Web Analytics Made Easy - Statcounter

به نظر می‌رسد فعلا قرار نیست پازل آزادسازی سهام عدالت تکمیل شود؛ فرایندی که از اواسط اردیبهشت ماه کلید خورد و تا کنون ۶۰ درصد آن آزادسازی و نه قابل معامله، شده است. طبق وعده رئیس جمهور قرار بود باقی مانده این سهام در ۲۲ بهمن ماه آزاد شود که این موضوع با، اما و اگر همراه شده است

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، ابلاغیه مقام معظم رهبری در مورد آزادسازی سهام عدالت ٩ اردیبهشت ماه صادر شد و مشمولان از ١٠ اردیبهشت تا ١٠ خردادماه این اختیار را داشتند که روش مستقیم یا غیر مستقیم را برای مدیریت سهام عدالت خود انتخاب کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
بانک

بر این اساس و طبق آمار، از ۴۹ میلیون نفر مشمول سهام عدالت، ۱۳ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر روش مستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کردند. این افراد از ٨ خردادماه امکان فروش ۳۰ درصد از سهام خود را با مراجعه به بانک‌ها یا کارگزاری‌ها داشتند. بر این اساس رئیس جمهور وعده داد که ۳۰ درصد دیگر سهام عدالت برای عید غدیر و ۳۰ درصد دیگر هم برای ۲۲ بهمن آزاد می‌شود که البته ۳۰ درصد وعده داده شده برای عید غدیر تحقق یافت.

وعده روحانی در شرایطی داده شد که بازار سرمایه در روز‌های اوج خود قرار داشت؛ به طوریکه ارزش واقعی سهام عدالت به ارزش اولیه حدود ۵۰۰ هزار تومان، تا ۳۰ میلیون تومان هم رسیده بود؛ اما با برگشتن ورق بازار سرمایه، ارزش سهام عدالت نیز رو به کاهش گذاشت و درحال حاضر ارزش واقعی سهام عدالت با ارزش اولیه حدود ۵۰۰ هزار تومان، کمی کم‌تر از ۱۰ میلیون تومان است.

البته این تنها اتفاق ناخوشایند درمورد سهام عدالت نبود و باید گفت گرچه آزادسازی این سهام صورت گرفت، اما مشمولان به طور مستقیم امکان معامله نداشتند و باید سفارش فروش خود را در کارگزاری‌ها و بانک‌ها ثبت می‌کردند؛ اتفاقی که از یک طرف باعث افزایش فشار فروش در بازار شد و به روند نزولی بازار دامن زد و از طرف دیگر سفارش بسیاری از مشمولان فروش نرفت و این افراد پول حاصل از فروش خود را دریافت نکردند. حتی کار به جایی رسید که به طور کلی فرایند فروش سهام عدالت برای مدتی متوقف ماند.

با همه این اوصاف، قرار بود طبق وعده رئیس جمهور بخش سوم سهام عدالت در ۲۲ بهمن ماه آزاد شود تا پرونده آزادسازی سهام عدالت در سال جاری بسته شود، اما آنطور که فرهاد دژپسند، وزیر امور اقتصاد و دارایی به ایسنا اعلام کرده است "تاریخ مذکور با توجه به شرایط آن زمان بازار اعلام شده و در نهایت متناسب با شرایط بازار تصمیم گرفته می‌شود. "

وی همچنین تاکید کرد که فعلا برنامه‌ای برای این کار نداریم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سهام عدالت کارگزاری بانک وزیر اقتصاد سهام عدالت ۲۲ بهمن ۳۰ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۳۵۴۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبدیل ۴۰۰ هزار مجوز کاغذی به الکترونیکی در کشور

به گزارش خبرنگار مهر، سید امیر سیاح پیش از ظهر سه شنبه در نشست اخذ شناسه یکتا برای مجوزهای کاغذی از طریق درگاه ملی مجوزها که در سالن اقتصاد مقاومتی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان البرز برگزار شد، گفت: تا سوم اردیبهشت سال ۱۴۰۳، ۴۰۰ هزار مجوز کاغذی به الکترونیکی تبدیل و دارای شناسه یکتا شدند.

رئیس مرکز ملی مطالعات، پایش و بهبود محیط کسب و کار وزارت امور اقتصادی و دارایی افزود: امیدواریم تا ۲۵ اردیبهشت ماه یک میلیون و ۶۰۰ هزار مجوز کاغذی مانده در دست مردم در این مدت زمان باقی مانده به شناسه یکتا تبدیل شوند و شاهد تبدیل بیش از دو میلیون پروانه کاغذی اعم از صنفی و غیرصنفی در کشور به مجوز الکترونیکی یا شناسه یکتا باشیم.

وی بیان کرد: تعداد مجوزهای کاغذی که صادر می‌شود و در درگاه نیست بسیار کم است و برای آنها تسهیلاتی قائل می‌شویم که اولاً صادرکننده زودتر به درگاه وارد شود و ثانیاً کسی که آن مجوز را دارد بتواند خارج از آن سیستم ادامه حیات دهد.

سیاح خاطرنشان کرد: اگرچه برای صدور تبدیل مجوزها بر اساس قانون از ۲۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، فردی که شناسه یکتا ندارد به منزله بدون مجوز است اما با خشونت و تندی برخورد نمی‌کنیم بلکه کاری می‌کنیم تا در فرصت باقی مانده همه وارد درگاه شوند و درصد کمی را که باقی مانده‌اند با آرامش و ارسال پیامک به تبدیل مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا دعوت می‌کنیم.

رئیس مرکز ملی مطالعات، پایش و بهبود محیط کسب و کار وزارت امور اقتصادی و دارایی عنوان کرد: فردی که بخواهد خارج از کنترل و نظارت حکومتی و به صورت زیرزمینی کار کند، به تدریج خدمات دولتی وی قطع می‌شود. مهمترین مزیت این طرح برای فعال اقتصادی این است که می‌تواند بدون حضور و به صورت ۲۴ ساعته از خدمات دولتی بهره مند شود.

کد خبر 6086774

دیگر خبرها

  • ابهام در میزبانی استقلال در لیگ دسته اول
  • ۱۶۱ میلیارد تومان نقدینگی به بازار سهام تزریق شد
  • وزیر ورزش: ۵ درصد باقی مانده سهام استقلال و پرسپولیس در اختیار ماست که متعلق به پیشکسوتان است / فیلم
  • هر ریال عربستان ۱۷۰۷۰ تومان
  • امضای قرارداد فشار افزایی با ابهامات باقی مانده
  • تبدیل ۴۰۰ هزار مجوز کاغذی به الکترونیکی در کشور
  • حصه نقدی واگذاری بلوک ۸۵ درصدی سرخابی‌ها امروز پرداخت می‌شود
  • حوضه آبریز «مرزی شرق» از کم بارشی سالانه خارج شد
  • بیانیه شماره یک مالک جدید استقلال/ پتروشیمی خلیج فارس اعلام وضعیت کرد!
  • استقلال و پرسپولیس رسما فروخته شدند