Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، جعفر قیصری رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان اظهار داشت: کار طراحی جامع پارک علم و فناوری سلامت و تجهیزات پزشکی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان از تیر امسال با حضور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری آغاز شده است.

او با بیان اینکه این پارک با مجوز هیات امنای شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با چشم انداز هفت ساله در وسعت ۲۵ هکتار و زیربنای ۳۶۰ هزار مترمربع احداث خواهد شد، اظهار داشت: آماده همکاری با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در این زمینه هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



قیصری با اشاره به اینکه ایجاد پارک علم و فناوری سلامت و تجهیزات پزشکی با توجه به نیاز کشور به لوازم پزشکی، دارو، درمان و تجهیزات بیمارستانی در دستور کار شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان قرار گرفت، گفت: این مرکز نخستین پارک علم و فناوری در استان اصفهان است که با مشارکت بخش خصوصی احداث خواهد شد.

رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان اضافه کرد: جامعه هدف این پارک علم و فناوری بسیار گسترده است و جذابیت کافی برای متخصصان، فناوران و سرمایه گذاران بخش خصوصی دارد.

او با بیان اینکه تحقق اهداف کلان علم و فناوری در کشور مانند رسیدن تعداد شرکت‌های دانش بنیان به ۵۰ هزار واحد، بدون حضور و مشارکت بخش خصوصی امکانپذیر نیست، تاکید کرد: جذب سرمایه بخش خصوصی به حوزه علم و فناوری و تبدیل آن از حالت غیر مولد به مولد در مباحث دانش بنیان و نیز برای ایجاد زیرساخت‌های پارک‌های علم و فناوری و توسعه شرکت‌های مستقر در آن‌ها ضروری است.

قیصری با اشاره به اینکه گسترش زیرساخت‌های پارک‌های علم و فناوری در سال‌های گذشته توسط دولت انجام می‌شد، تصریح کرد: در زمان حاضر با توجه به سیاست‌های کشور و اجرایی اصل ۴۴ قانون اساسی لازم است که از ظرفیت و مشارکت بخش خصوصی در این زمینه استفاده شود.

رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با بیان اینکه شرکت‌های دانش بنیان برای توسعه به ساختار‌هایی مانند ساختمان و ابنیه نیاز دارند که بخش عمده‌ای از سرمایه را به خود جذب می‌کند، توضیح داد: این در حالی است که بیشتر این شرکت‌ها دارای بنیه مالی قوی در ابتدای فعالیت نیستند و اگر سرمایه اولیه خود را صرف تامین این زیرساخت‌ها کنند، توان سرمایه در گردش آن‌ها برای تکمیل زنجیره محصول فناورانه کاهش می‌یابد.

او اضافه کرد: به همین دلیل لازم است که سرمایه گذاران بخش خصوصی در زمینه ایجاد ساختمان، کارگاه و فضای توسعه فناوری در پارک‌های علم و فناوری که محل استقرار شرکت‌های دانش بنیان هستند، سرمایه گذاری کنند.

قیصری ادامه داد: این کار علاوه بر تحقق اهداف کلان کشور در استفاده از ظرفیت بخش خصوصی، نیاز شرکت‌های دانش بنیان به سرمایه ثابت را نیز مرتفع می‌کند.

رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با اشاره به اینکه امکان حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای پارک علم و فناوری سلامت و تجهیزات پزشکی اصفهان وجود دارد، تاکید کرد: سرمایه‌ای که در این کار هزینه می‌شود به رشد و شکوفایی بخش علم و فناوری کشور کمک کرده و کسب و کار‌های مبتنی بر دانش را رونق می‌دهد.

او درباره پارک علم و فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: این مجموعه دارای مجوز از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است و ما آماده هرگونه همکاری با این مجموعه هستیم.

قیصری با بیان اینکه فراخوان جذب سرمایه گذار در پارک علم و فناوری سلامت و تجهیزات پزشکی و اسناد مربوطه از طریق پایگاه اینترنتی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان به نشانی www.istt.ir در دسترس همگان است، خاطر نشان کرد: متقاضیان تا بیستم بهمن ماه امسال برای تحویل مدارک فرصت دارند و روز دوازدهم بهمن نیز جلسه‌ای برای معرفی این طرح در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان برگزار خواهد شد.

شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان به عنوان نخستین سازمان مؤسس مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری در کشور فعالیت اجرایی خود را از سال ۱۳۸۰ با هدف حمایت و هدایت شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان آغاز کرد و اکنون حدود ۵۸۰ شرکت دانش‌بنیان و واحد فناور با اشتغال بیش از هفت هزار دانش‌آموخته دانشگاهی در آن مستقر است.

