Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-24@12:16:23 GMT

گوشت گوسفندی ۱۰ هزار تومان گران شد

تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۴۵۹۴۶

گوشت گوسفندی ۱۰ هزار تومان گران شد

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی با اشاره به اینکه قیمت این نوع گوشت در دو هفته اخیر ۱۰ هزار تومان گران شده، قیمت هر کیلوگرم شقه بدون دنبه را برای مصرف کنندگان بین ۱۲۵ تا ۱۳۰ هزار تومان اعلام کرد.

به گزارش مشرق، علی اصغر ملکی با اشاره به اینکه قیمت این نوع گوشت در دو هفته اخیر ۱۰ هزار تومان گران شده، قیمت هر کیلوگرم شقه بدون دنبه را برای مصرف کنندگان بین ۱۲۵ تا ۱۳۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: هم اکنون مغازه داران هر کیلوگرم شقه بدون دنبه را ۱۱۵ هزار تومان خریداری می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی دلیل افزایش قیمت را کاهش عرضه دام در میادین اعلام و اضافه کرد: قاچاق دام به شدت محدود شده است و دلیل گرانی قاچاق نیست.

بیشتر بخوانید

زمینه‌چینی دولت برای واردات با افزایش عمدی قیمت گوشت قرمز

این فعال بخش خصوصی تصریح کرد: دامداران از قیمت‌های دام در بازار رضایت کافی ندارند چرا که هزینه تمام شده تولید به شدت افزایش یافته است. به طور مثال هم اکنون قیمت هر کیلوگرم جوی دامی برای دامداران بین ۵۰۰۰ تا ۵,۵۰۰ تومان است و باقی نهاده‌ها نیز با قیمت‌های بالا به دست تولیدکننده می‌رسد به همین جهت دامداران عرضه دام را کاهش داده اند و منتظر بازار بهتری برای عرضه تولیدات خود هستند.

ملکی درباره اینکه پیش بینی شما برای روزهای آینده چیست؟، گفت: الان نمی‌توان در این زمینه اظهار نظر دقیق کرد اما نکته این است که هم اکنون بازار نیز بسیار بی رونق است و مردم استقبال چندانی از خرید گوشت نمی‌کنند.

وی تاکید کرد: در واقع با اینکه استقبال از گوشت کم است قیمت افزایش یافته و اگر تقاضا نیز افزایش یابد با چالش مواجه خواهیم شد.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا شهید سلیمانی اتحادیه گوشت گوسفندی قیمت گوشت قاچاق دام اخبار داغ هزار تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۴۵۹۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای حج تمتع هیچ نماینده‌ای از مجلس اعزام نمی‌شود/ افزایش قیمت ارز نرخ حج را گران کرده است

حجت‌الاسلام احد آزادی‌خواه رئیس فراکسیون حج و زیارت مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره گرانی نرخ حج گفت: قیمت حج وابسته به قیمت ارز است و این یک واقعیت است.

وی اظهار کرد: تا یک الی دو سال گذشته بیشتر پرواز‌ها را سعودی‌ها انجام می‌دادند و ترابری ما ارزی بود همچنین اجاره هتل که یکی از مهمترین سرفصل‌های هزینه‌هاست با ارز انجام می‌شود.

دبیر اول کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس بیان کرد: سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری کار خیلی خوبی که انجام دادند این بود تا جایی که ممکن بود بقیه امکانات مثل دارو، اقلام خوراکی و مصرفی را از کشور به برای زوار می‌فرستند تا هزینه ارز را پایین بیاورند، اما بالاخره دو الی سه تا از سرفصل‌های اصلی مراسم حج ارز است.

نماینده مردم ملایر در مجلس افزود: با بالا رفتن قیمت ارز چاره‌ای وجود ندارد به‌غیر از اینکه قیمت حج هم بالا برود. 

حجت‌الاسلام آزادی‌خواه گفت: اینکه یکی از مسئولان بانک مرکزی اشاره کرد که ما ارز ترجیهی و مبادله‌ای داریم و به جز این دو ارز اتفاق دیگری نمی‌افتد و ارز آزاد برای ما معنا ندارد اینجا معنایش مشخص می‌شود، چون امروز اگر یک نفر برای حج تمتع و یا عتبات بخواهد اقدام کند که اخیرا رقم سنگینی به آن اضافه شد مجبور است پس‌لرزه‌ها و تکانه‌های ارز آزاد را تحمل کند و چاره‌ای هم ندارد.

وی اظهار کرد: به مدت دو سال توانستیم با دولت یک رقم جدید برای ارز مورد نیاز حجاج تدبیر کنیم که ممکن است امسال هم این اتفاق بیفتد البته مبلغش هنوز مشخص نیست، اما بین ارز مبادله‌ای و ارز آزاد یک معدل گرفته شده است.

