Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، به نام او که گندم را از زمین رویاند تا به انسان‌ها بفهماند جهان جایی برای تلاش و کوشش است. همه ما در طول روز یا حداکثر هفته به درب نانوایی‌ها می‌رویم و متوجه‌ایم یک قشر زحمت‌کش با زحمات فراوان نان را که از آرد و نان است تهیه و با بهترین کیفیت ممکن تحویل مصرف‌کنندگان قرار می‌دهند، چه ساعت‌هایی که ما خواب هستیم و این عزیزان در حال خمیرگیری و الک کردن آردها، برای رنگارنگ شدن سفره‌های ما هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما دلیل نگارش متن توجه و تمرکز دادن بر روی مسائل و موضوعاتی است که شاید مسوولان متولی کمتر به آن دقت دارند، به حول و قوه الهی در آبان ماه سال 1398 در استان گلستان در حالیکه بیش از چهار سال قیمت نان افزایش پیدا نکرده بود و نارضایتی نانوایان و کارگران این صنف را در پی داشت بالاخره این شرایط به گوش پایتخت‌نشینان رسید و دستور افزایش قیمت نان صادر و اعمال شد.

افزایش قیمت نان سبب آن شد تا نانوایان از دسترنج خود بهتر استفاده ببرند و لبخند رضایت کارگران و کارفرمایان در صنف نانوایی فراهم آید.

در سال جدید افزایش قیمت هزینه‌های جانبی از قبیل آب، برق، گاز، بیمه کارگران و اجاره بها باز هم این صنف زحمت‌کش را تحت تاثیر قرار داده است، عدم افزایش قیمت آرد باعث شده دولت‌ها در نرخ‌دهی کوتاهی کنند با آنکه خود می‌دانند قیمت آرد کمتر از ۳۵ درصد در نرخ نان تاثیر دارد، در حالیکه در حال حاضر افزایش اجاره بها در صنفی که در هر نقطه شهر باشد باید نان خود را به قیمت مصوب بفروشد و امکان فروش محصولات دیگر به دلیل ضوابط و قوانین صنفی و بهداشتی ندارد.

افزایش قیمت تعمیر تجهیزات نانوایی، افزایش حقوق کارگران زحمت‌کش، افزایش هزینه‌های انرژی و بیمه کمر صاحبان این نعمت الهی را خرد می‌کند لذا صف ایستادن که از کودکی انگار با ایرانیان عجین است، چند وقتی می‌شود دوباره در نانوایی‌ها تشکیل و ذهن عابرین را به خود مشغول کرده که انگار با کمبودهایی در این زمینه مواجه شده‌ایم.

لذا آن عدم امنیت روانی باعث افزایش خرید نان توسط مصرف‌کنندگان شده است «دقیقا مانند صف‌های تشکیل شده برای روغن نباتی» اما برای آگاهی مصرف کنندگان عزیز خدا را شاکر هستیم که از نعمات الهی بسیاری از جمله خودکفایی گندم بهره‌مندیم و در این زمینه و حتی روغن نباتی مشکلی نداریم اما متاسفانه تدبیر لازم توسط صاحبان قدرت اندیشیده نمی‌شود.

به عنوان مثال یک کیسه آرد برای نانوای دولتی به قیمت یک میلیون ریال دریافت می‌کند که در این یک میلیون ریال تمام هزینه‌های گفته شده و سود او نیز است، حال آنکه آرد تحویلی درب نانوایی او به قیمت بالاتر از قیمت گفته شده خریداری می‌شود، انصافاً خودمان را جای این قشر زحمت‌کش بگذاریم. برای جبران هزینه‌های خود مقداری از سهمیه خود را بدون تولید واگذار نمی‌کنید، استاندار و اعضای کارگروه گندم آرد و نان لطفا یک سوزن به خودتان و ....

در جنگ اقتصادی هستیم و سختی راه بسیاری داریم حتما نباید پایتخت‌نشینان تصمیم به افزایش قیمت بگیرند، گاهی می‌شود بدون افزایش قیمت اقدامات موثری برای عدم آرد «خام‌فروشی» کرد و در ایامی که نباید صف تشکیل شود، به آن دامن بزنیم.

