Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-25@14:47:12 GMT

تامین ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبارگام برای خودروساز‌ها

تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۴۵۸۵۹

‍‍‍‍‍‍

رئیس کل بانک مرکزی گفت: ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار از طریق انتشار گواهی مولد برای خودروساز‌ها تامین می‌شود. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

همتی، رئیس کل بانک مرکزی در حاشیه بازدید از مجموعه ایران خوردو گفت: در جلسه اخیر شورای پول و اعتبار و در بانک مرکزی، تصمیماتی برای تامین منابع لازم خودروساز‌ها از روش‌های غیر تورمی گرفتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: مقرر شد، اعتباری به مبلغ ۱۰ هزار میلیارد تومان از طریق انتشار گواهی مولد یا گام که زنجیره تولید را از ابتدا تا انتها دربرمی‌گیرد، تامین کنیم.

همتی تاکید کرد: همچنین ۵ هزار میلیارد تومان اعتبار بانک‌ها برای دو خودروساز در نظر گرفته شده تا از نظر مالی مشکلی نداشته باشند.

رئیس کل بانک مرکزی یادآور شد: در حال حاضر بالای ۹۲ درصد خودرو‌های تولیدی داخلی است و وابستگی ارزی آن‌ها به حداقل رسیده است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   رئیس کل بانک مرکزی امروز با حضور در گروه صنعتی ایران خودرو از مجموعه‌های مختلف موجود در این گروه صنعتی از جمله خط مونتاژ و مرکز تحقیقات بازدید کرد.
مسئولان گروه صنعتی ایران خودرو در حضور آقای عبدالناصر همتی مشکلات تامین مالی و تامین ارز برای واردات قطعات را مطرح کردند و راهکار تامین آن را از رئیس کل بانک مرکزی خواستار شدند. برچسب ها: اعتبار ، خودرسازها ، همتی ، بانک مرکزی ، گواهی مولد

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: اعتبار همتی بانک مرکزی گواهی مولد هزار میلیارد تومان رئیس کل بانک مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۴۵۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزارت صنعت بین تامین مواد اولیه با قیمت مناسب برای خودروساز تعادل برقرار کند

روح‌الله عباسپور سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با پارس نیوز، درباره اینکه خودروسازان بیان می‌کنند مواد اولیه موردنیاز تولید مانند فولاد و پتروشیمی دلاری است اما این شرکت ها باید محصولات خود را ریالی به فروش رسانند، گفت: برخی از مواد اولیه موردنیاز خودروسازان مانند فولاد و پتروشیمی آلومینیوم و مس، دلاری قیمت گذاری می شود که این نکته خودروسازان درست است.

وی ادامه داد: برای ساماندهی این وضعیت که هم خودروساز متحمل ضرر نشود و هم مردم بتوانند خودرو را با قیمت مناسب خریداری کنند، باید بین خودروساز و تولیدکننده موادی مانند فولاد، هماهنگی ایجاد شود که دولت متولی این هماهنگی است.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت باید در این زمینه سیاست‌گذاری مناسبی داشته باشد و بین تامین مواد اولیه با قیمت مناسب برای خودروساز تعادل برقرار کند.

عباسپور با بیان اینکه دولت باید بین خودروسازان و فولادی‌ها و... تنظیم‌گری کند، تصریح کرد: سازمان تعزیرات حکومتی باید بر قیمت فولاد و سایر مواد اولیه تولید نظارت درستی داشته باشد تا در این زنجیره خودروسازان نیز ضرر نکنند.

دیگر خبرها

  • نخستین برات الکترونیکی تامین مالی زنجیره تامین توسط شبکه بانکی صادر شد
  • اعلام برنامه‌های بانک مرکزی برای ‎تامین مالی ‎تولید/ حمایت ۳۵۰ همتی با ابزارهای نوین
  • ضرورت تامین اعتبار برای کاوش‌های باستان شناسی حیله ور
  • وزارت صنعت بین تامین مواد اولیه با قیمت مناسب برای خودروساز تعادل برقرار کند
  • ضرورت تامین اعتبار برای کاوش‌های باستان شناسی در روستای حیله ور
  • رشد ۲۶ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱/ تامین ارز کالا‌های اساسی و دارو در ۳۴ روز گذشته از مرز ۶۳۶ میلیون دلار گذشت
  • بانک مرکزی اعلام کرد: تامین ۶۳۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو
  • تامین ۴.۳ میلیارد دلار ارز برای دارو و تجهیزات پزشکی در ۱۴۰۲
  • بانک مرکزی در تامین ارز واردات دارو تاخیر داشته است
  • بانک مرکزی مسئول قیمت نهایی کالا‌ها نیست