Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفیر چین در آمریکا در جریان سخنرانی در یک نشست آنلاین اظهار کرد، رفتار کردن با چین به عنوان یک "دشمن استراتژیک" آمریکا قضاوت غلطی است که می‌تواند منجر به اشتباهاتی شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، از زمانی که دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا در سال ۲۰۱۸ میلادی چین را به عنوان یک "دشمن استراتژیک" خطاب کرد، واشنگتن و پکن مرتبا بر سر مسائل مختلفی از تجارت گرفته تا نحوه مدیریت پکن در ویروس کرونا با یکدیگر درگیر شده‌اند و انتظار می‌رود دولت جدید جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا فشار بر چین را حفظ کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در نخستین سخنرانی مهم توسط یکی از مقامات چینی درباره روابط میان دو اقتصاد بزرگ جهان از زمان روی کار آمدن بایدن، "چویی تیانکای"، سفیر چین در واشنگتن ضمن هشدار نسبت به عدم رد شدن از خطوط قرمز چین، مجددا بر موضع دیرینه پکن برای همزیستی صلح‌آمیز با آمریکا تاکید کرد.

وی در این نشست که در پکن برگزار شد، گفت: رفتار کردن با چین به عنوان یک دشمن استراتژیک و دشمن دانستن آن یک قضاوت غلط استراتژیک بزرگ است.     

چویی تیانکای افزود: اتخاذ هر گونه سیاستی بر این مبنا تنها منجر به اشتباهات استراتژیک بزرگ و جدی خواهد شد.

وی ضمن تاکید بر اینکه چین خواهان همکاری است نه رویارویی، از هر دو طرف خواست تا به اختلافات از طریق گفت‌وگو رسیدگی کنند.

اما این مقام همچنین گفت: چین در موضوعات مربوط به حاکمیت و تمامیت ارضی کوتاه نمی‌آید و تسلیم نمی‌شود.

وی افزود: چین عقب‌نشینی نخواهد کرد. ما امیدواریم آمریکا به منافع اصلی چین احترام بگذارد و از رد شدن از خط قرمز چین اجتناب کند.

هنگ‌کنگ، منطقه سین‌کیانگ، دریای چین جنوبی و تایوان نقاط اختلاف‌آمیز میان چین و آمریکا در دولت ترامپ بودند.

با توجه به اینکه انتظار می‌رود دولت بایدن روید چندجانبه‌تری را نسبت به چین اتخاذ کند، سفیر پکن در واشنگتن هشدار داد که ائتلاف متحدان علیه چین می‌تواند عدم تعادل و عدم توازن به وجود آورد.

وی گفت: چین از تصمیمات بایدن برای الحاق مجدد به توافق آب و هوای پاریس و سازمان بهداشت جهانی استقبال کرد و امیدوار است با آمریکا در زمینه‌های مبارزه با پاندمی کرونا و سیاست جهانی هماهنگی برای دفع خطرات اقتصادی و مالی همکاری کند.  

انتهای پیام

    

منبع: ایسنا

کلیدواژه: چين آمريكا دشمن استراتژیک عنوان یک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۳۱۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبرگزاری آمریکایی: احتمالاً بایدن تحریم‌های نفتی ایران را اجرا نخواهد کرد

به گزارش جماران؛ خبرگزاری بلومبرگ ادعا کرد: به نظر می‌رسد رئیس جمهور آمریکا دستکم فعلاً علاقه‌ای به اجرایی کردن تحریم‌های نفتی ایران داشته باشد.

قانونی که جو بایدن را برای تشدید تحریم‌ها علیه نفت خام ایران تحت فشار قرار می‌دهد، در این هفته در مسیر تبدیل شدن به قانون  قرار دارد. اما انتظار نداشته باشید که رئیس جمهور به این زودی ها به طور کامل از اختیارات جدید خود استفاده کند.

تحریم‌های نفتی جدید برای ایران در آخر هفته به عنوان پاسخی به حمله به اسرائیل در اوایل ماه جاری توسط مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد. نمایندگان مجلس وعده داده اند که دامنه محدودیت ها بر صادرات نفت خام ایران را با گسترش پوشش به بنادر، کشتی ها و پالایشگاه های خارجی که آگاهانه وارد تجارت می شوند، گسترش دهند. اما به نظر می‌رسد باید قصد ندارد فعلاً با امضای خود آن را به قانون لازم‌الاجرا تبدیل کند.

 

منبع: شفقنا

دیگر خبرها

  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • چرا رای‌گیری شورای امنیت درباره فلسطین امیدوارکننده است؟
  • خبرگزاری آمریکایی: احتمالاً بایدن تحریم‌های نفتی ایران را اجرا نخواهد کرد
  • بایدن اثر تحریم های ضد ایرانی را خنثی می‌کند
  • یک روح قاتل در دو بدن
  • ۱۲ نکته مهم درباره عملیات وعده صادق/ تکنولوژی هیچ‌گاه نمی‌تواند ژئوپلیتیک را رام سازد!
  • تغییر لحن به سبک بایدن
  • پول‌پاشی برای مثلث نیابتی
  • پول‌پاشی آمریکا برای مثلث نیابتی
  • خروج نیرو‌های آمریکا از نیجر، پیروزی استراتژیک روسیه