Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس بین‌الملل جام نیـوز به نقل از شبکه «ای‌بی‌سی نیوز»، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا با اشاره به تلاش‌های اخیر برخی اعضای جمهوری‌خواه برای حمل سلاح به داخل ساختمان کنگره بعد از حمله ششم ژانویه، گفت علاوه بر دشمنان خارج از کنگره، «دشمن داخلی» هم جان نمایندگان را تهدید می‌کند. «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران درباره تهدیدها علیه اعضای کنگره آمریکا ابراز نگرانی کرد و گفت «دشمن داخل مجلس نمایندگان است».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت کنگره احتمالاً مجبور خواهد شد لایحه‌ای را تصویب کند که بودجه بیشتری را برای تامین امنیت اعضای کنگره با توجه به تهدیدهای اخیر در روزهای بعد از حمله ششم ژانویه به کنگره، برای این منظور اختصاص می‌دهد.

پلوسی گفت: وقتی که دشمن داخلی است، ما احتمالاً به (بودجه) کمکی برای امنیت بیشتر اعضا نیاز داریم. تهدیدی که اعضا را علاوه بر آنچه بیرون رخ می‌دهد، نگران کرده است. وقتی از او سوال شد توضیح بدهد که منظورش از «دشمن در داخل» چیست، گفت: ما اعضایی در کنگره داریم که می‌خواهند با خود سلاح به صحن (کنگره) بیاورند و سایر اعضای کنگره را به خشونت تهدید کرده‌اند.

این اظهارات او بعد از آن بیان شده که در روزهای اخیر برخی قانون‌گذاران جمهوری‌خواه تلاش کرده‌اند علیرغم وجود ردیاب فلزی که در ورودی کنگره نصب شده، با خود سلاح به داخل ببرند. سی‌ان‌ان اخیراً در گزارشی اعلام کرد بررسی صدها پست و اظهارنظر منتشر شده در صفحه فیس‌بوک «مارجری تیلر گرین» عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا نشان می‌دهد او در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ قبل از تصدی این سمت، از اعدام سیاستمداران برجسته دموکرات از جمله پلوسی حمایت کرده بود.

اخیراً بعد از آن که یک قانو‌ن‌گذار جمهوری‌خواه قصد داشت با اسلحه وارد صحن مجلس نمایندگان آمریکا شود، تنش‌ها در کنگره بار دیگر افزایش یافته و نگرانی‌ها درباره امنیت کنگره و این که آیا اعضای آن نیاز به محافظت از خود در مقابل یکدیگر هم دارند، تشدید شده است. تنش‌های جدید بعد از حمله طرفداران ترامپ به کنگره که در نتیجه آن پنج نفر کشته شدند را «اندی هریس» نماینده جمهوری‌خواه مریلند ایجاد کرده که علیرغم منع حمل سلاح به کنگره، قصد داشت در صحن مجلس با خود سلاح حمل کند اما دستگاه ردیاب فلز که جدیداً در آنجا نصب شده به صدا در آمد و او را لو داد.

پیشتر هم در گزارش‌های متعدد گفته شده بود سایر جمهوری‌خواهان عادت کرده‌اند ردیاب‌های فلز را در کنگره نادیده بگیرند و از مسیر دیگری عبور کنند. آن‌ها همچنین به طور مداوم از تدابیر امنیتی جدید ابراز نارضایتی کرده‌اند. در پی این گزارش‌ها، دموکرات‌ها علناً می‌گویند کنار برخی از همکاران خود احساس ناامنی می‌کنند. افزایش عصبانیت و بی‌اعتمادی بعد از حمله ششم ژانویه به کنگره، برخی از قانون‌گذاران را وحشت زده کرده و نگرانند این بحث‌ها به خشونت منتهی شود.

«کاتلین رایس» نماینده دموکرات از نیویورک گفت شش سال پیش اگر به او گفته می‌شد که ممکن است کسی که با او بحثی کرده در صحن مجلس به سمتش اسلحه بکشد، چنین چیزی را هرگز باور نمی‌کرد، اما حالا فضا کلاً متفاوت است. در حالی که سه هفته از حمله هواداران «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا به ساختمان کنگره این کشور می‌گذرد، وزارت امنیت داخلی دولت جدید آمریکا درباره تداوم خطر خشونت‌های افراطی در این کشور هشدار داده است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، این وزارتخانه شامگاه چهارشنبه با انتشار «توصیه‌نامه تروریسم ملی»، هشدار داد خطر خشونت هواداران خشمگین از شکست ترامپ در انتخابات، در آمریکا وجود دارد و این در حالی است که ایالات متحده هنوز از وضعیت اضطراری بعد از مراسم تحلیف دولت جدید این کشور درنیامده است.

وزارت امنیت داخلی آمریکا در ادامه هشدار داد که حمله هواداران ترامپ به ساختمان کنگره در تاریخ ششم ژانویه، می‌تواند افراطی‌های خشن را به انجام حملاتی علیه دیگر نهادهای آمریکایی یا مسئولان انتخاباتی تهییج کند. پیش از این، «ویلیام واکر» فرمانده گارد ملی آمریکا دستور داد استقرار نیروهای گارد ملی آمریکا در شهر واشنگتن، پایتخت آمریکا  تا  ۳۱ مارس (چهارشنبه ۱۱ فروردین) تمدید شود. 