این شهرک دارای سه پارک علم و فناوری، هشت مرکز رشد فناوری، پنج مرکز نوآوری و شکوفایی و مرکز علم و فناوری کودکان و نوجوانان در ۵۲۰ هکتار است.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: احداث پارک علم و فناوری سلامت شهرک علمی وتحقیقاتی شرکت های دانش بنیان سرمایه گذاری بخش خصوصی رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان پارک های علم و فناوری شرکت های دانش بنیان علم و فناوری سرمایه گذاران بخش خصوصی شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۴۵۴۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آثار مخرب شبه‌علم‌ها به اقتصاد سلامت کشور/ تازه شدن دعوای اهدای خون و حجامت با تعرفه‌های پزشکی 1403

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، حسین دزفولی؛ دعوای حجامت و اهدای خون موضوعی است که در کشور ما سابقه چندین ساله دارد تا آنجا که در دهه هفتاد با جسارت مسئولان وقت وزارت بهداشت، حجامت در مطب‌های پزشکی ممنوع اعلام شد اما پس از یک کش‌مکش حدوداً چهارساله بارأی دیوان عدالت اداری این قانون لغو شد.

به دنبال این رأی در دو دهه اخیر شاهد تبلیغات فراوان در مورد مزایای حجامت به‌عنوان روشی برای پیشگیری یا درمان بیماری‌ها بوده‌ایم و تابلوهای متعدد مراکز حجامت در کوچه و خیابان به چشممان می‌خورند اما در تمام این سال‌ها همواره حجامت به‌عنوان یکی از دلایل برای معافیت‌ موقت از اهدای خون مطرح بوده، به‌طوری‌که بر اساس استانداردهای سازمان انتقال خون ایران، کسانی که حجامت کرده باشند، از زمان انجام تا یک سال بعد نمی‌توانند، خون اهدا کنند.

هرچند که بسیاری از کارشناسان معتقدند که اساساً شواهد علمی موجود از این‌که حجامت دارای اثرات مفید بر سلامت است، پشتیبانی نمی‌کند اما در کلام مسئولان سازمان انتقال خون ظاهراً این دعوا این‌گونه حل‌شده که افراد سالم بهتر است که حجامت را جایگزین اهدای خون نکنند و حجامت را برای درمان بیماری‌هایی که احتمالاً مبتلا هستند، در نظر بگیرند.

اما اتفاق جدیدی که این روزها موضوع حجامت را بر سر زبان‌ها آورده، تعیین تعرفه برای انواع حجامت در کتابچه تعرفه خدمات پزشکی و بهداشتی سال 1403 است که موجب نگرانی انجمن علمی انتقال خون کشور شده است.

علی‌اکبر پورفتح‌اله، رئیس هیئت‌مدیره انجمن علمی انتقال خون در واکنش به تعیین تعرفه برای حجامت، اظهار کرد: تعرفه گذاری حجامت در شرایطی که با روند سالمندی در جوامع بشری و افزایش مصرف خون و فرآورده‌های خونی و کاهش جمعیت اهداکنندگان خون مواجه هستیم، چالش بزرگی را برای دسترسی به خون سالم و کافی در ایران ایجاد خواهد کرد.

وی افزود: انجمن علمی انتقال خون انتظار دارد درحالی‌که سازمان جهانی بهداشت تأمین خون سالم و کافی را از اولویت‌های نظام سلامت کشورها اعلام کرده، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز با حساسیت همه‌جانبه به‌عنوان متولی سلامت به مسئولیت‌های خود عمل کند.

پورفتح‌اله یادآور شد: انجمن علمی انتقال خون اگرچه تعرفه گذاری خدمات حجامت را فاقد وجاهت علمی، اقتصادی و کارایی برای نظام سلامت می‌داند درعین‌حال با توجه به مسئولیت علمی خود در راستای تأمین خون سالم و کافی انتظار دارد که با تدوین راهنمای ملی برای حجامت از انجام و به‌کارگیری آن در افراد سالم تا سن ۶۵ سالگی که می‌توانند اهداکنندگان بالقوه خون باشند، خودداری شود.

مدیرعامل اسبق سازمان انتقال خون گفت: علاوه بر بعد اهدای خون، موضوع تعرفه گذاری حجامت به معنی باز شدن پای شبه‌علم‌ها به اقتصاد سلامت و تحمیل هزینه‌هایی است که اثر مشخصی هم ندارند.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ایجاد شهرک فناوری در خراسان شمالی با همکاری پارک علم و فناوری
  • بازگشایی مجدد بیمارستان صحرایی در شهرک دانش و سلامت
  • ایجاد ۳۰ هکتار شهرک فناوری در خراسان شمالی
  • ارتقای ۱۳ پله‌ای جایگاه پارک علم و فناوری خراسان شمالی در کشور
  • کمک چهار میلیارد ریالی خیرین سلامت به بیمارستان حضرت زهرا (س) فریمان
  • برپایی ایستگاه سلامت در شهرک سلامت دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه
  • برگزاری دومین رویداد ایده‌پردازی و استعدادیابی «بیوتلنت»
  • احداث بزرگترین پارکینگ مکانیزه کشور در اصفهان
  • آثار مخرب شبه‌علم‌ها به اقتصاد سلامت کشور/ تازه شدن دعوای اهدای خون و حجامت با تعرفه‌های پزشکی 1403
  • جذب ۷۰۰ نیروی جدید در شبکه بهداشت اصفهان