Web Analytics Made Easy - Statcounter

آکادمی اسکار شب پیش اسامی فیلم‌های پذیرفته شده در بخش بین‌المللی، انیمیشن و مستند ۲۰۲۱ را منتشر کرد.

به گزارش ایمنا، به نقل از ورایتی، فهرست رسمی فیلم‌هایی که از سوی اسکار برای شرکت در بخش‌های مستند بلند، انیمیشن بلند و فیلم بلند بین‌المللی اسکار ۲۰۲۱ پذیرفته شده‌اند، شب پیش اعلام شد.

این در حالی است که برخی از این فیلم‌ها هنوز اکران نشده‌اند و باید همه طبق شرایط اسکار پیش بروند تا بتوانند وارد مرحله رأی‌گیری شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با پذیرش ۲۳۸ فیلم برای رقابت در بخش مستند بلند امسال رکوردی در این زمینه گذاشته شد که رکورد ۱۷۰ فیلم سال ۲۰۱۷ را پشت سر گذاشت. سال پیش ۱۵۹ مستند بلند برای دریافت جایزه اسکار در این بخش شرکت کرده بودند.

در این میان از فیلم‌های مدعی امسال می‌توان از مستند «زمان» نام برد که از شرکت آمازون استودیو است و برنده جایزه انجمن منتقدان فیلم لس‌آنجلس، هیأت ملی نقد و حلقه منتقدان فیلم نیویورک شده است. این فیلم اولین فیلم پس از فیلم «داستان‌هایی که می‌گوئیم» ساخته سارا پولی است که سال ۲۰۱۲ هر سه این جوایز را با هم برده بود. اما فیلم پولی آن سال نتوانست نامزدی اسکار را کسب کند. اعضای بخش مستند از یکم فوریه شروع به رأی‌گیری می‌کنند تا از این میان ۱۵ فیلم فهرست نهایی را انتخاب کنند. از میان این فهرست ۵ نامزد اصلی انتخاب می‌شوند.

آکادمی امسال شرایط رقابت را راحت‌تر کرد و فیلم‌هایی که قرار بود روی پرده بروند ولی به دلیل کرونا اکران نشدند را پذیرفته است.

در بخش فیلم بلند انیمیشن نیز ۲۷ فیلم واجد شرایط شناخته شدند. سال پیش در این بخش ۳۲ فیلم حضور داشتند و رکورد این بخش هنوز متعلق به سال پیش است. در میان این رقبا، «روح» کمپانی پیکسار تاکنون بیش از ۱۸ جایزه از جوایز منتقدان را دریافت کرده است. از دیگر فیلم‌های مطرح انیمیشن می‌توان از «بالای ماه»، «ترول‌ها: تور جهانی»، «گرگ گردان‌ها» و «به پیش» نام برد. تا ۵ مارس ۵ نامزد نهایی این بخش به رأی اعضای اسکار انتخاب می‌شوند که شامل اعضای شاخه انیمیشن و هر یک از اعضای دیگر بخش‌ها که تمایل به رأی دادن در این بخش دارند می‌شود. سال پیش افرادی می‌توانستند رأی بدهند که حداقل نیمی از فیلم‌های حاضر را تماشا کرده باشند. به این ترتیب امسال نیز باید حداقل ۱۴ فیلم را تماشا کرده باشند تا بتوانند در این بخش رأی بدهند.

در بخش فیلم بلند بین‌المللی نیز ۹۳ فیلم از کشورهای مختلف پذیرفته شده که به معنی ثبت یک رکورد است. سال پیش نیز ۹۳ کشور فیلم به آکادمی معرفی کردند و رکورد ۹۲ فیلم سال ۲۰۱۷ شکسته شد، اما فیلم نیجریه تأیید نشد و درنهایت ۹۲ فیلم در بخش فیلم بلند بین‌المللی رقابت کردند. امسال نیز در اصل ۹۷ فیلم به اسکار معرفی شد اما ۴ فیلم واجد شرایط تشخیص داده نشدند.

تا اینجا «دور دیگر» از دانمارک بیشترین جوایز را از منتقدان دریافت کرده است. این فیلم در عین حال به نظر می‌رسد در دیگر جوایز اسکار نیز بتواند حضوری پررنگ داشته باشد. به ویژه حضور مدس میکلسن در بخش بهترین بازیگر مرد می‌تواند از همین حالا پیش‌بینی شود.