یکی از اقداماتی که می‌شود کاهش وزن نان به قبل سال ۱۳۹۸ و رند کردن قیمت نان ۵ هزار ریال باشد تا انگیزه تولید بیشتری برای این تولیدکنندگان صنفی رقم بخورد کسانی که تمام اقلام مصرفی خانه و مغازه آنها افزایش یافته به غیر از محصول تولیدی آنها که کالای با ارزشی به نام نان است.

به امید اقدام عاجل در اسرع وقت و نه در صف ماندن و نگاه کردن تا به نوبت  رسیدن؛ البته اگر در صف بایستیم.

=========================================================================

موسی‌الرضا رضایی کارشناس آرد و نان عضو هیئت مدیره انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان استان گلستان

=========================================================================

انتهای پیام/83001

منبع: فارس

کلیدواژه: نان افزایش قیمت گندم استان گلستان تنور گرانی مصرف کنندگان افزایش قیمت هزینه ها قیمت نان زحمت کش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۴۱۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی قیمت دلار ۲۶ فروردین ۱۴۰۳/ جامپ دلار ادامه دارد؟

به گزارش خبرآنلاین؛ قیمت دلار در شروع هفته پایانی فروردین متاثر از افزایش ریسک‌های سیاسی با رشد قیمت بازگشایی شد.

تجارت نیوز در خبری نوشت:افزایش قیمت دلار در پایان معاملات نقدی روز شنبه ۲۵ فروردین این اسکناس را در پله پایانی کریدور ششم قرار داد و ۱۹۰۰ تومان گران کرد.

بازار ارز از فروشنده خالی شد

معامله‌گران شکست مقاومت درهم و ورود به کانال ۱۸ هزار تومانی را در کنار اخبار ضدونقیض از تحرکات سیاسی و نظامی، دلیل رشد شارپی قیمت دلار می‌دانند. آنها معتقدند شکست مرز مقاومت، درهم را در سقف تاریخی خود قرار داده و فضای بازار را ملتهب کرده است.

بررسی فضای بازار ارز در روز شنبه حکایت از تعداد بالای خریدارانی دارد که فروشنده‌ای پیدا نمی‌کنند. به نظر می‌رسد علاوه بر رشد قیمت دلار، افزایش قیمت تتر،‌ یورو و سایر ارزهای مهم تمایلات صعودی بازار را بالا برده است.

گفتنی است برخی فعالان بازار ارز به تعطیلی بازار هرات در روزهای عید فطر اشاره می‌کنند و می‌گویند در صورت بازگشایی بازار هرات در اواسط هفته جاری، تقاضای دلار در تهران بالا می‌رود و همین موضوع به افزایش قیمت دلار منجر خواهد شد.

ارزهای مهم گران شدند

درهم در آخرین معامله روز شنبه ۲۵ فروردین با قیمت ۱۸ هزار و ۱۰۰ تومان معامله شد و رشد ۴۰۰ تومانی داشت.تتر با افزایش دو هزار و ۳۰۰ تومانی دو کانال بالاتر رفت و روی رقم ۶۷ هزار و ۴۵۰ تومانی ایستاد.

قیمت پوند انگلیسی روی رقم ۸۲ هزار و ۴۰۰ تومانی معامله شد و رشد هزار و ۶۰۰ تومانی داشت. یورو با افزایش هزار و ۵۰۰ تومانی به کریدور ۷۰ هزار تومانی ورود کرد و با رقم ۷۰ هزار و ۵۹۰ تومان معامله شد.

۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1894611

دیگر خبرها

  • پیامک ۴ تومان گران می شود
  • قیمت پیامک ۴ تومان گران شد/ افزایش ۸۰۰ میلیارد تومانی درآمد دولت
  • تن ماهی گران نمی‌شود / دلایل افزایش تولید تن مرغ چیست؟
  • (ویدئو) افزایش قیمت خودروهای ثبت‌نامی گران‌فروشی است
  • افزایش قیمت خودروهای ثبت‌نامی مصداق گران‌فروشی است
  • افزایش قیمت خودرهای ثبت‌نامی مصداق گران‌فروشی است
  • گرانی کابل برق بر اثر عوامل فنی یا بیرونی
  • کرایه اتوبوس، مترو و تاکسی از این تاریخ گران می‌شود/ قیمت بلیط مترو و اتوبوس چقدر گران شد؟
  • چرا قیمت مرغ گران نشد؟
  • پیش بینی قیمت دلار ۲۶ فروردین ۱۴۰۳/ جامپ دلار ادامه دارد؟