Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر قادر برجی روز پنجشنبه در مصاحبه با خبرنگاران افزود: این اورژانس پیشرفته به مساحت ۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع و با ۳۶ تخت و با اعتبار  ۲۱۰ میلیارد ریال مجهز به تجهیزات به روز دنیا و آخرین استاندارهای جهانی در محوطه بیمارستان سبلان اردبیل احداث شده و طی آیینی در دهه مبارک فجر افتتاح و در اختیار مردم استان قرار خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی با بیان اینکه از یک میلیون و ۲۷۰ هزار نفر جمعیت استان اردبیل بیش از ۶۰۲ هزار نفر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند، اظهار کرد:  خدمات درمانی سازمان تامین اجتماعی استان به ۲ صورت مستقیم و غیر مستقیم به بیمه شدگان ارائه می شود.

وی اظهار کرد: خدمات درمانی مستقیم در ۲ بیمارستان سبلان اردبیل و ارس پارس آباد با ۲۰۳ تخت، ۲  پلی کلینیک شهید میرزا حسینی اردبیل و مشگین شهر و ۲ درمانگاه شهرهای گرمی و خلخال به افراد زیرپوشش ارائه می شود.

برجی بیان کرد: همچنین در درمان غیرمستقیم و در راستای بسط عدالت و سهولت دسترسی بیمه شدگان به خدمات درمانی در مناطق مختلف استان مدیریت درمان تامین اجتماعی استان با عقد قرارداد با ۷۹۵ موسسه خدماتی تشخیصی و درمانی دولتی و خصوصی و با خرید خدمات درمانی نیازهای بیماران زیرپوشش را تامین می کند.

وی اضافه کرد: مدیریت درمان تامین اجتماعی استان برای رفاه حال و ارائه خدمات مطلوب درمانی بیمه شدگان با ۱۶ بیمارستان، ۳۹ درمانگاه، ۶ مرکز کلینیک، ۹۴ مرکز بهداشت و ۶۴۰ واحد درمانی خصوصی در نقاط مختلف استان عقد قرارداد دارد تا به افراد و خانوارهای تحت پوشش ارائه خدمات کنند.

او با بیان اینکه با بررسی‌های صورت گرفته کمبود تجهیزات پزشکی، محدود بودن فضای درمانی و غیر استاندارد بودن آنها، کمبود پرسنل و نیروی انسانی متخصص و کمبود اعتبارات از جمله مشکلات و چالش های مدیریت درمان تامین اجتماعی استان بود، اضافه کرد: چرا که زیر ساخت های درمانی سازمان در استان تناسبی با تعداد افراد تحت پوشش نداشت و پاسخگوی نیازهای درمانی بیمه شدگان نبود. 

مدیر درمان تامین اجتماعی استان اردبیل افزایش تخت‌ها و دستگاه دیالیز، خرید دستگاه (ام.ار.آی)، بازسازی و بهسازی درمانگاه شهرستان خلخال با اعتبار ۱۴۰ میلیارد ریال، تهیه و راه اندازی دستگاه سونوگرافی پلی کلینیک مشگین شهر، تلاش برای احداث درمانگاه در شهرستان های نمین و گرمی، افزایش هزار متری فضای فیزیکی بیمارستان ارس پارس آباد، ارتقای هتلینگ بیمارستان های سبلان اردبیل و ارس پارس آباد، استاندارد سازی و به روز کردن بلوک زایمان و استاندارد سازی و راه اندازی بخش مراقبت های ویژه کودکان و نوزدان بیمارستان ارس پارس آباد و بهسازی سیستم تهویه هوای آن و احداث پارکینک و اصلاح، بهینه سازی و مناسب سازی فضای فیزیکی اعم از ابنیه، تاسیسات و محوطه بیمارستانها و مراکز درمانی ملکی را از جمله اقدامات مدیریت درمان تامین اجتماعی استان اردبیل در سال های اخیر عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه در چهار سال اخیر برای تامین پرسنل مورد نیاز مدیریت درمان تامین اجتماعی استان اردبیل ۲ بار موفق به اخذ مجوز استخدام نیروی انسانی شده است، افزود: هم اکنون ۹۱۹ نفر نیروی انسانی در مراکز درمانی ملکی در نقاط مختلف استان به بیمه شدگان ارائه خدمت می کنند.

