Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - فرماندار نکا با اشاره به اینکه ظرفیت تولید برق کشور از طریق نیروگاه نکا، افزایش یافت، گفت: رکورد تولید برق ۴۰ سال گذشته در مازندران ثبت شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از نکا، مازندران استانی با سه میلیون و 400 هزار نفر جمعیت بوده که در کنار جاذبه‌های گردشگری و طبیعت گردی دارای مکان‌های استراتژیک و تاسیسات اثرگذاری بوده که برای تامین انرژی برق کشور نقشی اساسی داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از این واحدهای نیروگاهی که در دوران جنگ تحمیلی مورد اصابت گلوله‌های دشمن قرار گرفته و شهدای بسیاری را تقدیم نظام کرده است، نیروگاه نکا بوده است. این نیروگاه که اکنون به عنوان یکی از مراکز موفق کشور در تولید انرژی بوده با استفاده از توان بومی و مهندسان متخصص، نقشی اساسی در ارتقا فعالیت‌های اقتصادی و تولیدی از طریق تامین انرژی داشته است.

شهرستان نکا به عنوان یکی از شهرهای شرقی مازندران و قطب صنعت این خطه دارای ظرفیت‌های بکر صنعتی و انرژی بوده که وجود تاسیساتی نظیر نیروگاه نکا، پایانه نفتی نکا، شرکت کشتی‌سازی ایران صدرا، این شهرستان را به قطب صنعت منطقه تبدیل کرده است.

ایام الله دهه فجر فرصتی شده تا خبرگزاری تسنیم مازندران، میزبان عبدالجواد توحیدی مقدم فرماندار شهرستان نکا باشد تا به گوشه ای از دستاوردهای نظام و دولت در این شهرستان در چند سال گذشته بپردازد.

ایران می تواند هاب تجارت منطقه ای برق باشدنماینده مجلس:باید برای برقراری عدالت اجتماعی از گرانی ها خبر داشته باشیمافزایش مصرف گاز دلیل خاموشی‌های برق در مازندران است

عبدالجواد توحیدی مقدم، در این بازدید در دیدار با مدیر و خبرنگاران تسنیم مازندران با اشاره به نقش تاثیرگذار نیروگاه نکا، اظهار داشت: نیروگاه برق نکا رکورد تولید برق در 40 سال گذشته را شکسته است.

وی افزود: اقتصاد کشاورزی ما در بسیای از محصولات بیش از 150 هزار تن تولید مرکبات بوده و 40 درصد دربحث هلو و تمشک هم جشنوارهایی داشتیم که همگی اینها جزو ظرفیت‌های خاص شهرستان نکا است.

فرماندار نکا بیان کرد: در حوزه گازرسانی یکی از موفق ترین شهرستان‌های استان بودیم که در سال گذشته 56 درصد رشد داشتیم. یکی ازمشکلات اصلی ما مبحث راه بوده که به دلیل رفت وآمد خودروهای سنگین در سال گذشته 70 نقطه رانشی داشتیم و خسارت زیادی دیدیم و در این حوزه قدم‌های خوبی برداشتیم. در سال گذشته حدود 20 میلیارد هزینه در حوزه راه انجام دادیم و در دو سال اینده مسیر هزار جریب - نکا را بازگشایی می‌کنیم.

توسعه بوم گردی در شهرستان نکا

توحیدی مقدم با اشاره به اینکه درحوزه کشاورزی هم پیشرفت‌های زیادی داشته ایم، تصریح کرد: در حوزه گردشگری پیگیری ویژه انجام دادیم. آب معدنی قرمرض سد که اینها مهم ترین حوزه گردشگری هستند.

فرماندار نکا با اعلام اینکه در دهه فجر سه سال گذشته 335 پروژه عمرانی، فرهنگی و رفاهی داشته ایم، یادآور شد: در دهه فجر امسال 66 پروژه با 85 میلیارد تومان اعتبار در شهرستان افتتاح خواهد شد.

وی با بیان اینکه پیگیری‌هایی در زمینه اقتصاد روستایی داشتیم، یادآور شد: باید هر خانه را یک پکیج در نظر بگیریم. بوم‌گردی را ترویج دهیم. هر تولید کننده محصولات خودرا به فروش برساند. در زمینه اقتصاد روستایی خوب عمل کرده ایم و نشست‌هایی با صندوق رسالت و جهاد کشاورزی داشتیم.

فرماندار نکا تاکید کرد: نگاه بنده این است که در منطقه حضور مستمر داشته باشیم. به کارشناسی نگاه منطقه ای و فرامنطقه ای داشته باشیم و فرماندار باید از ظرفیت همه قوا استفاده کند. از جریانات فکری مختلف و از ظرفیت‌های رسانه ای استفاده درست کنیم.

انتهای پیام/ 681/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: فرماندار نکا شهرستان نکا نیروگاه نکا سال گذشته تولید برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۴۵۳۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکورد شکنی تولید در شرکت فولاد اکسین خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان گفت : به همت تلاشگران فولاد اکسین در سال “جهش تولید با مشارکت مردم” بالاترین تناژ تولید ماهیانه، هفت سال اخیر به میزان بیش از ۸۳ هزار تن به ثبت رسید.

علی محمدی افزود : در فروردین ماه ۱۴۰۳ تناژ تولید ۸۳ هزار و ۴۵ تن محقق شد که این میزان تولید در ۷ ساله گذشته بی سابقه بوده است و سومین رکورد تاریخ تولید شرکت محسوب می‌شود.

وی گفت : رکورد‌های تولیدی قبلی مربوط به تولید ۱۰۰ درصدی محصولات تجاری بوده در صورتی که در رکورد تولیدی فروردین امسال بالغ بر ۹۱ درصد از تولید مربوط به تولید محصولات API و ورق‌هایی با ارزش افزوده بالا است.

محمدی افزود : این میزان تولید محقق شده نسبت به فروردین ماه سال ۱۴۰۲ که تناژ ۷۶ هزار و ۴۰۰ تنی محقق شد، بیش از ۸ درصد رشد داشته است که دستاوردی بسیار مطلوب برای شرکت فولاد اکسین در سالی که از سوی مقام معظم رهبری با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم است به شمار می‌آید.

دیگر خبرها

  • گفتگو با فرماندار راور درباره خسارات سیل به این شهرستان
  • رکورد تعمیرات نیروگاه‌های حرارتی کشور شکسته می‌شود
  • کرمان، سیرجان، رفسنجان و بم صنعتی‌ترین شهر‌های کرمان/ سال گذشته در بخش تولید ارائه تسهیلات نداشته‎ایم
  • رکورد تولید ماهانه صبا فولاد خلیج فارس شکسته شد
  • ۱۷۸ نفر پارسال بر اثر مسمومیت با قرص برنج در مازندران فوت کردند
  • پرورش ماهیان گرمابی در دشتستان از طرح‌های اولویت‌دار شیلات است
  • رکورد شکنی تولید در شرکت فولاد اکسین خوزستان
  • عشایر ملارد سال گذشته ۱۰۰۸ تُن گوشت قرمز تولید کرده اند
  • فاجعه ژاوی برابر رئال: رکورد 88 ساله شکست
  • رکورد جوجه ریزی مازندران شکسته شد.