Web Analytics Made Easy - Statcounter

سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر در حالی آغاز به کار کرد که عرصه هنرهای نمایشی نزدیک به یکسال رکورد و کسالت را پشت سر گذاشته است.

خبرگزاری میزان - سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر در حالی آغاز به کار کرد که عرصه هنرهای نمایشی نزدیک به یکسال رکورد و کسالت را پشت سر گذاشته است. 

عرصه تئاتر در یکسال گذشته مشکلات فراوانی را به واسطه شیوع بیماری کرونا پشت سر می گذارد، حال با بازگشایی تماشاخانه های تئاتر و همچنین برگزاری سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر بار دیگر این هنر شاهد بازگشت شور و هیجان از دست رفته خود طی ماه های گذشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مجموعه تئاترشهر در روز نخست برگزاری سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر با چهار نمایش میزبان مخاطبان خواهد بود، «گرگاس‌ها» به کارگردانی «حمیدرضا نعیمی»، ایوب خان به کارگردانی «امیر دژاکام»، برونسی به نویسندگی و کارگردانی «مرتضی شاه کرم» و جوادیه به کارگردانی رضا بهرامی در این مجموعه نمایشی روی صحنه خواهند رفت. 

بهنام‌شرفی، بهناز نازی، رامین ناصرنصر، کتانه افشاری‌نژاد، امیر کربلایی‌زاده، کامبیز امینی، رضا جهانی، دنیا فتحی، صالح لواسانی بازیگرانی هستند که در نمایش «گرگاس ها» در سالن اصلی تئاتر شهر روی صحنه خواهند رفت. 

همچنین الهام خضرائی منش، حسام شهیدی، نسیم داداشی، طاها عابدی، ماهان عابدی، الناز ملک پور، نیوشا امینی، غزل جمشید آبادی، مهدی حوریه، ندا حسینی، زینب تحقیقی، آرمین خزائلی، شایان انجمنیان، مژده عنایتی و سمانه شعاعی در نمایش «ایوب خان» به کارگردانی «امیر دژاکام» به سالن چارسو تئاتر شهر خواهند رفت. 

نمایش «برونسی» به نویسندگی و کارگردانی مرتضی شاه کرم به تالار سایه مجموعه تئاتر شهر خواهد رفت، مسعود شامی خاتونی، ایمان سلگی، فرید کیامرثی، مرتضی شاه کرم، پروا آقاجانی، محسن پوشایی، مائده جلالی، احمد صمیمی، سالار مسیب زاده و مجید رحمتی بازیگرانی هستند که در این اثر نقش آفرینی می کنند. 

جوادیه به کارگردانی رضا بهرامی دیگر نمایش مجموعه تئاترشهر در نخستین روز از برگزاری جشنواره تئاتر فجر است، آرش فلاحت پیشه، آیه کیان پور، امیر عدل پرور، هومن بنایی مجموعه بازیگران جوادیه هستند. 

تالار مولوی با یک نمایش میزبان روز نخست سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر است، «الف شین کاف» به کارگردانی روزبه حسینی میهمان روز اول در تالار مولوی است. سیما شکری، نازنین زنگنه، زهرا صحبتی بازیگران این نمایش هستند. 

اسموکینگ رووم به کارگردانی سعید زارعی در روز اول جشنواره تئاتر فجر راهی تماشاخانه ایرانشهر خواهد شد. امیر امرایی‌نیا، محمدامین افشار، مریم بهمن‌پور، الهه پورسند، سویل جعفری، مهبد جهان‌نوش، فاطیما حسین‌زاده، فرناز حسینمردی، سعید زارعی، مرتضی سالاری، فاطمه صادقی، علیرضا صمدزاده، بیتا طالشی، آهو قلندر بازیگرانی هستند که در این نمایش سعید زارعی را همراهی می کنند. 

علاوه بر این نمایش «خواهرم من ایسمنه» دیگر نمایشی است که در تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه می رود. 

اما تالار حافظ آخرین میزبان روز نخست جشنواره تئاتر فجر است، نمایش مختلفیم به طراحی و کارگردانی آرمان شیرالی‌نژاد روز نخست روی صحنه خواهد رفت. 

وحید پیشگاه‌زاده، جواد سحر، سبحان بابائی، مصطفی احدی، احسان ابراهیمی کسمائی، مهدی رفیعی، مهدی طایفه‌عباسی، مهرگان آریایی، مژده عباسی، ناصر یاوری‌رامشه، نیما منصوری، اسحاق ثبوت، شادی هاشمی‌پور، مهدی کریمی (بزرگمهر)، پوریا تذکری، فاطمه ناصری (مهسا)، صدف صفری، پرهام خاکزاد، مطهره کاویانی، لومیر عطار، جانان آراسته، خالق استواری، شهرزاد خواجه‌غیاثی، الهام شیخ‌علیزاده بازیگران پرتعداد مختلفیم هستند. 

