Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی ترابی که در نخستین روز‌های نقل و انتقالات تابستانی از پرسپولیس جدا شد تا فوتبال خود را در لیگ ستارگان قطر با پوشیدن پیراهن العربی دنبال کند، به زودی به ایران برمی گردد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشحو، مهدی ترابی در نخستین روز‌های نقل و انتقالات تابستانی از پرسپولیس جدا شد تا فوتبال خود را در لیگ ستارگان قطر با پوشیدن پیراهن العربی دنبال کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال دوران فوتبالی این بازیکن با پیراهن العربی کوتاه بود تا او پس از گذشت کمتر از چهار ماه در فهرست مازاد این باشگاه قرار گیرد. ترابی که مصدومیت‌های متوالی و زیادی را پشت سر گذاشت، مورد انتقاد رسانه‌های فوتبال قطر گرفت تا لقب «بازیکنی از جنس شیشه» را بگیرد. او با دو گلی هم که با پیراهن العربی زد نتوانست نظر هواداران را به خود جلب کند تا بالاخره کادر فنی این باشگاه قید او را زده و «یوسف المساکنی» را جانشین ترابی کند.

یوسف المساکنی که تجربه حضور ۶ ساله در لیگ ستارگان قطر با پوشیدن پیراهن تیم الدحیل را در کارنامه دارد و طی این مدت موفق شده بود ۷۳ گل در لیگ قطر برای این تیم به ثمر برساند، در فصل جدید و به صورت قرضی راهی لیگ بلژیک و تیم یوپن شده بود. مساکنی، اما نتوانست موفقیت بزرگی در لیگ بلژیک به دست بیاورد و با انجام تنها ۷ بازی و بیشتر به‌عنوان یار تعویضی به همکاری خود با این باشگاه خاتمه داد تا بار دیگر به قطر بازگردد.

پس از جذب المساکنی و حضور او در فهرست العربی قطر، به نوعی جدایی مهدی ترابی از این تیم قطعی شد. در این مدت شایعات زیادی در خصوص مهدی ترابی و بازگشت او به پرسپولیس شنیده شد و حتی گفته شده ترابی در گفت‌وگویی که با یحیی گل‌محمدی داشته، به او قول داده به پرسپولیس بر می‌گردد.

دیروز خبر رسید که این اخبار دیگر شایعه نیست و ترابی را باید دوباره بازیکن پرسپولیس دانست. او پس از فسخ قرارداد حتی منزلش را هم تحویل داد تا مشخص شود که خیال ماندن ندارد.

اما مشکل اساسی که نگرانی‌هایی را برای هواداران به وجود آورده، بدهی باشگاه پرسپولیس به ماریو بودیمیر است. مبلغی که گفته می‌شود اگر تا روز یکشنبه هفته آینده پرداخت نشود پرسپولیس از سه پنجره نقل و انتقالاتی محروم خواهد شد.

ترابی این را می‌داند و حتی با مسئولان باشگاه هم در این ارتباط صحبت کرده و به نوعی اطمینان خاطر حاصل کرده که مشکلی از این بابت ندارد، اما مسئولان این باشگاه راهکاری را در نظر گرفته‌اند و امیدوارند از بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی جلوگیری کرده و بدهی بودیمیر را پیش از روز یکشنبه پرداخت کنند. در حالی که شنیده می‌شود این بازیکن از دو سه تیم داخلی هم پیشنهاد‌هایی را دریافت کرده، اما به پرسپولیسی‌ها قول داده که در ایران به گزینه دیگری جز قرمز‌های پایتخت فکر نمی‌کند.

ترابی که می‌تواند با حضورش در پرسپولیس بخش زیادی از مشکلات فنی این تیم را در فاز هجومی برطرف کند، اوایل هفته  به تهران می‌آید و به نظر می‌رسد به محض ورود با حضور در باشگاه قراردادش را امضا خواهد کرد. بازگشت او در شرایطی که پرسپولیس مشکلات زیادی را در فاز هجومی دارد خبری خوب برای هواداران خواهد بود. آن‌ها از همین الان به زوج ترابی - آل کثیر در نیم فصل دوم فکر می‌کنند.

