Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-16@05:56:27 GMT

آشنایی با ورق استیل

تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۳۶۴۵۰

آشنایی با ورق استیل

ورق استیل یکی از پرکاربردترین ورق ها در صنایع مختلف می باشد این ورق در واقع نوعی آهن است و مواد استفاده شده در آن بر پایه آهن می باشد و تفاوت اساسی آن با آهن میزان استفاده شده کربن در آن است. مواد تشکیل دهنده این ورق کروم، کربن، نیکل و آهن است.

به گزارش برنا، ورق استیل یکی از پرکاربردترین ورق ها در صنایع مختلف می باشد این ورق در واقع نوعی آهن است و مواد استفاده شده در آن بر پایه آهن می باشد و تفاوت اساسی آن با آهن میزان استفاده شده کربن در آن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مواد تشکیل دهنده این ورق کروم، کربن، نیکل و آهن است و میزان کروم استفاده شده در آن باعث افزایش مقاومت این نوع استیل در برابر حرارت و پوسیدگی می باشد علاوه بر این کروم موجود در آن خاصیت ضد زنگ زدگی به این ورق می دهد.

همین میزان کروم و نیکل موجود در ورق استیل باعث تفاوت این ورق با دیگر ورق ها شده است. از این ورق در ساخت لوازم خانگی،  لوازم مربوط به پزشکی و ابزارآلات و ماشین آلات صنعتی و آزمایشگاهی و... استفاده می شود.

در مورد ویژگی های ورق استیل باید بگوییم که بیشتر ورق های تولید شده از فلزات بازیافت شده درست می شوند. از ویژگی های دیگر آن این که این ورق ها عمر طولانی دارند و همچنین قابلیت جوشکاری و بازیافت دارند و در برابر پوسیدگی و حرارت مقاوم هستند علاوه بر این ضد زنگ هستند و ظاهری زیبا دارند.

کاربرد ورق استیل

از آنجایی که این ورق ها انواع مختلفی دارد و هر کدام از آن ها کاربرد متفاوتی دارند. اما به طور کلی می توان گفت که در صنعت های مختلف از جمله صنایع غذایی، لوازم خانگی و پزشکی و... کاربرد دارد. از جمله مواردی که در صنایع غذایی از آن استفاده می شود برای آسیاب های موجود در صنایع تولید شکر و همچنین برای ابزارآلات تولید روغن هم از آن استفاده می شود.

برای تولید سیمان و کاغذ و مواد شیمیایی هم از ورق استیل استفاده می شود. صنعت ساخت و ساز بیشترین استفاده را از این ورق ها دارند و هر ساختمان هم بر اساس نوع کاربردش از آن بهره می برد. کار با این نوع استیل ها برای ساخت و ساز راحت بوده و اصلی ترین دلیل آن برای به کار بردن در صنایع ساختمان مثل پل ها و جاده ها و... شکل پذیر بودن و کم کربن دار بودن آن است.

 

برای موارد تزئینی از جمله داخل آسانسور، برای تزیینات داخلی خانه و هتل ها و... استفاده می شود به علاوه در ساخت درب آسانسور و سقف هم کاربرد دارد.

برای ساخت تجهیزات دریایی از جمله پمپ و قطعات بزرگ کشتی، دریچه ها و... مورد استفاده قرار می گیرد.

برای ساخت لوازم خانگی از جمله پوشش های درونی و بیرونی برخی از لوازم برقی ها، ساخت قاشق و چنگال و کارد و... از ورق استیل استفاده می شود.

ساخت بدنه های وسیله نقلیه از جمله ماشین، کامیون و هواپیما.

برای استفاده در تانکر های حمل و نقل مواد شیمیایی و سوخت و همچنین لوازم الکتریکی و سقف برخی از ساختمان ها هم از این ورق استفاده می شود.

این کاربرد ها با توجه به نوع آن متفاوت است و هر کدام از آن ها در موارد گفته شده کاربرد دارد. ورق های استیل در انواع مختلف استیل بگیر، استیل نگیر و طرح دار و... وارد بازار می شوند که هر کدام از این ها خود به چند دسته دیگر تقسیم می شوند و با توجه به خاصیت هر کدام در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد که نوع طرح دار آن معمولا کاربرد تزیینی دارد و بقیه موارد در صنایع مختلف استفاده می شود.

مزایا ورق استیل

یکی از مزایا اصلی آن این است که این فلز ضد زنگ و ضد رسوب می باشد در این استیل مقدار آهن کمی به کار رفته است و درصدی کربن در آن استفاده شده است از این رو این موارد باعث شده که استیل نسبت به سایر فلزات در برابر خوردگی و زنگ زدن مقاوم باشد بنابراین از عمر طولانی تری هم برخوردار باشد.

ویژگی بعدی که استیل را در مقابل سایر فلزات متمایز کرده است این است که این ورق در برابر آب و آتش مقاوم است. و به خاطر مقاوم بودنش در برابر آب و عدم پوسیدگی آن برای مصرف لوله های آب هم استفاده می شود.

 

                                                  ورق استیل

مورد بعد مسئله تمیزی و بهداشت آن است زیرا وسایل استیل به راحتی پاک شده و از نظر بهداشتی هم بسیار مناسب است و تمیز و بهداشتی بودن آن باعث شده که در آزمایشگاه ها و بیمارستان ها و... مورد استفاده قرار گیرد.