 بیمارستان سبلان اردبیل مجهز به بهترین دستگاه سنگ شکن است 

مدیر درمان تامین اجتماعی استان اردبیل با بیان اینکه بخش سنگ‌شکن بیمارستان سبلان اردبیل تنها مرکز دولتی و غیرخصوصی در  استان است، گفت: بخش سنگ شکن این بیمارستان با اعتبار بیش از ۲۵ میلیارد ریال راه اندازی شده و دستگاه مورد استفاده در آن مجهز به مجهزآخرین تکنولوژی روز دنیا است.

دکتر برجی اظهار کرد: ارائه خدمات در بخش سنگ شکن بیمارستان سبلان اردبیل کاملا رایگان است و ریالی از بابت خدمات ارائه شده از مراجعه کنندگان دریافت نمی شود و نه تنها منفعتی متوجه مدیریت درمان استان نیست بلکه تحمیل هزینه می کند اما در این وضعیت اقتصادی جامعه همه باید احساس مسئولیت کرده و انصاف را رعایت کنند و حقیقت را به مردم بگویند و به آنها آدرس غلط ندهند.

وی بیان کرد: دستگاه سنگ شکن بیمارستان سبلان اردبیل یکی از پیشرفته ترین و به روزترین دستگاه های سنگ شکن دنیا می باشد به طوری که چنین دستگاهی نه تنها در استان اردبیل بلکه در استانهای شمالغرب کشور وجود ندارد.

وی ارتقای خدمات ارائه شده به مردم ، افزایش امکانات درمانی بیمارستان سبلان، هم افزایی ظرفیت های حوزه سلامت استان و پوشش نیازهای درمانی بیمه شدگان و مردم ، عدم نیاز مردم به سایر استان ها و کاهش هزینه های درمانی بیماران را از جمله مزیت های نصب این دستگاه عنوان کرد.

 استان اردبیل در طرح نسخ الکترونیکی در کشور اول است

مدیر درمان تامین اجتماعی استان اردبیل گفت: خدمات درمانی و پزشکی در مراکز ملکی و مراکز درمانی طرف قرارداد در این استان بدون نیاز به دفترچه فقط با ارائه کارت ملی به بیمه شدگان ارائه می‌شود.

دکتر برجی با اشاره به حذف دفترچه‌های کاغذی تامین اجتماعی افزود: طرح حذف دفترچه درمانی در مراکز طرف قرارداد و ایجاد نسخه الکترونیکی همزمان با سراسر کشور در استان اردبیل به اجرا درآمده و در این مدت اردبیل در بین استان‌های کشور رتبه اول را در این پروژه و میزان ثبت نسخ الکترونیکی به خود اختصاص داده است.

وی اظهار کرد: طرح استقرار سامانه ثبت الکترونیکی نسخ که از سال ۹۷ در استان اردبیل آغاز شده بود با تامین زیر ساخت های مورد نیاز به اتمام رسیده و از اول تیر ماه امسال تمامی خدمات درمانی و پزشکی به صورت آنلاین و الکترونیکی انجام می‌شود.

او آموزش به مخاطبان این طرح را بسیار مهم دانست و بیان کرد: برای آشنایی کاربران از طرح حذف دفترچه و استفاده از نسخه الکترونیکی، آموزش‌های لازم از طریق کارشناسان واحد فناوری اطلاعات مدیریت‌ درمان استان‌ به پزشکان، متخصصان پزشکی و پاراکلینیکی و کادر درمانی مراکز درمانی طرف قرار داد ارائه شده است.

برجی با بیان اینکه حذف دفترچه کاغذی و استقرار سامانه ثبت الکترونیکی نسخ به نفع مردم و دولت بوده و مزایای زیادی دارد، اضافه کرد: کاهش هزینه‌ها، نظارت بر رفتار پزشکان در نسخه نویسی و داروهای تجویزی از جمله مزایای طرح حذف دفترچه‌های درمانی و جایگزینی روش جدید هویت سنجی است. 

وی آسایش‬ و‬ راحتی‬ مردم، عدم نیاز به کاغذ جهت صدور دفترچه، کاهش ایاب و ذهاب بیمه‌ شدگان به ادارات بیمه شهرستان‌ها جهت تایید خدمات مورد نیاز و کاهش خطاهای پزشکی در تجویز دارو و خدمات را از دیگر مزایای اجرای این طرح ذکر کرد.

او ادامه داد: با اجرای‬ طرح‬ نسخه نویسی الکترونیکی علاوه بر اینکه مصرف بی‌رویه دارو ‏محدود و از نسخه نویسی غیرمنطقی پرهیز می شود با تسریع و تجمیع اطلاعات بیمار، کیفیت خدمات ارائه شده به بیمه شدگان ارتقا می‌یابد.