لسوتو، سودان و سورینام برای اولین بار در بخش فیلم بلند بین‌المللی شرکت کرده‌اند.

این در حالی است که آکادمی امسال شمار منتخبان در فهرست اولیه این بخش را از ۱۰ فیلم به ۱۵ فیلم افزایش داده است. برای اولین بار در تاریخ آکادمی همه شاخه‌ها می‌توانند در دور اولیه به فیلم منتخب خود رأی بدهند و سقفی برای تماشای فیلم‌ها نیز وجود ندارد. رأی‌گیری در این بخش از یکم تا پنجم فوریه ادامه خواهد داشت و اسامی ۱۵ فیلمی که بیشتری رأی را آورده‌اند ۹ فوریه اعلام می‌شود.

سال پیش «انگل» از کره جنوبی اولین فیلم خارجی زبانی شد که هم به عنوان بهترین فیلم بخش بین‌المللی و هم بهترین فیلم سال اسکار برنده شد و جایزه بهترین کارگردانی و بهترین فیلمنامه اوریجینال را هم برد.

۱۵ مارس اسامی نامزدهای منتخب برای شرکت در رقابت اسکار نود و سوم اعلام می‌شود. مراسم ۲۵ آوریل برگزار می‌شود.

کد خبر 471596

منبع: ایمنا

کلیدواژه: اسکار سینمای مستند انیمیشن سینما سینمای جهان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق فیلم بلند بین المللی بخش فیلم بلند فیلم ها سال پیش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۳۶۱۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو ایرانی بالاترین مدرک جهانی اتومبیلرانی را به دست آوردند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی فدراسیون موتورسواری واتومبیلرانی، مازیار ناظمی در دیدار با حسین نبوی و شروین پوشین استوارت بین المللی رشته اتومبیلرانی گفت : سال گذشته با بررسی و مشورت هایی که صورت دادیم آقایان حسین نبوی و شروین پوشین از مجموعه فدراسیون به فدراسیون جهانی اتومبیلرانی برای طی دوره آنلاین استوارت معرفی شدند

رئیس فدراسیون موتورسواری واتومبیلرانی ایران گفت : خوشبختانه با دانش و زحمت زیاد ، هر دو نفر توانستند با نمرات عالی دوره را بگذرانند و درجه بین المللی استوارت را برای اولین بار در تاریخ این رشته بدست بیاورند.

ناظمی ادامه داد : این بالاترین مدرک جهانی در رشته اتومبیلرانی ایران است که تاکنون بدست آمده است و امیدوارم بتوانیم با شناسایی و معرفی بیشتر افراد شایسته و توانمند فرصت های بزرگتری را برای ایران در مسابقات جهانی و بین المللی بدست بیاوریم.

رئیس فدراسیون موتورسواری واتومبیلرانی همچنین از موفقیت فرشاد اباذری در آکادمی فدراسیون جهانی موتورسواری یاد کرد و گفت : ایشان هم با معرفی فدراسیون در دوره مالزی شرکت کرد و خوشبختانه با پشتکار و تلاش فراوان توانست با بهترین امتیاز دوره بین المللی فدراسیون جهانی را طی کند

مازیار ناظمی گفت : برای موفقیت های مربیان و ورزشکاران ایرانی در مجامع جهانی از هیچ تلاشی فروگذار نیستیم و بطور حتم از دانش و جایگاه علمی و بین المللی آنها در آموزش و ارتقا سطح مربیان و ورزشکاران داخل ایران بهره مند خواهیم شد.

کد خبر 6086675

دیگر خبرها

  • چالش‌های یک شتاب‌دهنده در حوزه تولید محتوا/ درآمدزایی از انیمیشن به شرط ورود به بازار بین‌المللی
  • اولین کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در اردبیل آغاز شد
  • چهارمین جشنواره پژواک بین المللی می‌شود
  • جشنواره معلولین هند به مستند «احمد» جایزه داد
  • دو ایرانی بالاترین مدرک جهانی اتومبیلرانی را به دست آوردند
  • «احمد» در هند جایزه گرفت
  • قوانین جوایز اسکار تغییر کرد
  • قوانین اسکار تغییر کرد
  • جشنواره معلولین هند به مستند «احمد» جایزه داد
  • نمایش «ملودی» در جشنواره انیمیشن «ورونژ»