیت ٧٢٠٠متر مکعب در شبانه روز در شهرهای شازند و آستانه را در دستور کار خود دارند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی آزاد کردن آب شرب از صنایع بزرگ استان را یکی از مهم‌ترین مزایای این طرح عنوان کرد و ادامه داد: با انتقال آب شرب صنایع به شهرهای مجاور مشکل کم آبی کاهش پیدا خواهد کرد.

عباسی اضافه کرد: عملیات تصفیه فاضلاب شامل تصفیه فیزیکی، تصفیه بیولوژیکی و تصفیه شیمایی است که با فرآیندهای مختلف انجام می‌شود.

وی گفت: به منظور حصول اطمینان از رعایت حدود ابلاغی در استاندارها، پایش های دوره‌ای و مستمر کیفی پساب خروجی انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی با اشاره به کاهش بارندگی و تنش‌های آبی پیش روی استان در تابستان، افزود: با جابه‌جایی تخصیص آب مصرفی صنایع استان با پساب و استفاده از این آب در بخش شرب، پایداری شبکه آب شرب شهری استان تضمین می‌شود.

کد خبر 746981

دیگر خبرها

  • آخرین تحولات اوکراین | آغاز مذاکرات کی‌یف با آمریکا برای بومی سازی تولید پدافند هوایی
  • راه‌اندازی دومین پایگاه اورژانس هوایی کهگیلویه و بویراحمد در گچساران
  • انتقال کارگر مصدوم شهر موچش با بالگرد اورژانس هوایی به بیمارستان
  • انتقال بیمار ۶۸ ساله با بالگرد به شیراز
  • پرواز بالگرد اورژانس کردستان برای امدادرسانی
  • انجام پنج عملیات مردم یاری توسط بالگرد‌های پایگاه هوانیروز
  • (ویدئو) نقشه ۷۲ پرواز هلیکوپتر نبوغ در مریخ
  • تولید سالانه ۵۰ میلیون مترمکعب پساب از تصفیه‌خانه‌های استان مرکزی
  • بومی سازی کاربردی ترین تجهیزات گلخانه ای کشور در مازندران
  • جا به جایی بیمارتوسط بالگرد هوایی اورژانس ۱۱۵ هرمزگان