 مرکز جامع آزمایشگاه تشخیص طبی در بیمارستان سبلان اردبیل راه اندازی می شود

مدیر درمان تامین اجتماعی استان اردبیل گفت: مرکز جامع تصویربرداری و آزمایشگاه تشخیص طبی در بیمارستان سبلان اردبیل راه اندازی می شود. 

دکتر برجی افزود: مرکز جامع آزمایشگاه تشخیص طبی بیمارستان سبلان اردبیل با اعتبار ۵۰ میلیارد ریال و بر اساس آخرین استانداردهای دنیا با هدف تجمیع تمامی آزمایشگاه ها طراحی و راه‌اندازی می شود.

وی با اشاره به ایجاد مرکز جامع تصویربرداری در بیمارستان سبلان اردبیل بیان کرد: این مرکز با اعتبار ۱۴ میلیارد ریال راه‌اندازی و در آن خدماتی مانند رادیو گرافی دیجیتال،پانورکس، سی‌تی‌اسکن، ام. آر. آی، سونوگرافی، ماموگرافی و غیره ارائه خواهد شد.

وی اظهار کرد: در بیمارستان سبلان اردبیل سه اتاق ایزوله استاندارد با اعتبار هشت میلیارد ریال راه‌اندازی شده است.

وی با بیان اینکه هر ماه ۱۲ نفر به تعداد ۶۶۴ نفری بیماران دیالیزی استان اضافه می شود، تصریح کرد: از ۱۰۲ دستگاه موجود دیالیز استان اردبیل ۸۳ دستگاه فعال و ۱۹ دستگاه به عللی غیرفعال است و میانگین جهانی برای هر دستگاه چهار بیمار، میانگین کشوری پنج بیمار است در حالی که این رقم در استان اردبیل هشت بیمار است.

برجی اضافه کرد: همچنین درمانگاه عمومی و تخصصی بیمارستان سبلان اردبیل به مساحت چهار هزار و ۷۰۰ مترمربع در سه طبقه و با اعتبار ۳۵۰ میلیارد ریال در حال احداث است و امیدواریم تا پایان سال آینده با اتمام عملیات اجرایی به بهره داری برسد.

وی ایجاد بخش هتلینگ کودکان و نوزادان بیمارستان سبلان با اعتبار ۸۰ میلیارد ریال و مخزن اکسیژن ۲۰ تنی بیمارستان با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال را از جمله اقدامات مدیریت درمان ذکر کرد و افرود: این ۲ طرح تا پایان امسال به بهره برداری خواهد رسید.

 اعتبارات مدیریت درمان تامین اجتماعی استان اردبیل افزایش یافت  

 مدیر درمان تامین اجتماعی استان اردبیل گفت: امسال اعتبارات این مرکز نسبت به چهار سال قبل افزایش چشمگیری داشته است.

دکتر برجی با اشاره به اینکه اعتبارات درمان مستقیم امسال این مرکز ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال است، افزود: این اعتبارات امسال نسبت به سال ۹۶ بیش از ۱۵۲ درصد افزایش داشته است.

وی همچنین از افزایش اعتبارات ۷۹ درصدی درمان غیر مستقیم این مرکز در سال جاری نسبت به چهار سال قبل خبر داد و اظهار کرد: در سال ۹۶ بدهی و معوقات این مرکز به طرف های قرارداد تا ۲ سال هم می رسید اما امروز پرداخت نسخ سرپایی به طرف های قرارداد روز شمار است.

وی بیان کرد: امسال اعتبارات بخش تعمیرات این مرکز ۳۱ میلیارد ریال، تجیهزات پزشکی ۱۶۵ میلیارد ریال و بخش عمرانی بیش از ۴۰۰میلیارد ریال است.

استان اردبیل در مبارزه با کرونا موفق عمل کرده است

مدیر درمان تامین اجتماعی استان اردبیل گفت: با مدیریت عالی ستاد راهبری کرونا در استان و همکاری و تعامل بسیار خوب تمامی دستگاه‌های مرتبط از جمله مجموعه دانشگاه علوم پزشکی، مدیریت درمان تامین اجتماعی استان و انتقال خون کارنامه اردبیل در مبارزه و مدیریت ویروس کرونا موفق بوده است.

 دکتر برجی با بیان اینکه کرونا ویروسی نوظهور و ناشناخته است، افزود: کرونا هنوز تمام نشده و ادامه خواهد داشت و جزو زندگی مردم شده و همه آحاد مردم جامعه باید برای جلوگیری از شیوع آن تلاش کنند.