مزایا بعدی مقاومت بالا آن چه در برابر حرارت چه در برابر وزن زیاد است که از کیفیت و مقاومت خوبی برخوردارند.

از آن جایی که این نوع ورق ها قابلیت بازیافت را دارند و حدود بیش از نیمی از آن ها از بازیافت به دست می آیند پس برای محیط زیست این مسئله بسیار اهمیت دارد از این رو به خاطر موارد فوق این نوع استیل جز پرفروش ترین و پرکاربرد ترین ها محسوب می شود.

فروش ورق استیل

در مورد فروش ورق استیل باید بگوییم که با توجه به قابلیت های ورق استیل و مقاومت و کیفیت این نوع ورق ها تقاضا برای خرید این کالا زیاد است و همچنین قیمت آن نسبت به ابعاد و اندازه و ضخامت آن و همین طور آلیاژ های به کار رفته در ورق ها و البته بسته به نوع آن متفاوت است. این کالا به دلیل این که بیشتر توسط واردات به کشور ما فرستاده میشود دارای نوسان قیمت زیادی است البته این نوع ورق ها در ایران هم تولید می شود که از نظر کیفی تفاوتی با مدل خارجی آن ندارد.

این نوع ورق ها در سایز ها و اندازه های مختلف تولید شده و با توجه به تقاضای مشتری نوع و اندازه آن قابل تغییر و آماده تحویل به مشتری است و این ورق ها را با برند های مختلف و به صورت عمده و با کیفیت اصلی می توانید تهیه کنید. همچنین برای خرید و فروش ورق استیل می توانید از مشاوران با تجربه در این زمینه کمک بگیرید تا بهترین انتخاب را با توجه به نوع کاربرد آن دریافت کنید.

همچنین تمامی ورق های استیل با ضمانت کیفیت به مشتری تحویل داده می شود.

پس با توجه به تنوعی که در این ورق ها وجود دارد مشتریان محترم در صنایع مختلف باید با مطالعه دقیق  مطالب سایت بازرگانی استیل خانی نسبت به مشخصات فنی آن ها و همچنین با توجه به ضخامت و اندازه آن و با توجه به وجود برند های  مختلف می بایست دقت لازم را در انتخاب ورق استیل داشته باشند.                                                                   

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ورق استیل صنایع مختلف استفاده می شود نوع ورق ها استفاده شده ورق ها ورق استیل ورق ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۳۶۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حریفان نام‌آشنایی در آسیا دارم

ملی‌پوش اسکواش گفت: حریفان نام آشنایی در آسیا دارم، نماینده‌های قطر و پاکستان می‌توانند مدعی باشند.

محمد چنگانیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص آمادگی خود برای مسابقات جونیور قطر اظهار کرد: هفته آینده مسابقات شروع می‌شود و اکنون در اردوی آماده‌سازی حضور داریم. آمادگی نسبتاً خوبی دارم چرا که از قبل اطلاع داشتیم و آمادگی لازم را کسب کردیم، این اردو جهت هماهنگی بیشتر است.

وی افزود: اردو آماده‌سازی‌مان از یکشنبه _بیست‌وششم فرودین_ آغاز شد، سعی داریم با تمریناتی که انجام می‌دهیم خود را ریکاوری کنیم تا برای مسابقات پیش‌رو آماده باشیم.

ملی‌پوش اسکواش بیان کرد: این تورنمنت یکی از مسابقات آسیایی است و موقعیتی است که می‌توانیم توانایی‌های خود را در آسیا نشان دهیم. و در ادامه برای مسابقات آسیایی آینده خود را از لحاظ ذهنی و جسمی آماده نگه‌داریم.

وی عنوان کرد: در دوره قبل هم در مسابقات قطر شرکت کردم، حریفان نام آشنایی در آسیا دارم و امیدوارم که بتوانم دست پر به‌کشور بازگردم.

چنگانیان ادامه داد: هر ساله در این مسابقات تعدادی بازیکن شرکت می‌کنند که نماینده‌های قطر و پاکستان می‌توانند مدعی باشند.

وی تصریح کرد: فدراسیون اسکواش در حد توان خود از ما حمایت کرده است، از هیئت اسکواش اصفهان و اداره کل ورزش جوانان استان اصفهان کمال تشکر را داشته باشم چرا که کمک‌های آنها بود که من بتوانم به رده‌های ملی برسم.

کد خبر 744722

دیگر خبرها

  • حریفان نام‌آشنایی در آسیا دارم
  • آشنایی با تپه سیلک، هویت تاریخی شهر کاشان
  • آشنایی با لیبل گچی و شبرنگ
  • جهان فقط دو سال فرصت دارد؟
  • آشنایی با ۵ گلزن برتر تاریخ فوتبال؛ از رده باشگاهی تا تیم ملی (+عکس)
  • کاربرد توری مش + راهنمای خرید عمده از سراسر کشور
  • ورق استیل ۳۰۴ و ۳۱۶: تفاوت ها، کاربردها و انتخاب ورق مناسب
  • راه اندازی کارخانه جدید احیاء استیل فولاد بافت؛ بزودی
  • کارخانه جدید احیاء استیل فولاد بافت راه‌اندازی می‌شود
  • آشنایی با قالب های سقفی و مزایا و کاربردشان