Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-03-28@22:24:11 GMT

ثبت سند خودرو در دفاتر اسناد رسمی اختیاری است

تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۴۰۳۳۷

ثبت سند خودرو در دفاتر اسناد رسمی اختیاری است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمدرضا محمدی اظهار کرد: با حکم دیوان عدالت اداری برگ سبزهای صادره از سوی پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی در حکم سند قانونی است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان با اشاره به سؤالات و ابهامات بسیار شهروندان در این خصوص افزود: با توجه به حکم قطعی دیوان عدالت اداری ثبت سند خودرو توسط فروشندگان به نام خریداران در دفاتر اسناد رسمی اختیاری است و هیچ الزامی برای این کار وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در پایان گفت: از آن‌جا که مراجع قضایی، مالکیت وسایل نقلیه موتوری را تنها از پلیس استعلام می‌کنند بنابر این سند صادره از سوی پلیس از اعتبار بسیار بالاتری برخوردار است و شهروندان باید مراقب باشند که هیچ خودرویی را بدون برگ سبز آن خریداری نکنند.

انتهای پیام/۶۳۰۸۸/ح/

منبع: فارس

کلیدواژه: محمدرضا محمدي رئيس پليس راهنمايي و رانندگي استان اصفهان سند خودرو برگه سبز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۴۰۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبالغ جرایم راهنمایی و رانندگی بروزرسانی شد


به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در حاشیه اولین نشست هیئت دولت در سال 1403 در جمع خبرنگاران گفت: همه دستگاه‌ها به‌ویژه وزارتخانه‌های مرتبط با حوزه تولید از طرف رییس‌جمهور مکلف شدند که برنامه‌های خود را برای تحقق شعار سال ارائه کنند تا دستگاه‌ها این مسأله را دنبال کنند. 

وی افزود: با توجه به ابلاغ کلیات بودجه 1403 در پایان سال گذشته، ضوابط اجرایی حقوق و دستمزد تصویب رسید و بزودی ابلاغ می‌شود که اجرای بودجه از فروردین‌ماه آغاز شود.

سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: همچنین به پیشنهاد فراجا و برخی دستگاه‌های مرتبط، پیشنهادی برای بروزرسانی جرایم راهنمایی و رانندگی مورد بررسی هیات وزیران قرار گرفت و آیین‌نامه‌ی این جرایم متناسب با نرخ تورم بروزرسانی شد و جزییات آن اطلاع‌رسانی خواهد شد.

دیگر خبرها

  • توقیف یک هزارو ۴۰۰ خودرو متخلف در البرز
  • لزوم فرهنگ‌سازی قوانین راهنمایی و رانندگی برای کاهش وقایع ناگوار ترافیکی
  • تقسیم استان اصفهان به ۲۱۲ بلوک انتظامی / ارتقای امنیت حاشیه زاینده‌رود
  • جزییات تازه درباره مصوبه افزایش جریمه‌هایی راهنمایی و رانندگی؛ افزایش ۵ برابری برخی جرایم!
  • مبالغ جرایم راهنمایی و رانندگی بروزرسانی شد
  • مبالغ جرایم راهنمایی و رانندگی به‌روزرسانی شد
  • جان باختن ۱۰ نفر در تصادف‌های جاده‌ای قم طی نوروز امسال
  • کاهش ۳۷ درصدی جرایم نسبت به نوروز سال گذشته در شهرقدس
  • کاهش ۳۷ درصدی جرائم نسبت به نوروز سال گذشته در شهرقدس
  • افزایش نرخ جرایم رانندگی در سال جدید