Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از فیروزآباد، محمدمهدی فروردین عصر امروز در نشست صمیمی با اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه که در سالن کنفرانس روزبه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد اظهار داشت: فیروزآباد شهری تاریخی و هنری با پتانسیل های بسیار زیادی می‌باشد. 

وی هدف از حضور در جمع هنرمندان پیشکسوت و هنرمندان جوان شهرستان فیروزآباد افزود: خانواده هنر خانواده ای با صداقت خلاقیت است  که در جهت جذب مخاطب و توسعه نشاط اجتماعی و به تصویر کشیدن ظرفیت‌ها و پتانسیل های منطقه بسیار تاثیر گذار هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم شهرستان‌های فیروزآباد، قیروکارزین و فراشبند ادامه داد: جامعه هنرمندان دین بزرگی بر گردن ما دارند و از این رو هنرمندان و سرمایه های فرهنگی و هنری شهرستان را نباید نادیده گرفت و باید تمام مسئولان در جهت همکاری و حل مشکلات این قشر فرهیخته آستین همت بالا بزنند.

فروردین کوتاهترین راه معرفی ظرفیت های شهرستان در میادین استانی، کشوری و بین المللی را هنر و ورزش برشمرد و اضافه کرد: نهایت سعی و تلاش خود را در جهت حمایت در سطح قانون گذاری و تامین اعتبارات لازم جهت حمایت از این قشر فرهیخته بکار خواهم گرفت.

به هنرمندان حوزه فرهنگی و هنری توجه بیشتری شود

در ادامه سلیمان شریفی، شهرستان باستانی فیروزآباد را مهد هنرمندانی کم نظیر و فرهیختگان نام آور و گهواره فرهنگ و هنر و تمدن دانست بیان داشت: این شهرستان هرچند شایسته بهترین هاست اما به حق واقعی خود نرسیده و ضروری است در جهت رشد و بالندگی و شکوفایی استعدادهای کم نظیر در حوزه‌های فرهنگی و هنری و بهره مندی جامعه از آن، مسئولان استانی و کشوری توجه بیشتری به جوانان و هنرمندان این شهرستان شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد فیروزآباد ابراز داشت: شهرستان فیروزآباد متاسفانه علیرغم پتانسیل های بسیار بالا، در حوزه های فرهنگی و هنری بسیار محروم واقع شده و دارای مشکلات و تنگناهای فراوان مالی و فقدان زیرساخت‌های مناسب جهت ارتقاء سطح فرهنگ و هنر است.

وی در ادامه به گزارش عملکرد و دستاوردهای پنج سال اخیر در حوزه های فرهنگی و هنری پرداخت و خاطرنشان کرد: علیرغم تمام محدودیت‌ها و کمبودهای فرا رو با تلاش و پیگیری مضاعف در صدد ارتقاء سطح فرهنگ و هنر این شهرستان هستیم که در این راه  از همراهی و همکاری بی دریغ هنرمندان و اصحاب فرهنگ و رسانه و مسئولان شهرستان صمیمانه تقدیر تشکر نموده و امید آن داریم که به همت و تلاش تمامی اقشار جامعه آینده‌ای روشن در فرهنگ و هنر این کهن دیار فرهنگی باشد.

به گزارش فارس در پایان این نشست صمیمی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فیروزآباد، کتاب مجموعه شعر سروده بهرام وکیلی و کتاب مجموعه شعر سروده عبدا... پناهی و دو فیلم مستند و مستند داستان ساخته مصطفی کشاورزی، از هنرمندان فعال شهرستان فیروزآباد را به عضو کمسیون فرهنگی مجلس اهداء نمود.

انتهای پیام/ن

منبع: فارس

کلیدواژه: محمدمهدی فروردین نماینده مجلس فیروزآباد فرهنگ و هنر اصحاب رسانه شهرستان فیروزآباد فرهنگی و هنری فرهنگ و هنر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۳۳۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک ۴۰۰ میلیون تومانی استانداری جهت بهسازی ساختمان انجمن سینمای جوان

در این جلسه که با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و جمعی از مربیان و هنرجویان انجمن برگزار شد، ابراهیم شیشه گر مدیر انجمن سینمای جوانان استان فارس ضمن ارائه گزارش کلی از عملکرد و فعالیت‌های این دفتر و افتخارات فیلمسازان و عکاسان در سال‌های اخیر، به نیازمندی‌های این انجمن اشاره کرد. 