 

 

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مهدی ترابی پرسپولیس یحیی گل محمدی پیراهن العربی مهدی ترابی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۳۵۶۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوسمار یا یحیی گل‌محمدی

رقابت‌های لیگ برتر فوتبال در شرایطی به روز‌های پایانی نزدیک می‌شود که این روز‌ها رقابت بسیار تنگاتنگی بین دو تیم مطرح پایتخت؛ یعنی استقلال و پرسپولیس برای رسیدن به عنوان قهرمانی در جریان است؛ دو تیمی که در هفته بیست‌وچهارم با عبور از سد رقبا نشان دادند خیال عقب‌نشینی از کورس قهرمانی را ندارند. پرسپولیس در دیداری خارج از خانه با سه گل از سد تیم صنعت نفت عبور کرد و استقلال هم در دیداری خانگی با نتیجه ۳ بر ۲ تیم متحول‌شده شمس‌آذر قزوین را از پیش‌رو برداشت.

به‌این‌ترتیب جدول به همان روال سابق باقی ماند؛ استقلال با یک امتیاز اختلاف نسبت به پرسپولیس صدرنشین است تا همچنان جدال برای کسب عنوان قهرمانی داغ باقی بماند.

درست است که در این فصل، استقلال با جواد نکونام فراتر از انتظارات ظاهر شده و شانس زیادی برای رسیدن به عنوان قهرمانی دارد؛ ولی این روز‌ها بیش از تیم آبی‌پوش، صحبت از نمایشی است که پرسپولیسی‌ها با اوسمار ویرای برزیلی در لیگ برتر دارند. پرسپولیس با وجود تغییراتی که روی نیمکت داشته، همچنان یکی از مدعیان قهرمانی است و هواداران این باشگاه انتظار دارند با روندی که تیم‌شان در پیش گرفته، بتوانند یک بار دیگر عنوان قهرمانی را به دست بیاورند.

این روز‌ها و شاید به دلیل حساسیت زیاد در صدر جدول، بیشترِ تعریف و تمجید‌ها متوجه اوسمار ویرا، سرمربی پرسپولیس است و بسیاری از سبک هجومی و بازی شناور این تیم حرف می‌زنند. شرایط برای اوسمار به قدری خوب پیش رفته که مدیران باشگاه از همین حالا به دنبال راضی‌کردن این مرد برزیلی برای تمدید قرارداد برای فصل آینده هستند. اوسمار که کار را در پرسپولیس به‌عنوان دستیار یحیی شروع کرده، حالا پس از جدایی گل‌محمدی تبدیل به مرد اول نیمکت این تیم شده و توانایی‌هایش را هم به رخ کشیده است.

او در دیدار برابر صنعت نفت برای دهمین‌بار روی نیمکت پرسپولیس در کسوت سرمربی (در لیگ برتر و جام حذفی) حضور پیدا کرد و برد به‌دست‌آمده در آبادان مقابل صنعت نفت باعث شد تا رکورد این سرمربی برزیلی روی نیمکت پرسپولیس بیش‌از‌پیش رؤیایی شود. در کنار برد سه‌گله در جام حذفی مقابل نفت‌وگاز گچساران، اوسمار ویرا در لیگ برتر تجربه کسب هفت برد در ۹ مسابقه را دارد و توانسته از ۲۷ امتیاز ممکن، ۲۲ امتیاز را از آنِ خود کند تا میانگین ۲.۴۴ امتیاز در کارنامه این سرمربی برزیلی به ثبت برسد که رکوردی رؤیایی و حیرت‌انگیز محسوب می‌شود.

شاید مرور همین نتایج است که پرسپولیسی‌ها را بر آن داشته تا هر طور شده رضایت این مرد برزیلی را برای ادامه کار در باشگاه فراهم کنند؛ ولی مسئله‌ای که در‌این‌میان فراموش شده یا دست‌کم کمتر مورد توجه قرار گرفته، این است که چرا در این مقطع کسی از یحیی گل‌محمدی حرفی نمی‌زند؟ به طور مشخص چرا کسی برایش این سؤال مطرح نمی‌شود که آیا دستاورد کنونی پرسپولیس ماحصل زیرساختی است که یحیی بنا نهاده یا اینکه اوسمار به‌تنهایی توانسته چنین بنای باشکوهی را فراهم کند؟

یحیی گل‌محمدی در نیم‌فصل نخست هدایت پرسپولیس را برعهده داشته و سرانجام پس از کش‌و‌قوس‌های فراوان، بعد از چهار سال باشکوه در پرسپولیس، از این تیم جدا شد. با خروج یحیی، کار به دستیار او یعنی اوسمار ویرا سپرده شد و این مرد برزیلی، نتایج خوبی را که یحیی در این باشگاه گرفت، تداوم بخشید. با این حال، این روز‌ها این پرسش کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد که آیا نتایج این روز‌های باشگاه نباید به پای یحیی نوشته شود؟

