Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، علی‌اکبر اعصارنیا، صبح امروز در جلسه تکریم و معارفه دبیر کانون‌های خدمت رضوی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ساختار آستان قدس تغییر کرده و به یک مجموعه چابک‌تر تبدیل شده است، گفت: در گذشته برخی کارها از جمله خادمیاری راکد شد اما با اندکی تغییرات مجدد راه افتاده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسؤول خادمان آستان قدس رضوی افزود: در ابتدای کار تصور می‌کردیم هدف خادمان تنها کشیک در حرم امام رضا(ع) است اما اکنون با گذشت سه سال از این طرح بیش از ۱۱۰ هزار نفر در سامانه ثبت‌نام کرده‌اند که تنها ۳۰ درصد برای خادمیاری به حرم اعزام شده و ۷۰ درصد مابقی در شهر خود فعال هستند و این نشان می‌دهد که انگیزه اصلی افراد کشیک در حرم نیست بلکه قصد داشتند در شهر خود منشاء خیر و برکت باشند و خادمی را در شهر خود ادامه دهند.

وی ادامه داد: سامانه‌ای تنظیم شده تا نذورات افراد از شهرهای مختلف به حرم برسد که این امر از دو طریق؛ هزینه نذورات صرف داخل حرم و یا بازگشت نذورات از حرم به شهر افراد به منظور کمک به محرومین انجام می‌شود که تا کنون ۹۰ درصد از نذورات به مدل دوم انجام شده یعنی مردم نذر خود را به حرم امام رضا(ع) واریز کردند اما این پول به شهر خودشان برمی‌گردد تا به محرومان کمک کنند که این ظرفیت با حضور افراد باتجربه باید هدایت شود.

اعصارنیا در پایان گفت: خادمیاری همانند چشمه‌ای است که هر بار آب از آن برداشت کنیم بیشتر فعال می‌شود که امیدواریم در استان شما نیز منشاء خیر و برکت و همیشه جاری و ساری باشد.

 

جذب ۲ هزار خادمیار در استان

بهروز مردانی‌نژاد در ادامه این جلسه با بیان اینکه تاکنون ۲ هزار خادم در سامانه خادمیاری جذب این مرکز شده‌اند، گفت: ۸۰۰ نفر از خادمان با مدرک فوق لیسانس، فوق تخصص و دکترا هستند که اگر این روند متوقف نمی‌شد قطعاً تاکنون بیش از ۱۰ هزار نفر خادم در استان داشتیم و از وجود افرادی که نه تنها در خادمی بلکه در جای‌جای کشور از جمله مناطق سیل‌زده کردستان، نوشهر و ... بدون هیچ ادعایی فعالیت می‌کنند بهره‌مند می‌شدیم.

۲۴ کانون فعال خادمیاری در استان

 دبیر سابق کانون‌های خدمت رضوی استان به فعالیت‌های دیگر خادمیاران اشاره کرد و افزود: ۲۴ کانون تخصصی در استان فعال شد که کانون قرآن، کانون خواهران، کانون بهداشت و درمان، کانون اعزام سفر اولی‌ها از جمله آن‌ها بود که فعالیت‌های گسترده‌ای از جمله ترمیم ۴ هزار و ۲۰۰ دندان در مناطق محروم، اعزام ۶ هزار و ۵۰۰ نفر زائر اولی در حالی که سهمیه استان ۳ هزار و ۵۰۰ نفر بوده انجام داده‌اند.

 وی با بیان اینکه خادمین بعد از بسیج بزرگترین پشتوانه در کشور هستند البته سیاست ما بر این بود که فعالیت‌ها را خیلی رسانه‌ای نکنیم، گفت: تغییر سیاست‌ها به همه‌جا آسیب می‌زند و انگیزه نیروها را کاهش می‌دهد از جمله فعالیت در حوزه اشتغال که با طرح‌ها و تیم‌های خوبی آغاز شده بود اما به خاطر تغییر سیاست‌ها به یکباره پایان یافت و آسیب جدی را به بار آورد‌.

 

حجت‌الاسلام و المسلمین ابراهیم حجت‌پناه، دبیر جدید کانون‌های خدمت رضوی استان در ادامه این جلسه با اشاره به اینکه دفتر خدمات رضوی به دبیرخانه کانون‌های خدمت رضوی تبدیل شده، اظهار کرد: سیستم فعالیت در شهرها تقویت خواهد شد و درصدد سهولت در پروسه خادمیاری هستیم لذا در همین راستا مسئولیت‌ها و گزینش خادمان به شهرستان‌ها منتقل خواهد شد.

وی در پایان گفت: فلسفه حضور ما در این بخش خدمت به خادمان امام رضا(ع) و در کل خدمت زائران این امام رئوف خواهد بود که با حمایت بیشتر مسؤولان و مردم ادامه پیدا می‌کند و کانون‌ها با قدرت بیشتر کار خواهند کرد.

لازم به ذکر است؛ در پایان جلسه با اهدای لوحی از فعالیت‌های بهروز مردانی‌نژاد تجلیل و حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم حجت‌پناه به عنوان دبیر جدید کانون‌های خدمت رضوی استان منصوب شد.

 انتهای پیام/3339/م

منبع: فارس

کلیدواژه: چهارمحال و بختیاری آستان قدس رضوی کانون های خدمت رضوی فعالیت ها کانون ها شهر خود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۴۶۴۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم بارش‌های پراکنده در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ قطره گفت: بارش‌های رگباری گاهی با رعد و برق و احتمال تگرگ به ویژه در نیمه شرقی و جنوبی استان پیش بینی می‌شود.
به گفته وی، بارش برف در ارتفاعات و مه آلودگی در مناطق مستعد دور از انتظار نخواهد بود.
کارشناس هواشناسی چهارمحال و بختیاری افزود: برای فردا آسمانی صاف تا کمی ابری و کاهش نسبی دما مورد انتظار است.
به گفته قطره، برای روز‌های جمعه و شنبه هفته آینده بارش‌های پراکنده پیش بینی شده است.

دیگر خبرها

  • صدور هشدار زرد هواشناسی در چهارمحال و بختیاری
  • ارائه پنج هزار و ۸۰۰ خدمت بسیجیان جامعه پزشکی در چهارمحال و بختیاری
  • پیش‌بینی رگبار باران در چهارمحال و بختیاری
  • اطلاعیه قطعی برق در شهرکرد
  • پیش بینی آسمانی صاف تا کمی ابری در چهارمحال و بختیاری
  • پیش‌بینی تداوم بارش‌ها در چهارمحال و بختیاری
  • پاسخگویی به بیش از ۸۷ هزار تماس با سامانه تلفنی ۱۴۱ در چهارمحال و بختیاری
  • تداوم بارش‌های پراکنده در چهارمحال و بختیاری
  • بهره‌مندی ۱۸۵هزار مسافر از خدمات هلال احمر چهارمحال وبختیاری
  • تغییرات نوآوری و خدمت‌رسانی با ایده‌های جدید را به دنبال دارد