Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@05:51:31 GMT

۱۱۵میلیون دلار کالا از گمرکات قم صادر شد

تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۴۱۵۳۶

۱۱۵میلیون دلار کالا از گمرکات قم صادر شد

اسفندیار دریکوندی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، بیان کرد: در همین رابطه ۹۷هزار و ۹۶۴تن انواع کالا همچون گرانول، پفک، کفش و صندل، شمش سرب، مصنوعات مسی،‌ مواد و محصولات پلاستیکی،‌ شیمیایی و هیدروکربن، به کشورهایی نظیر عراق، افغانستان، امارات، هند، پاکستان ازبکستان صادر شده‌است.

وی افزود: در همین مدت، مقدار ۴۲هزار و ۴۲۱تن کالا مانند اجزا و قطعات موتورسیکلت،‌ الیاف اکرولیک، اجزا و قطعات لباسشویی و پکیج و همچنین لوازم آرایشی و بهداشتی از کشورهایی نظیر چین، هند، ایتالیا، امارات،‌ ترکیه و ژاپن به ارزش ۲۰۶ میلیون و ۳۷۶هزار دلار از طریق گمرکات استان قم به کشور وارد شده‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در بخش ترانزیت نیز از ابتدای سالجاری تا پایان دی‌ماه،‌ ۶۰هزار و ۷۳۸ تن کالا از سایر گمرکات به گمرکات استان قم ترانزیت شده است و این دستگاه در جریان نقل و انتقال کالای مورد نیاز کشور نقش فعالی ایفا کرده است.

دریکوندی گفت: در بخش قضایی نیز طی این مدت ۵۶۹ پرونده مظنون به قاچاق به ارزش حدود ۱۲۲ میلیارد تومان در گمرکات استان قم تشکیل شده است که در راستای مقابله با قاچاق به این پرونده‌ها بر اساس رویه‌های قانونی رسیدگی می‌شود.

وی با اشاره به این که درآمد کل گمرکات استان نیز طی ۱۰ ماه یاد شده به ۱۷۲ میلیارد تومان رسید،‌ افزود: با تقویت زیرساخت‌های گمرکی در قم طی سال‌های اخیر،‌ فرآیندهای تجاری برای فعالان اقتصادی استان با سهولت بیشتری صورت می‌گیرد.

وی با بیان این که بیش از ۵۰ درصد صادرات و واردات استان در مسیرهای سبز و زرد است،‌ ادامه داد: عملیات مربوط به صادرات و واردات کالاهایی که در مسیر سبز و زرد قرار می‌گیرد در کوتاه ترین زمان ممکن و بدون توقف در گمرک انجام می‌پذیرد.  

برچسب‌ها توسعه صادرات قم جهش تولید واردات اختصاصی ایرنا صادرات غیر نفتی پروندهٔ خبری سال ۹۹؛ سال جهش تولید

منبع: ایرنا

کلیدواژه: توسعه صادرات قم جهش تولید توسعه صادرات قم جهش تولید واردات اختصاصی ایرنا صادرات غیر نفتی اخبار کنکور گمرکات استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۴۱۵۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات ۲۸۶ میلیون دلاری ایران به پاکستان در ۳ ماه

به گزارش قدس آنلاین، وزارت بازرگانی پاکستان اعلام کرد واردات این کشور از ایران در سه ماهه نخست سال جاری میلادی با رشد ۱۶ درصدی به ۲۸۶ میلیون دلار رسیده است.

پاکستان در ماه های ژانویه تا مارس سال قبل ۲۴۷ میلیون دلار کالا ازایران وارد کرده بود.

بر اساس این گزارش واردات پاکستان از ایران در سومین ماه ۲۰۲۴ با رشد ۲۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده و به ۹۵.۶ میلیون دلار رسیده است. پاکستان همچنین در ماه فوریه ۸۶.۲ میلیون دلار و در ماه ژانویه ۱۰۴.۲ میلیون دلار کالا از ایران وارد کرده است.

ایران نهمین منبع واردات پاکستان در مارس ۲۰۲۴ بوده است.  چین، عربستان و اندونزی به ترتیب سه رتبه نخست را از این نظر به خود اختصاص داده اند. پاکستان در این ماه ۱ میلیارد و ۳۰۵ میلیون دلار کالا از چین وارد کرده است.

بر اساس این گزارش در ۱۲ ماهه سال ۲۰۲۳ کل واردات پاکستان از ایران با رشد ۱۳ درصدی نسبت به سال قبل از مواجه شده و به ۹۴۴ میلیون دلار رسیده بود. پاکستان در سال ۲۰۲۲ بالغ بر ۸۳۴ میلیون دلار کالا از ایران وارد کرده بود.

آمارها نشان می دهد طی سال های اخیر صادرات پاکستان به ایران بیش از ۲۰۰ میلیون دلار نبوده و با سیر روندی کاهشی از سال ۲۰۲۰ به مرز صفر رسیده است.

این در حالی است که واردات پاکستان از ایران روندی صعودی داشته است و از ۳۷۲ میلیون دلار در سال ۲۰۲۰ به ۹۴۴ میلیون دلار در سال ۲۰۲۳ بالغ شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • رشد صادرات گمرکات استان ایلام در یک‌ ماه نخست سال‌ جاری
  • افزایش صادرات از گمرک شهرصنعتی کاوه
  • صادرات ۱۲ هزار تُن کالا از قم در فروردین ۱۴۰۳
  • تجارت گمرکات مازندران و پاکستان از مرز ۱۱ میلیون دلار گذشت
  • تجارت گمرکات مازندران و پاکستان از مرز ۱۱ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار گذشت
  • رشد صادرات غیر نفتی در هرمزگان
  • افزایش ۲۴ درصدی صادرات از خراسان رضوی به پاکستان
  • صادرات ۲۸۶ میلیون دلاری ایران به پاکستان در ۳ ماه
  • عراق اولین شریک تجاری گمرکات مازندران در صادرات کالا
  • ۳۵ قلم کالا از مازندران به عراق صادر شد