برای یادآوری اهمیت این سؤال و نقش آن در تصمیم‌گیری مسئولان باشگاه پرسپولیس بهتر است دورانی که یحیی می‌خواست در همین باشگاه کارش را استارت بزند، مرور شود. آن روز‌ها یحیی با وجود قهرمان‌کردن تیم با انگ بزرگی روبه‌رو شده بود که این قهرمانی را باید به پای برانکو نوشت. گل‌محمدی حتی فصل بعد هم از این برچسب در امان نماند و موفقیتش به پای مرد کرواتی نوشته شد که یک‌سال‌و نیمی می‌شد که از جمع سرخ‌پوشان تهرانی جدا شده بود. حالا این تناقض بزرگ در شرایطی شکل گرفته که این روز‌ها موفقیت پرسپولیس تمام و کمال به پای اوسمار نوشته شده و کمتر کسی حاضر به یادآوری این موضوع است که اوسمار چم‌و‌خم کار در این باشگاه را از دستیاری یحیی آموخته و اصولا اگر شناختی از بازیکنان پیدا کرده و آن را در دستور کار قرار داده، به همت همین تجربه است.

گو اینکه تیم اوسمار در نیم‌فصل دوم هم تقویت شده و او به‌خوبی توانسته از مهره‌هایی که جذب شده، استفاده کند. اکنون مسئله این نیست که اوسمار مربی کوچکی است یا توانایی ندارد؛ برعکس، او نشان داده بهترین گزینه برای هدایت پرسپولیسِ بعد از یحیی است؛ ولی فراموشی گزاره‌های اصلی که یحیی با آن محک زده می‌شد، نمی‌تواند به مدیریت پرسپولیس در ادامه مسیر کمک کند. شتاب‌زدگی برای داشتن اوسمار مانند تیزی دولبه است که باید هر سمت و سویش بررسی شود. در واقع شاید مرور این سؤال ساده بد نباشد که اگر اثر یحیی از این تیم کنونی گرفته شود، آیا اوسمار مرد تأثیرگذاری باقی می‌ماند یا خیر؟ پاسخ چنین ابهامی ساده نیست و طبیعتا فقط با گذر زمان مشخص خواهد شد؛ ولی تا رسیدن به پاسخ مرور موفقیت‌های این مرد برزیلی، این روز‌ها برای پرسپولیسی‌ها شیرین‌تر است؛ مردی که دست‌کم فرمول یحیی در فروردین را در پیش گرفته و هواداران را امیدوار کرده که مانند سرمربی ایرانی‌شان، در هر دو سه جام پیش‌رو بدرخشد.

اوسمار فعلا توانسته خاطرات خوش فصل گذشته را تکرار کند و حالا کسب برد‌های سریالی باعث شده تا هواداران پرسپولیس به تکرار مسیر فصل گذشته و رسیدن دوباره به سه قهرمانی در لیگ برتر، جام حذفی و سوپرجام امیدوار شوند. سرخ‌ها در فروردین‌ماه ۱۴۰۳ کار خود را با کسب پیروزی یک‌گله در سیرجان مقابل گل‌گهر آغاز کردند و سپس توانستند در خانه با یک گل از سد ملوان بندرانزلی بگذرند و در آخرین دیدار هم در آبادان با سه گل صنعت نفت را شکست دادند تا اوسمار ویرا رکوردی مشابه یحیی گل‌محمدی را از خود به جای بگذارد. پرسپولیسی‌ها توانستند همانند فروردین ۱۴۰۲، فروردین ۱۴۰۳ را هم با کسب رکورد صددرصد پیروزی به سود خود به پایان برسانند.

دیگر خبرها

  • چهار بازیکن موردعلاقه اوسمار از لیگ برتر ایران
  • پورعلی‌گنجی دوباره پیراهن شماره هشت پوشید
  • آرزوی ۳ بازیکن تراکتور؛ کاش یحیی به تبریز نیاید
  • تراکتور به دنبال خرید ۴ بازیکن پرسپولیس
  • عکس| لحظه مصدومیت وحشتناک بازیکن بارسلونا در دیدار با رئال مادرید
  • اعلام رای انضباطی بازیکن تیم پرسپولیس
  • اسماعیلی فر یک جلسه محروم و ۴۰ میلیون جریمه شد
  • پیغام ۴بازیکن مطرح: می خواهیم پرسپولیسی شویم | ۲ بازیکن مغضوب یحیی در مسیر بازگشت
  • آمار موفق مهاجم ملوان مقابل تیم های مدعی لیگ برتر
  • اوسمار یا یحیی گل‌محمدی