رئیس فراکسیون حج و زیارت مجلس با اشاره به اظهارات وزیر ارشاد مبنی بر اختصاص از مبادله‌ای برای حج گفت: بعید می‌دانم تمام ارز مورد نیاز حجاج بتوانند از ارز مبادله‌ای بگیرند، چون واقعیت جامعه برای ما چهارراه استانبول است و ارز ۶۲ الی ۶۳ هزار تومانی است و بعید است دولت بتواند این کار را انجام دهد، اما خدا کند این اتفاق بیفتد.

دبیر اول کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس افزود: عربستان سعودی برای ما یک کشور مقصد است و ما پنجاه درصد کار در تبادلات ترانزیت حج هستیم. یکی از مهمترین هزینه‌های ما هتل‌هاست و در هتل‌ها حرف آنها وحی منزل است و سعودی‌ها هستند که حرف آخر می‌زنند البته ما در کیفیت هتل و انتخاب آنها حق انتخاب داریم، اما قیمت را عربستانی‌ها تعیین می‌کنتد و در این زمینه دست ما بسته است.

حجت‌الاسلام آزادی‌خواه گفت: رایزنی‌های بسیار زیاد و نفس‌گیری برای برقراری حج عمره انجام شده است و انصافا یکی از شاهکار‌های سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری بود البته سال گذشته تلاش مضاعف برای بازگشایی عمره مفرده انجام شد، اما به دلایلی در سال گذشته ناکام ماند و علی‌رغم ثبت‌نام‌هایی که انجام شد سفری انجام نشد، اما عزم جدی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت وجود داشت که عمره مفرده راه‌اندازی شود.

وی تصریح کرد: کاهش تعداد روحانیون کاروان‌ها یک سیاست برای خدمت‌رسانی به زوار است به همین دلیل عوامل اجرایی هم در بعثه مقام معظم رهبری و هم در خدمات را کاهش دهیم تا بر تعداد زائران بیفزاییم و این یک سرفصلی بود که در دولت آقای رئیسی انجام شد و فراکسیون حج و زیارت مجلس هم کمک کرد تا عوامل را کاهش دهیم و حتی یک زائری که در صف نوبت است بتواند به حج برود. 

این نماینده مجلس تاکید کرد: برای حج تمتع قرار نیست نماینده‌ای از مجلس اعزام شود کمااینکه سال قبل هم نماینده‌ای اعزام نشد. 

رئیس فراکسیون حج و زیارت مجلس گفت: سال قبل که برخی از نمایندگان مجلس به سفر حج رفتند یا روحانی کاروان بودند البته از بستر روحانی کاروان بودن اعزام نشدند بلکه با مرخصی از مجلس به حج مشرف شدند یا اینکه با هزینه شخصی خود به سفر حج رفتند وگرنه اینکه نماینده‌ای از فراکسیون حج و زیارت مجلس بخواهد اعزام شود را نداشتیم.

حجت‌الاسلام آزادی‌خواه تاکید کرد: به‌عنوان رئیس فراکسیون حج و زیارت مجلس عرض می‌کنم دستگاه‌های اجرایی که وظیفه ذاتی و اجرایی دارند طبیعتا به اندازه نیاز و کاری که برعهده دارند افرادشان را اعزام کنند و غیر از این اگر حتی یک نفر هم باشد ما به‌عنوان متولی با آن برخورد می‌کنیم. 

دبیر اول کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس بیان کرد: فراکسیون حج و زیارت یک نهاد نظارتی است و مجلس می‌تواند بعد نظارتی خود را تقویت کند و از نزدیک می‌تواند بر فرآیند حج نظارت کند، اما در سال گذشته کسی را اعزام نکردیم و هیچ مطالبه‌ای هم از سازمان حج نداشتیم.

وی اظهار کرد: امکان قسطی شدن نرخ حج برای زائران وجود ندارد، چون هزینه‌ها مشخص است و در یک برهه زمانی باید پرداخت شوند و سازمان حج باید آن را تسویه کند لذا سازمان حج نمی‌تواند قسطی کار کند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • لوازم خانگی گران خواهد شد؟
  • قیمت گوشت قرمز امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • برای حج تمتع هیچ نماینده‌ای از مجلس اعزام نمی‌شود/ افزایش قیمت ارز نرخ حج را گران کرده است
  • فیلم/ بهادری جهرمی: افزایش قیمت بدون مبنا گران فروشی است
  • قیمت گوشت قرمز امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ۷۰ درصد ذائقه یزدی‌ها گوشت گوسفندی است
  • تولید سالانه ۱۸ هزار تن گوشت قرمز در استان
  • قیمت گوشت قرمز امروز ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • طلا باز هم گران شد/ ورق در بازار سکه برگشت
  • همه چیز، هر چیزی که قابلیت افزایش قیمت دارد، گران‌تر می‌شود