Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ــ رئیس اتاق بازرگانی حلبچه عراق گفت: اتاق بازرگانی حلبچه به منظور توسعه روابط اقتصادی آکادمی دارد از تجار ایرانی حمایت کند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، پیشوا احمد محمود امروز در نشست با فعالان اقتصادی استان کرمانشاه که در اتاق بازرگانی استان کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: اتاق بازرگانی حلبچه یکسال و چهار ماه پیش راه‌اندازی شد و کردستان عراق نیز پشتیبان ما است و به شما اطمینان می‌دهیم قوانین کردستان عراق از سرمایه‌گذاری خارجی در راستای توسعه حمایت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه معافیت 10 ساله از مالیات و معافیت پنج ساله از تعرفه گمرکی از امتیازات کردستان عراق است عنوان کرد: با تعاملات انجام شده معافیت مالیاتی به 15 سال و معافیت گمرکی به 10 سال افزایش یافته است.

احمد محمود گفت: مهمترین هدف کابینه جدید اقلیم کردستان این است که روی اقتصاد خود متکی باشیم و زیرساخت اقتصادی را طوری تقویت کنیم که به جای مصرف کننده تولید کننده باشیم.

وی با بیان اینکه بر این اساس اقلیم کردستان تصمیم گرفته تعاملات اقتصادی را مدنظر قرار دهد و امید داریم اوضاع اقتصادی جمهوری اسلامی نیز با توجه به شرایط بهتر شود افزود: حلبچه استعداد زیادی برای سرمایه‌گذاری دارد و این فرصت خوبی برای ایران است که این موضوع را حدس بگیرد.

رئیس اتاق بازرگانی کاشان: مقایسه نرخ رشد و وصول مطالبات مالیاتی نشان از یک فاجعه استحجم تجارت کشور تا پایان سال به 70 میلیارد دلار می رسد/ صادرات 1 میلیارد دلار پسته در 10 ماهصادرات غیرنفتی در محاصره بی‌توجهی مسئولان کهگیلویه و بویراحمد؛ اینجا صنعت و تجارت تعطیل است

احمدمحمود با اشاره به اینکه مسئولان عراقی، حلبچه را خاص می‌بینند به همین دلیل تسهیلاتی به آن تخصیص می‌دهند عنوان کرد: استان کرمانشاه از نظر کشاورزی و طبیعت زیبا پتانسیل زیادی دارد که امکان سرمایه‌گذاری و تعامل در آن وجود دارد.

وی با بیان اینکه 190 کیلومتر از مرزهای کرمانشاه با عراق با حلبچه و مابقی با استان‌های دیگر است گفت: مشکلاتی بین کرمانشاه و حلبچه وجود دارد که تفاهم‌نامه‌هایی برای رفع آن‌ها منعقد شده است که امید داریم اجرا شود.

احمدمحمود با بیان اینکه تلاش شود کالاهای صادراتی به حلبچه از سوی ایران کیفیت و بسته‌بندی بهتری داشته باشد افزود: با این اقدام کمبود کالای ایرانی در بازار حلبچه جبران و جایگزین کالاهای ترکیه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اتاق بازرگانی حلبچه این آمادگی را دارد که امکاناتی را در اختیار تجار قرار دهد گفت: به کرات اخباری مبنی بر مرگ کوله‌بران به گوش می‌رسد؛ امید داریم برگزاری این جلسات کمکی به کوله‌بران باشد که با حفظ منافع کار آن‌ها تسهیل شود.

انتهای پیام/832/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار عراق اخبار عراق اتاق بازرگانی حلبچه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۳۱۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخالفت اتاق بازرگانی ایران و آلمان با تحریم‌های جدید علیه تهران

به گزارش خبرگزاری مهر، رویترز امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که اتاق بازرگانی و صنایع ایران و آلمان با ارسال نامه‌ای به اعضا و دوستان این نهاد، مخالفت خود را با تحریم‌های جدید علیه تهران اعلام کرد.

در نامه اتاق بازرگانی ایران و آلمان آمده است: طبق معمول پیش از هر چیز درخواست تحریم‌های جدید در اولویت قرار دارد؛ هر چند که این اقدام به منظور پوشاندن فقدان تأثیرگذاری اروپا است تا آنکه بخشی از راه حل باشد.

در این نامه با اشاره به آنکه برلین روابط ویژه‌ای را که زمانی میان ایران و آلمان وجود داشت حفظ نکرده و توسعه نداده، تاکید شده است که این موضوع به فقدان تأثیرگذاری اروپا منجر شده است.

این نامه می‌افزاید: نقش آفرینان اصلی کماکان در واشنگتن هستند و نقش پکن روز به روز پر رنگ تر می‌شود.

رویترز نوشت که جوسپ بورل مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیروز خبر داد که برخی از کشورهای عضو این نهاد به بهانه واکنش تنبیهی ایران علیه رژیم صهیونیستی خواهان افزایش تحریم‌های ایران هستند.

آنالنا بائربوک وزیر امور خارجه آلمان نیز در گفت‌وگو با شبکه آ. ار. د آلمان گفته بود: من قویاً طرفدار گسترش آنها (تحریم‌ها) علیه ایران هستم، زیرا می‌توانیم ببینیم که اقدامات ایران در حال حاضر چقدر خطرناک است.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران شنبه گذشته با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که به منظور تنبیه متجاوز، با استفاده از توانمندی‌های راهبردی اطلاعاتی، موشکی و پهپادی خود به اهداف نظامی مهم ارتش تروریستی صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی حمله و آنها را با موفقیت مورد اصابت قرار داد و منهدم کرد.

جمهوری اسلامی ایران تاکید دارد که به اهداف و اصول حقوق بین‌الملل و منشور ملل متحد متعهد است اما در به کار بکارگیری حق ذاتی دفاع از خود بر اساس حقوق بین‌الملل در هنگام ضرورت تردید نخواهد کرد.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان نیز دیروز تصریح کرد: اقدام ایران کاملاً مشروع و پس از مدت‌ها خویشتن داری در برابر حملات رژیم صهیونیستی انجام داده و این نشان دهنده رفتار کاملاً مسئولانه و حرفه‌ای ایران نسبت به صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی است.

کد خبر 6081023

دیگر خبرها

  • ببینید | دعای رئیس اتاق بازرگانی درباره تعطیلی پنج‌شنبه‌ها؛ بی‌توجهی مجلس به مخالفت‌ها؟
  • راه اندازی رصدخانه ی تحقق شعار سال در اتاق بازرگانی سنندج
  • صدور سه میلیون و ۶۰۰ هزار تن کالا از آذربایجان‌غربی
  • مخالفت اتاق بازرگانی ایران و آلمان با تحریم های جدید علیه تهران
  • رضایی: نقش دولت باید از متصدی به سیاست‌گذار تغییر کند
  • مخالفت اتاق بازرگانی ایران و آلمان با تحریم‌های جدید علیه تهران
  • اتاق بازرگانی در جهت تحقق شعار سال فعالیت کند
  • اتاق‌های بازرگانی در خوزستان باید فعال‌تر از گذشته باشند
  • افتتاح دفتر نمایندگی اتاق مشترک ایران و آلمان در خرمشهر
  • صادرات تا سقف یک میلیون دلار از رفع تعهد ارزی معاف می‌شود