Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@22:36:04 GMT

بیست و هشتمین محفل «قندشکن» در یزد برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۳۸۶۹۷

بیست و هشتمین محفل «قندشکن» در یزد برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان یزد، حجت الاسلام مهدی پرنیان با بیان اینکه محفل طنز «قندشکن» یکی از محافل فعال و اثرگذار در حوزه طنز کشور به شمار می‌رود، اظهار داشت: این محفل ادبی در دهه فجر ۱۳۹۵ با حضور ناصر فیض مدیر دفتر طنز حوزه هنری و جمعی از طنزپردازان و شاعران استان و کشور در حوزه هنری یزد آغاز به کار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اهداف و برنامه‌های این محفل و ظرفیت‌های خوب استان در زمینه‌های فرهنگی، هنری و ادبی ادامه داد: «قندشکن» در پی ترویج طنز عفیف و سالم و همچنین پرورش استعدادهای ادبی و حمایت از طنزپردازان جوان، خلاق و پویاست.

پرنیان، خلق جاذبه‌های سالم و مفرح برای جوانان با استفاده از طنز به عنوان زیباترین قالب برای انتقال پیام‌، ایجاد فضای همدلی، نشاط و امید در جامعه با بهره‌گیری از این هنر و ترویج سبک زندگی اسلامی با زبان کنایه، طنز و شوخ‌ طبعی را از دیگر اهداف این محفل برشمرد.

مسئول دفتر طنز حوزه هنری یزد با بیان اینکه این محفل قبل از شیوع کرونا به صورت ماهانه برگزار می‌شد، افزود: سعی کردیم در دوران کرونا نیز این برنامه تداوم داشته باشد و محفل بیست و هشتم، چهارمین محفل در دوران کرونا است که به صورت مجازی برگزار می‌شود.

پرنیان ضمن تشکر از همراهی خوب و دلگرم کننده طنزپردازان استان و کشور و همچنین مردم و مسئولان از این محفل طنز گفت: نکات نغز و لطیفی که در این محفل از زبان شاعران و طنزپردازان بیان می‌شود همگی در راستای اصلاح کاستی‌ها و ناراستی‌ها در جامعه است و هدف طنز هم جز این نیست.

وی با اشاره به بیست و هشتمین محفل طنز قندشکن بیان کرد: این برنامه در دو موضوع بومی و بین‌الملل برگزار می‌شود که آلودگی‌ها (هوا، محیط، ذهنی، بصری) از جمله مضامین بخش بومی و بُت بزرگ (افول آمریکا و رویدادهای جهانی) موضوعات بین‌الملل این محفل است.

مسئول دفتر طنز حوزه هنری یزد از شاعران و طنزپردازان استان و کشور و علاقه‌مندان دعوت کرد فیلم شعرخوانی یا نثرخوانی خود را در رابطه با موضوعات محفل بیست و هشتم از طریق رایانامهqandshekan@gmail.com  یا شماره ۰۹۱۳۲۵۹۷۰۱۲ به دبیرخانه این محفل ارسال کنند.

بیست و هشتمین محفل طنز قندشکن سه‌شنبه ۱۴ بهمن، ساعت ۱۸ به صورت مجازی و از طریق صفحه Qandshekan به خانه‌ها می‌آید.

این ویژه‌برنامه به همت حوزه هنری استان یزد و سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری یزد برگزار ‌ می شود

کد خبر 5133746

منبع: مهر

کلیدواژه: یزد حوزه هنری یزد طنز دهه فجر ویروس کرونا آمار کرونا گرگان کرمانشاه خطبه های نماز جمعه شهرستان کرج بوشهر شیراز شهرکرد اردبیل شیوع کرونا آلودگی هوا انقلاب اسلامی ایران حوزه هنری محفل طنز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۳۸۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیست‌وچهارمین دوره حفظ تخصصی مؤسسه جامعه القرآن‌ برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، ثبت‌نام برای شرکت در بیست و چهارمین طرح دوره تخصصی حفظ تخصص قرآن که از سوی مؤسسه جامعة‌القرآن الکریم و اهل‌البیت (ع) در حال برگزاری است.

این دوره به صورت یکساله و دوساله به همراه آموزش تجوید و مفاهیم قرآن به دو شکل حضوری و غیرحضوری برگزار شده و علاقه‌مندان به منظور دریافت اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام می‌توانند با شماره تلفن ۷۷۸۸۲۹۶۵ تماس گرفته یا به شماره ۰۹۱۲۷۲۳۴۶۳۶ پیامک ارسال کنند.

پس انجام ثبت‌نام، مصاحبه از متقاضیان همزمان با آغاز تیرماه با حفظ اجزای اعلام شده در آئین‌نامه رسمی این دوره به صورت سراسری در شعب تخصصی استان‌ها صورت گرفته و منتخبان نوجوان دختر و پسر با هم به رقابت خواهند پرداخت.

مرکز تخصصی بانوان تهران، مؤسسه جامعة‌القرآن در تهرانپارس، جنب متروی شهید باقری واقع شده است.

کد خبر 6085511 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • آیین بزرگداشت روز هنر انقلاب اسلامی در شاهرود برگزار شد
  • محفل مشق حماسه به مناسبت عملیات «وعده صادق» در رشت برگزار شد
  • «لان» به هشتمین فستیوال فیلم‌های وحشت پان می رود
  • تجلیل از فعالان و عوامل برگزار کننده محفل قرآنی در ایلام
  • نشست خبری بیست ویکمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع)
  • جزئیات جایزه ملی داستان و بازآفرینی اعلام شد/ معرفی اصفهان به عنوان پایگاه روایتگری ادبی
  • رشد ۵۰ درصدی آثار هنری شرکت کننده در جشنواره بین المللی امام رضا
  • گزارش تصویری | نشست خبری بیست ویکمین جشنواره بین المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع)
  • طنز رسمی از طنز غیر رسمی عقب افتاده است
  • بیست‌وچهارمین دوره حفظ تخصصی مؤسسه جامعه القرآن‌ برگزار می‌شود