 

فارس

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: نانسی پلوسی کنگره نمایندگان مجلس نمایندگان آمریکا جمهوری خواه بعد از حمله ششم ژانویه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۴۰۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این شروع یک بازی جدید است | مقام سابق اسرائیلی: اصابت ۵ موشک از ۷موشک ایران یعنی نابودی قوی‌ترین سامانه دفاعی دنیا

به گزارش همشهری آنلاین، آلون پینکاس، کنسول پیشین اسرائیل در نیویورک و سفیر اسبق اسرائیل در ترکیه، در روزنامه‌ هاآرتص نوشت: اسرائیل و ایران دیگر به وضعیت پیشین خود، «جنگ در سایه»، باز نخواهند گشت زیرا مؤلفه‌های اساسی که «نبرد پنهان» میان دو طرف در دهه گذشته را تعریف می‌کرد، در دو هفته اخیر لطمه خورد.

اگر مفهوم بازدارندگی اسرائیل در جریان حمله گروه افراطی حماس به اسرائیل در روز هفتم اکتبر به طور کامل از دست نرفت، این واژه قطعاً اعتبار خود را در شب حمله موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل از دست داد.
رهگیری بخشی از پرتابه‌های ایران، یک دستاورد است اما ارتباطی به بازدارندگی ندارد و ائتلاف عملی که میان اسرائیل با آمریکا، فرانسه، بریتانیا، اردن ضمن یاری اطلاعاتی سایر کشورهای خلیج ‌فارس ایجاد شد، ممکن است الزاماً در دور بعدی احتمالی کشاکش بین ایران و اسرائیل این‌گونه عمل نکند.

گرچه بنیامین نتانیاهو سال‌ها ایران را تهدید اصلی برای امنیت ملی اسرائیل، و ظرفیت نظامی بالقوه برنامه هسته‌ای ایران را خطر حیاتی برای تمدن بشری توصیف می‌کرد، اما او هرگز به خود زحمت نداد تا یک راهبرد منظم و چند بعدی برای مقابله با این تهدیدات تنظیم کند و از کسی مانند او که اطمینان دارد قوم یهود در معرض خطر حیاتی است، می‌توان انتظار داشت که یک استراتژی پیچیده و دراز مدت در برابر این تهدید ایجاد کرده باشد.
بنیامین نتانیاهو با تشویق دونالد ترامپ به خروج از برنامه هسته‌ای با ایران و مخالفت با تلاش‌های جو بایدن برای احیای برجام، تهدید هسته‌ای ایران را که خطری برای جهان بود، «اسرائیلی‌سازی» کرد؛ امری که در نتیجه آن ایرانِ امروز به آستانه هسته‎‌ای رسیده و ابعاد این نزاع را پیچیده‌تر کرده است. در همین حال خبرگزاری اسپوتنیک در تحلیلی خاطر نشان کرد: گستردگی اقدام ایران، اسرائیل را واداشت تا فناوری‌های ضدموشکی خود و آمریکا در سراسر منطقه را رو کند؛ ایران، حالا نقشه کاملی از سیستم دفاع موشکی اسرائیل در اختیار دارد.

این شروع یک بازی جدید است که دو موضوع در آن روشن است؛ اسرائیل از حمایت سامانه دفاعی آمریکا، انگلیس، فرانسه و اردن و اخطار ۷۲ ساعته برخوردار بود، حال آنکه ایران اهداف خود را به تأسیسات نظامی خاصی محدود کرد و هدف گسترده‌ای را علیه هیچ هدف غیرنظامی یا شهری انتخاب نکرد. آنچه ایران نشان داد این بود که علیه اسرائیل اقدام خواهد کرد و می‌تواند این کار را به‌طور مؤثر و هوشمندانه به اهدافی مجهز به بهترین رادارها و بهترین سیستم دفاع هوائی جهان انجام دهد؛ ایران از هفت موشک برای هدف قرار دادن مواضع مشخص شده استفاده کرد و با پنج موشک آن را مورد اصابت قرار داد؛ بنابراین در این عملیات پنج یا هفت موشک به بهترین منطقه دفاع شده و بهترین دفاع هوائی جهان اصابت کرد.

آیا عجیب نیست که ایالات متحده، انگلیس و فرانسه همگی در یک حمله نظامی شرکت کردند؟ چون بار بعد آنها اخطار ۷۲ ساعته دریافت نخواهند کرد؛ اگر حمله واقعی صورت گیرد فرصتی به این سه داده نخواهد شد؛ آن‌وقت، قرار است اسرائیل به شدت آسیب ببیند و این واقعیتی است که آنها نمی‌توانند تحمل کنند.

کد خبر 846207 منبع: کیهان برچسب‌ها ایران و اسرائیل خبر ویژه آمریکا و اسرائیل

دیگر خبرها

  • نانسی پلوسی: نتانیاهو باید استعفا کند
  • نانسی پلوسی: نتانیاهو مانع صلح است و باید استعفا کند
  • حمله اسرائیل به ایران نمادین بود | نتانیاهو به متحدانش لگدپرانی می کند
  • مداخله ۹۵میلیارد دلاری آمریکا در معادلات جهانی | واشنگتن استراتژی سدنفوذ را احیا می‌کند؟
  • این شروع یک بازی جدید است | مقام سابق اسرائیلی: اصابت ۵ موشک از ۷موشک ایران یعنی نابودی قوی‌ترین سامانه دفاعی دنیا
  • اعلام طرح آمریکا برای اعزام مشاوران نظامی به اوکراین/ تصرف بخش های دیگری از خاک اوکراین توسط روسیه
  • سرمایه فرزندانمان را خرج امنیت کشورهای دیگر می‌کنیم
  • انتقاد سناتور آمریکایی از تصویب لوایح کمک‌های خارجی
  • تصویب دومین لایحه فیلتر تیک‌تاک در آمریکا
  • تصویب قانون ضد ایرانی در مجلس نمایندگان آمریکا