Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی مجمع عالی حکمت اسلامی، مجمع عالی حکمت اسلامی در راستای ویژه برنامه‌های بزرگداشت علامه مصباح، نشستی علمی با عنوان بررسی دیدگاه حضرت آیت الله علامه مصباح در باب تحول علوم انسانی پنج شنبه ۱۶ بهمن ماه از ساعت ۱۰ الی ۱۲:۲۰ به صورت مجازی و حضوری (محدود) در سالن اجتماعات مجمع عالی حکمت اسلامی واقع در خیابان ۱۹ دی، کوچه ۱۰، کوچه ۲، برگزار می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نشست آیت الله سید محمد غروی، حجت الاسلام والمسلمین حمید پارسانیا و حجت الاسلام والمسلمین علی مصباح در محورهای زیر به ارائه بحث خواهند پرداخت.

بیان نکات کلیدی علامه مصباح در علم النفس، و نقش آن‌ها در تحولات و اسلامی‌سازی روانشناسی و دیگر علوم انسانی، بیان نظریه خاص آیت الله مصباح درباره جامعه و تاریخ، و نقش آن در اندیشه اجتماعی و بیان روش علامه مصباح در اسلامی‌سازی علوم انسانی و جایگاه روش تجربی، عقلی، و اجتهادی در این روند از مباحثی است که در این نشست مطرح خواهد شد.

دبیر علمی نشست را حجت الاسلام محمدعلی محیطی اردکان بر عهده خواهد داشت.

شرکت در این نشست برای عموم برادران و خواهران آزاد است.

علاقه مندان می‌توانند این نشست را به صورت زنده از سایت مجمع عالی حکمت اسلامی و اینستاگرام مجمع عالی حکمت اسلامی مشاهده کنند.

کد خبر 5134076

منبع: مهر

کلیدواژه: آیت الله مصباح یزدی مجمع عالی حکمت اسلامی تحول در علوم انسانی نمایشگاه مجازی کتاب نهاد کتابخانه های عمومی کشور کتاب و کتابخوانی معرفی کتاب رایزنی فرهنگی موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران سازمان سمت تازه های نشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی کتاب ترجمه رمان ایرانی ادبیات ایران مرکز فرهنگی شهر کتاب مجمع عالی حکمت اسلامی علوم انسانی علامه مصباح آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۴۴۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست تخصصی «سیر تحول هنرهای قرآنی بعد از انقلاب» برگزار می‌شود

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نخستین نمایشگاه تخصصی هنر‌های قرآنی «روایت باران» این روز‌ها در فرهنگسرای نیاوران درحال برگزاری است و در راستای رویکرد پژوهشی، میزبان پنل‌ها و نشست‌های تخصصی با حضور اساتید دانشگاه‌ها و دانشجویان و هنرجویان خواهد بود.

یکی از این نشست‌های تخصصی روز جمعه ۷ اردیبهشت ساعت ۱۵ برگزار خواهد شد. این نشست تحت عنوان «سیر تحول هنر‌های قرآنی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی» با همکاری دانشگاه سوره و دانشگاه هنر‌های اسلامی ایرانی استاد فرشچیان و نگارخانه ترانه باران با حضور دکتر سجاد محمد یارزاده (رئیس دانشگاه هنر‌های اسلامی - ایرانی استاد فرشچیان)، مهران هوشیار (دانشیار و مدیر گروه مطالعات عالی هنر دانشگاه سوره)، مهدی خانکه (استادیار و ریاست مدرسه عالی مهارتی دانشگاه هنر‌های اسلامی - ایرانی استاد فرشچیان)، مهدی محمدی (استادیار و مدیر گروه هنر‌های سنتی و صنایع دستی دانشگاه سوره) برگزار و دانشجویان و اساتید پیرامون این موضوع به بحث و گفت‌وگو خواهند نشست.

در پایان این نشست تخصصی به شرکت کنندگان در جلسه گواهی حضور از طرف دانشگاه اهدا خواهد شد.

نمایشگاه روایت باران توسط نگارخانه «ترانه باران» به عنوان نگارخانه تخصصی هنر‌های ایرانی- اسلامی و با همکاری صندوق اعتباری هنر در فرهنگسرای نیاوران برگزار شده و بیش از ۱۷۰ اثر از هنرمندان و اساتید برجسته خوشنویسی را به نمایش گذاشته است. این نمایشگاه با هدف توسعه و ترویج فرهنگ و هنر ایرانی و اسلامی با محوریت قرآنی، و همچنین رشد و توسعه اقتصاد هنر‌های ایرانی واسلامی و حمایت از هنرمندان فعال در عرصه آثار قرآنی برگزار شده است.

لازم به ذکر است نمایشگاه «روایت باران» تا پایان اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در فرهنگسرای نیاوران دایر است و علاقه مندان می‌توانند همه روزه از ساعت ۱۰ تا ۱۹ و روز‌های تعطیل از ساعت ۱۴ تا ۱۹ از این نمایشگاه دیدن کنند.


انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آیت‌الله مدرسی یزدی: شورای نگهبان در بررسی مصوبات، به نظرات مشورتی پژوهشکده توجه می‌کند
  • مبانی فلسفی انقلاب اسلامی ایران در آکادمی علوم روسیه بررسی شد
  • حکمت الله ملاصالحی مؤسس فلسفه باستان شناسی است
  • بررسی سلامت روحی و روانی در رشته‌های علوم انسانی
  • وزیر علوم: باید نخبگان را به سمت علوم انسانی هدایت کنیم
  • نشست تحلیل ریشه های دشمنی امویان با حضرت حمزه(س) برگزار می شود
  • سلامت روحی و روانی در رشته‌های علوم انسانی بررسی می‌شود
  • «سیر تحول هنرهای قرآنی بعد از پیروزی انقلاب» بررسی می‌شود
  • بررسی مقتضای اصل در مجراهای مختلف شک در مسائل اعتقادی
  • نشست تخصصی «سیر تحول هنرهای قرآنی بعد از انقلاب» برگزار می‌شود