Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@13:11:18 GMT

شرکت کشت و صنعت مغان به مردم منطقه واگذار شود

تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۳۳۰۷۴

شرکت کشت و صنعت مغان به مردم منطقه واگذار شود

صدیف بدری  پنجشنبه در نشست خبری با خبرنگاران افزود : راه نجات این شرکت واگذاری آن به مردم است هرچند اعضای هیات مدیره جدید تلاش می‌کنند تا مشکلات موجود در شرکت برطرف شده و این مجتمع به یک شرکت سودده تبدیل شود.

وی اضافه کرد: ابطال واگذاری  این شرکت با قیمت پایین به بخش خصوصی یکی از خواسته‌های اصلی مردم بود که با کمک مسئولان قضایی این مهم تحقق یافت و اکنون باید زمینه لازم برای تعیین تکلیف نهایی کشت و صنعت مغان فراهم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این شرکت در آینده باید به یک شرکت سودده تبدیل شده و اشتغال فراوانی هم در آن ایجاد شود.

اکتشاف نفت مغان بخوبی پیش می‌رود

رییس مجمع نمایندگان استان اردبیل در مجلس همچنین از ارائه نتایج نهایی اکتشافی نفت و گاز منطقه مغان در نیمه اول سال ۱۴۰۰ خبر داد.

بدری با اشاره به دیدار با بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت گفت: در این دیدار پیگیری مطالعه و اکتشاف نفت مغان صورت گرفت و تصمیمات مهمی در این خصوص اتخاذ شد.

وی ادامه بیان کرد: نهایی شدن موضوع مطالعه و اکتشاف  نفت مغان دستور ویژه این جلسه بود، در حال حاضر در چند محل حفاری مطالعاتی انجام می‌گیرد و در نیمه اول سال ۱۴۰۰ نتایج نهایی آن  ارائه خواهد شد.

بدری افزود: حمایت از سرمایه‌گذاری، تولید بیو اتانول و تامین مواد اولیه نفت و گاز مورد نیاز صنایع با ارزش افزوده توسط وزارت نفت از دیگر موارد مطروحه در این نشست بود.

احداث ۷۵۰ کیلومتر بزرگراه در استان اردبیل

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: برای احداث ۷۵۰ کیلومتر بزرگراه در این استان ردیف بودجه‌ای تعریف شده که در صورت تحقق شاهد اصلاح راه‌های اصلی استان خواهیم بود.

بدری گفت: برای پروژه اردبیل - سرچم، اردبیل- آستارا، اردبیل - مغان، گرمی - بیله سوار، رضی –امیر کندی و سربند- مشگین شهر ردیف اعتباری اخذ شده  است و عملیات اجرایی برخی از این پروژه ها شروع شده است.

وی با اشاره به اینکه طبق برنامه‌ریزی‌های انجام یافته برای احداث بزرگراه‌های در حال توسعه استان اقدامات اساسی و حائز اهمیتی انجام یافته است، افزود:  در این راستا یک هزار میلیارد ریال اعتبار برای احداث بزرگراه اردبیل - سرچم در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به این که روند اجرایی پروژه‌های عمرانی در سطح استان با وضعیت مطلوبی ادامه دارد، اضافه کرد:  امید است مسئولین و دستگاه‌های مربوطه همکاری‌های لازم را در این زمینه داشته باشند.

هشت هزار میلیارد ریال به راه‌آهن اردبیل اختصاص یافته است

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی از اختصاص هشت هزار میلیارد ریال از محل سفر ریاست جمهوری و فاینانس بانک ملی برای پروزه راه آهن اردبیل  اختصاص یافته و تا پایان سال هم چهار هزار میلیار ریال دیگر تخصیص خواهد یافت.

بدری با بیان اینکه تکمیل پروژه راه‌آهن اردبیل-میانه و اتصال آن به شبکه ریلی جمهوری آذربایجان در اولویت قرار گرفته است افزود:مطالعات فاز اول امتداد طرح راه‌آهن اردبیل به پارس‌آباد مغان انجام و اجرای آن در سال ۱۴۰۰ پیش‌بینی شده است، ضمن اینکه اتصال آن به شبکه ریلی جمهوری آذربایجان نیز در برنامه کاری قرار دارد.