در خلاصه داستان این نمایش آمده است: در جریانِ جنگ جهانی دوم، فرماندهانِ برجسته‌ای از ارتشِ متفقین متشکل از کشورهای گوناگون، از سوی رهبرانِ ارشدِ خود مأموریت می‌یابند تا در یک عملیاتِ فوق‌ِسری، یکی از فرماندهان مشهورِ آلمانی را ترور کنند. اما هنگامی که مأموریت آغاز می‌شود، متوجه می‌شوند که همه‌شان دستخوشِ دسیسه‌ای از سوی رهبرانِ ارشدِ خود شده‌اند و هیچ راهِ فراری از آن ندارند. انتهای پیام/ برچسب ها: تئاتر تئاتر شهر

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: تئاتر تئاتر شهر سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر تئاتر شهر روز نخست روی صحنه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۴۲۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای نمایش «جنگ و صلح» در جشنواره تئاتر «مونو دراما» تونس 

محمد برومند در خصوص حضور در این جشنواره گفت: حضور در جشنواره نمایش‌های تک نفره ضمن جذابیت خاصی که دارد به دلیل محدودیت در اجرا یکی از دشوارترین شکل‌های نمایشی است و بازیگری جرات نمی کند به سراغ آن برود مگر کارگردان‌ها و بازیگرانی که دوست دارند خود را به چالش بکشند . من هم دوست داشتم در این چالش برای ایجاد خلاقیت و فرم های جدید روایت، تجربه کسب کنم . با اینکه تا کنون در بیست و دو جشنواره بین‌المللی حضور داشته‌ام اما برای نخستین بار است که در جشنواره «مونودرام» شرکت می کنم . از یک سو ویژگی های خاصی که این نوع از نمایش ها باید داشته باشند و از دیگر سو حضور مخاطبینی از کشورهای مختلف که زبان گفتگو و فرهنگ دیداری آنها با ما متفاوت است مرا به فکر و تلاش واداشت تا سعی کنم اثری متفاوت با تمام کارهایی که تا کنون نوشته و اجرا کرده ام به صحنه بیاورم.

برومند در خصوص محتوای نمایش توضیح داد : نه تنها در ایران بلکه در اکثر کشورهای جهان ، مردم دیگر تحمل یک جنگ جدید را ندارند. ما ایرانی ها هم که زخم خورده جنگیم لذا تلاش کردم در این نمایش که مضمونی ضد جنگ دارد مروج صلح و دوستی برای همه باشم. قصه نمایش حکایت متجاوزان شرقی، شمالی، جنوبی و غربی به خاک پاک میهن است که ارمغانشان غارت و چپاول و تجاوز بوده، در نمایش جنگ و صلح با مشارکت مخاطب، پرده از چهره کریه ،جنگ افروزان برمی داریم تا همه ببینند زنان و کودکان قربانیان اصلی جنگ‌ها هستند البته همین زنان هستند که با آوای مهر تلاش می کنند که رسم جنگ افروزی را خاموش و شعله های عشق و ایثار و امید را برافروزند .

کارگردان نمایش جنگ و صلح در خصوص اجراهایش در تونس گفت : طی گفتگو با آقای " اکرام عزوز " دبیر ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر مونو درام تونس قرار شد دو اجرا در جشنواره داشته باشیم یک اجرا به زبان انگلیسی که توسط " شهرزاد زمانی " به صحنه خواهد رفت و اجرای دیگر با استفاده از زبان فارسی و عربی توسط " سهیلا قیدی " ارائه می‌شود . صدا پیشگان انگلیسی : ایلیا برومند و سارا صنعت نگار هستند . سید علی حسینی و عبیر معتوق به عنوان صدا پیشگان عربی با این گروه همکاری می کنند.

ساخت عروسک و ماسک: منیره امیر یوسفی و انتخاب موسیقی، توسط محمد برومند انجام شده است. میکس و صدا گذاری به عهده ایلیا برومند بوده و سعید بابایی، طراح پوستر و بروشور نمایش جنگ و صلح است.

کمپانی سیمرغ بیش از این با نمایش‌های ، کاکلی ، آخرین برگ و رویای پروانه ای در سه جشنواره کودک نوجوان / عروسکی و نیابولیس تونس حضور داشته همچنین در کشورهای ترکیه ، هند ، نپال ، اوکراین ، بوسنی و هرزگوین و... تئاتر های مختلفی رو به صحنه برده است .

ششمین جشنواره بین المللی تئاتر مونو دراما تونس از تاریخ ۲۷ آوریل تا دوم می (هشتم تا ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) در شهر نابل برگزار می‌شود.

۵۷۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1897537

دیگر خبرها

  • اصغر همت با «گنجشک مفرغی» شهرام مکری به تئاتر برمی‌گردد
  •  منتخب جشنواره تئاتر رضوی به تماشاخانه مهر می آید
  • منتخب جشنواره تئاتر رضوی به تماشاخانه مهر می‌آید
  • «یاخته» منتخب جشنواره تئاتر رضوی به تماشاخانه مهر می‌آید
  • یک اردیبهشت بی‌بدیل
  • اعلام جدول اجرای عموم نمایش‌های منتخب خیابانی تئاتر رضوی
  • اجرای نمایش «جنگ و صلح» در جشنواره تئاتر «مونو دراما» تونس 
  • نمایش" سه خواهر" در مرکز تئاتر مولوی به روی صحنه رفت
  • نمایش" سه خواهر" در مرکز تئاتر مولوی بروی صحنه رفت
  • بهمن هاشمی تهیه‌کننده تئاتر شد