Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-20@01:37:01 GMT

۷ میلیون کارگر هیچ بیمه‌ای ندارند

تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۴۱۹۶۲

۷ میلیون کارگر هیچ بیمه‌ای ندارند

محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از افزایش تعداد کارگران رسمی و فصلی درپی شیوع کرونا در جامعه خبر می‌دهد و گفت : براساس آمارهای رسمی تدوین شده، بالغ بر ۷میلیون کارگر رسمی در کشور شناسایی شده‌اند که هیچ نوع بیمه‌ای ندارند. ناطقان:  به نقل از همشهری شریعتمداری در نشستی با صاحب‌نظران حوزه اجتماعی و رفاهی دانشگاهی فقر را به عنوان یکی از رهاوردهای کرونا عنوان کرده و گفت: با شیوع ویروس کرونا، شاهد عوارض منفی آن در همه حوزه‌ها بودیم که درنهایت منجر به توسعه فقر در جامعه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به این دلیل ضرورت دارد به پدیده تحریم و کرونا بیشتر از هر زمان دیگری توجه کنیم.



200هزار پولدار تحت پوشش کمیته امداد

محمد شریعتمداری گفت: پرداخت تسهیلات ۲۰۰ تا ۶۰۰هزار تومانی به ۳میلیون خانواده‌ای که درهیچ‌یک از سامانه‌های رفاهی، خدماتی و حمایتی عضویت نداشتند، اقدام مهمی بود که حتی از سوی برخی مراکز نظارتی مورد تشکیک قرار گرفت. با بررسی مجدد متوجه شدیم این ۳میلیون نفر با وجود فقر و نیازمندی‌هایی که داشتند نه‌تنها تحت پوشش هیچ نهاد حمایتی مانند کمیته امداد و بهزیستی نبودند، بلکه حتی یک روز نیز سابقه پرداخت حق بیمه را نداشتند. شریعتمداری اما به آمار جالبی هم اشاره می‌کند و می‌گوید: در همین ارزیابی‌ها متوجه شدیم حدود ۲۰۰هزار نفر که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی بودند، صلاحیت لازم برای دریافت خدمات حمایتی را ندارند. با این روند به سمت شفاف‌تر شدن ارائه خدمات حمایتی به گروه‌های هدف حرکت کرده‌ایم.
پایتخت‌نشینان بنزین زیاد مصرف می کنند

وی به موضوع اختصاص یارانه‌های معیشتی و پراکندگی جغرافیایی آن اشاره کرد و با بیان اینکه نسبت معناداری میان استفاده‌کنندگان از یارانه بنزینی و جمعیت دریافت‌کننده یارانه معیشتی وجود دارد، می‌گوید: در نمودار مصرف بنزین کشور و یارانه معیشتی، پایتخت‌نشینان بالاترین مصرف یارانه بنزین را به‌خود اختصاص داده‌اند؛ درحالی‌که کمترین یارانه معیشتی پرداخت شده به مردم در این شهر بوده است. این نمودار به آن معناست افرادی که خودرو ندارند یا در استان‌های محروم‌تری قرار داشتند، بالاترین یارانه معیشتی را دریافت کرده‌اند که منطبق با سیاست‌های ابلاغی در حمایت از مردم در دوره کرونا بوده است.
برچسب ها: کارگر ، بیمه ، ناطقان ، پوشش ، رفاه

منبع: ناطقان

کلیدواژه: کارگر بیمه ناطقان پوشش رفاه یارانه معیشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۴۱۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چتر حمایت بر سر بیماران خاص و صعب‌العلاج

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز، زارع، مدیرکل بیمه سلامت استان البرز گفت: تنها در سال گذشته  ۳۰ میلیارد تومان به عنوان هزینه درمان در بخش های مختلف به بیماران خاص وصعب العلاج پرداخت شد.

او  افزود: شرط حمایت صندو.ق  از بیماران خاص دارا بودن یکی از بیمه های پایه در حوزه سلامت یا تامین اجتماعی یا  نیروهای مسلح است.

به گفته وی بیماران خاصی که تاکنون موفق زیر پوشش این صندوق قرار نگرفته اند و می توانند با مراجعه به سامانه بیمه سلامت و ثبت کدملی و شماره همراه تحت پوشش قرار گیرند.

صندوق حمایت از بیماران خاص بیش از ۱۰۰ گروه از بیماری های خاص را در زمینه دارو ویزیت توانبخشی وپارا کلینیک تحت پوشش قرار می دهد.

دیگر خبرها

  • همه چیز درباره واریز یارانه کمک معیشتی فروردین‌ماه | جیب سرپرستان خانوارها پر پول شد
  • هشدار پلیس فتا در مورد پیامک‌های جعلی کالا برگ و یارانه
  • توزیع یک هزار و ۸۴۰ تن کود یارانه‌ای در شهرستان چالدران در سال ۱۴۰۲
  • هشدار پلیس درباره پیامک‌های جعلی یارانه معیشتی و کالابرگ
  • یارانه کمک معیشتی فروردین دهک‌های چهارم تا نهم واریز شد
  • یارانه کمک معیشتی فروردین‌ماه واریز شد
  • یارانه کمک معیشتی فروردین‌ ماه واریز شد
  • (ویدیو) هشدار درباره پیامک‌های جعلی یارانه معیشتی
  • چتر حمایت بر سر بیماران خاص و صعب‌العلاج
  • توزیع حدود هشت هزار تن کود یارانه‌ای در شهرستان میاندوآب در سال ۱۴۰۲