وی اظهارکرد: اجرای طرح راه‌آهن اردبیل به مغان از جمله موضوعات در حال پیگیری نمایندگان و مسئولان استان است و این طرح بدون اتصال به منطقه مغان و شبکه ریلی جمهوری آذربایجان ابتر خواهد بود.

بدری ادامه داد: این خط ریلی منطقی‌ترین و کم‌هزینه‌ترین مسیر ریلی در کریدور شمال - جنوب محسوب می‌شود و با ادامه احداث آن تا تا گمرک مرزی در شهرستان بیله‌سوار و پارس‌آباد مغان در واقع  کل استان به شبکه ریلی کشور متصل خواهد شد.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی توسعه ایران صدیف بدری اردبیل اعتبار کارآمدی دولت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی توسعه ایران صدیف بدری مجلس شورای اسلامی توسعه ایران صدیف بدری اردبیل اعتبار کارآمدی دولت اخبار کنکور راه آهن اردبیل شبکه ریلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۳۳۰۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حال خوش آهوان در دشت مغان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز اردبیل؛ مدیر کل حفاظت محیط زیست استان گفت: به دنبال رهاسازی آهو در طبیعت آزاد مغان در تیر ماه ۱۴۰۱ اقدامات گشت و کنترل منطقه با تلاش شبانه روزی محیط بانان و فرهنگ‌سازی طی دو سال اخیر در بین عشایر منطقه مبنی بر حمایت و حفاظت از نسل این آهوان آغاز شد و امروز آرزوی مردم مغان در بازگشت آهو و جست و خیز آن را در طبیعت شاهد هستیم.
قاسم پور افزود: پایش‌های دوره‌ای ما نشان می‌دهد که با کمک عشایر منطقه و جوامع محلی طرح احیای آهوی مغان موفقیت آمیز بوده و خود اهالی کمک کردند تا شاهد تلفات و یا شکار آهو نباشیم.
وی اظهار کرد: تصاویر و فیلم‌های گرفته شده توسط محیط بانان طی پایش‌های دوره‌ای و پایش‌های سال جدید نیز نشان می‌دهد حال آهوان مساعد و در وضعیت مطلوب قرار دارند که این امر نشان می‌دهد این گونه به شرایط زیستی طبیعی بازگشته است.
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل با اشاره به اینکه رهاسازی آهو در دشت مغان و خارج از فنس جزو سه طرح برتر احیای جمعیت حیات وحش در کشور انتخاب شده است افزود: بمنظور تکمیل مراحل رهاسازی و مشاهده گله‌های بزرگ آهو در دشت مغان مراحل تکمیلی این طرح با انتقال و رهاسازی آهوان از دیگر مناطق در سال جاری ادامه خواهد یافت.

 

دیگر خبرها

  • شبکه کشاورزی مغان ۲۰ میلیارد تومان اعتبار دارد
  • حال خوش آهوان در دشت مغان
  • موافقت وزیر کشور با ارتقاء درجه شهرداری پارس آباد مغان
  • طرح احیای آهوی مغان موفقیت‌آمیز است/حال خوش آهوان در دشت مغان استان اردبیل
  • نماینده مجلس: دولت کاری کرده که شرکت‌هایی که کار دانش‌بنیان نمی‌کنند، خودشان را دانش‌بنیان جا می‌زنند
  • آغاز اقدامات اولیه برای پرورش ۱۰۰ هزار دام سبک در کشت و صنعت مغان
  • سرمایه گذاری موتور محرک در شرکت کشت و صنعت مغان است
  • ۵۰ میلیمتر به میانگین بارش فارس اضافه شد/استهبان در صدر بارندگیها
  • حجم آب سد‌های فارس به ۴۵ درصد رسید
  • افزایش چشمگیر میانگین بارش استان در سامانه بارشی اخیر