وی با بیان اینکه از زمان شیوع ویروس کرونا در جامعه تاکنون ۱۵ هزار نفر در سطح استان با مراجعه به مراکز درمانی ملکی این مرکز غربالگری کرونا شدند، اظهار کرد: از این تعداد در مجموع ۹۱۷ نفر بستری شدند و ۶۷ نفر از آنها فوت شدند.

او با اشاره به فعالیت‌ها و اقدامات مدیریت درمان تامین اجتماعی استان در زمان شیوع ویروس کرونا در جامعه بیان کرد: اقدامات مناسبی توسط این مجموعه در راستای مقابله با کرونا انجام یافته و اردبیل سومین استان در کشور بود که روش پلاسمافریز را برای درمان بیماری کرونا به کار گرفت.

وی اضافه کرد: تاکنون ۱۴۰ مورد و ۵۶ بیمار به روش پلاسمافریز در بیمارستانهای وابسته به مدیریت درمان تامین اجتماعی استان اردبیل درمان شدند.

برجی با بیان اینکه ۲۵۶ نفر از همکاران مدیریت درمان تامین اجتماعی استان نیز مبتلا به کرونا شدند، ادامه داد: متاسفانه یکی از همکاران مبتلا نیز جان خود را از دست داده است.

برچسب‌ها سازمان تامین اجتماعی ویروس کرونا استان اردبیل طرح نسخه الکترونیکی بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان تامین اجتماعی ویروس کرونا استان اردبیل سازمان تامین اجتماعی ویروس کرونا استان اردبیل طرح نسخه الکترونیکی بهداشت و سلامت اخبار کنکور مدیریت درمان تامین اجتماعی استان اردبیل بیمارستان سبلان اردبیل استان اردبیل ارس پارس آباد بیمه شدگان مراکز درمانی خدمات درمانی میلیارد ریال ویروس کرونا راه اندازی حذف دفترچه مرکز جامع ارائه شده سنگ شکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۳۱۵۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلینیک تخصصی خیر ساز بیمارستان امام حسین (ع) محمدشهر افتتاح شد

به گزارش جام جم آنلاین البرز،شهرام صیادی رییس دانشگاه علوم پزشکی البرز در حاشیه آیین گشایش گفت: ساخت ابنیه این کلینیک به همت بنیاد خیریه پورکاشانی از سال ۹۷ آغاز و با اعتباری بالغ بر ۲۴۰ میلیارد ریال به پایان رسید. این کلینیک با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال با اعتبارات استانی و دانشگاهی تجهیز شده است و یکسری تجهیزات تکمیلی دیگر برای بخش‌های توسعه‌ای این کلینیک در نظر گرفته شده است.
وی افزود: این کلینیک به متراژ ۳ هزار متر مربع در ۴ طبقه ساخته شده و هم اکنون در بخش‌های
اطفال، داخلی، عفونی، قلب، دندانپزشکی، ارتوپدی، زنان و تغذیه و ... فعال می‌باشد.
رییس دانشگاه خاطر نشان کرد: مرکز درمان سوء مصرف مواد بیمارستان امام حسین (ع) امروز افتتاح و به بهره برداری رسید.
صیادی حضور و نقش خیرین در بخش سلامت و اعتلا بهداشت و درمان استان را پررنگ و اثرگذار دانست و مردمی سازی سلامت در تمامی بخش‌ها تاکید کرد.

دیگر خبرها

  • بخش MRI بیمارستان شهدای یافت آباد افتتاح شد
  • بیش از ۷۰ پروژه سلامت در خراسان شمالی آماده راه اندازی است‌
  • مرکز دولتی درمان سوءمصرف مواد بیمارستان امام حسین (ع) افتتاح شد
  • کلینیک تخصصی خیر ساز بیمارستان امام حسین (ع) محمدشهر افتتاح شد
  • هشدار درباره انتقال بیمار از مراکز دولتی به بیمارستان‌های خصوصی!/ باید چرخه پرگلایه «بیمه» اصلاح شود/ متاسفانه از اولویت نخست یعنی بهداشت غفلت شده است
  • پروژه های درمانی و بهداشتی فیروزکوه افتتاح شد
  • ظرفیت بالای مرکزی در زمینه پزشکی و تجهیزات درمانی
  • جزئیات خدمات درمانی «رایگان» تامین‌اجتماعی به بیمه‌شدگان
  • واریز بخشی از مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد تامین‌ اجتماعی
  • واریزبخشی از مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد تامین‌اجتماعی