او با اشاره به ضرورت توجه به تولید فیلم و اشتغالزایی هنری افزود: دکتر ایمانیه اولین استانداری هستند به در دفتر انجمن سینمای جوان حضور پیدا می‌کنند که نشان از توجه ایشان به مقوله هنر، خصوصا سینماست.

شیشه گر با بیان اینکه از نظر حقیقی وارد مرحله حرفه‌ای شده‌ایم ولی از لحاظ زیرساخت و سخت افزاری مشکل داریم افزود: هنرمندان استان همواره با کمترین‌ها و حداقل امکانات بهترین‌ها را خلق کرده و باعث برافراشته شدن پرچم کشور عزیزمان در جوامع جهانی مختلف شده انداما تاکنون هیچ وقت از هنرمندانی که در سطح بین‌المللی درخشیده اند، به اندازه ورزشکاران استقبال و تجلیل نشده و همیشه در حق آنها از طرف مسئولان کوتاهی شده است.

او، تامین مکانی مناسب و در خور هنرمندان این دفتر و ردیف بودجه مشخص برای انجمن سینمای جوانان را خواستار شد.

در ادامه قانعی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس ضمن تقدیر از تحولات انجمن طی دو سال گذشته گفت: با توجه به علاقمندی استاندار محترم به مقوله فرهنگ و هنر و تاکید ایشان دراین رابطه بنده در خدمت هنرمندان عزیز هستم و باید ارتباطمان باهم بیشتر باشد تا بتوانیم بیشتر از نقطه نظرات هم استفاده کنیم.

محمدهادی ایمانیه استاندار فارس بر لزوم حمایت از انجمن سینمای جوان تاکید کرد و گفت: نسبت به وظایف مدیران فرهنگی طرح و راهکار ارائه دهید تا ما بدانیم به چه نحو باید حمایت کنیم.

او در خصوص پیشنهاد مدیر انجمن سینمای جوان در رابطه با ایجاد فرهنگسرای سینما توسط شهرداری شیراز از مدیر کل فرهنگ و ارشاد فارس خواست در شورای هنر استانداری پیگیری‌های لازم انجام شود.

استاندر افارس ضمن اعلام کمک ۴۰۰ میلیون تومانی استانداری جهت بهسازی ساختمان انجمن سینمای جوان دفتر شیراز و حمایت از تولید فیلم توسط کارگردانان فیلم اولی سینمای استان، با اشاره به ضرورت ورود صنایع استان برای حمایت از فیلمسازان از ردیف مسئولیت اجتماعی گفت: نیاز اکنون جامع ما ورود هنرمندان در تمام زمینه‌ها در راستای امیدآفرینی در جامعه است.

در پایان این دیدار، استاندار فارس پای صحبت‌های برخی از فیلم‌سازان و عکاسان نشست.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • هنرهای قرآنی می‌تواند موضوع گردشگری هنری باشد
  • راز پویایی هنر انقلاب بارور شدن اندیشه انقلابی است
  • تربیت نوجوانان با فرهنگ مهمترین هدف کانون های مساجد است
  • تاثیر استفاده از هنر در غنی سازی فرهنگ اسلامی
  • کانون‌های فرهنگی‌ مساجد در غنی‌سازی فرهنگ‌ اسلامی اثرگذار هستند
  • تجلیل سازمان بسیج هنرمندان کهگیلویه و بویراحمد از هنرمندان
  • کمک ۴۰۰ میلیون تومانی استانداری جهت بهسازی ساختمان انجمن سینمای جوان
  • نمایی از جنس حمایت در فرهنگ و هنر شیروان
  • فرهنگ و هنر استان قم از نظر زیرساخت دچار ضعف است
  • علی داودی: استرسم برای المپیک کمتر شد/ مسئولان به ما سر بزنند