Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-03-28@08:46:59 GMT

همتی: تخصیص ارز برای واردات خودرو در اولویت نیست

تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۴۷۰۶۸

همتی: تخصیص ارز برای واردات خودرو در اولویت نیست

رئیس کل بانک مرکزی با بیان این که تخصیص ارز به واردات خودرو جزء اولویت‌ها نیست تاکید کرد در حال حاضر کشور نیازهای ارزی مهم تری دارد بنابراین بحث واردات اصلا مطرح نیست.

به گزارش مشرق، عبدالناصر همتی گفت: تخصیص ارز به واردات خودرو جزء اولویت‌ها نیست و در حال حاضر، کشور نیازهای ارزی مهم تری دارد، بنابراین بحث واردات اصلا مطرح نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کل بانک مرکزی افزود: برنامه داریم، به همه زنجیره تولید خودرو رسیدگی کنیم.

بیشتر بخوانید

ورود همتی برای حل مشکل حساب‌های بانکی مهاجرین افغان دولت نفعی از گرانی دلار نمی‌برد!

وی اضافه کرد: برای رشد 50 درصدی در صنعت خودرو و داخلی سازی قطعات در جلسه شورای پول و اعتبار تصمیم گرفتیم با روش‌های غیر تورمی مانند اوراق گام به مبلغ 10 هزار میلیارد تومان به این صنعت کمک کنیم.

همتی گفت: 5 هزار میلیارد تومان نیز تسهیلات بانکی برای دو خودرو ساز بزرگ در نظر گرفته شده است.

رئیس کل بانک مرکزی افزود: الان خودروهایی تولید می‌شود که بالای 92 درصد تولید داخل است و ارزبری آن‌ها به حداقل رسیده است.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا شهید سلیمانی عبدالناصر همتی بانک مرکزی واردات خودرو اخبار داغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۴۷۰۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق جهش تولید با تداوم سیاست تثبیت اقتصادی

امتداد - رحمان سعادت گفت: در صورت تداوم سیاست تثبیت اقتصادی شاهد کلید خوردن جهش تولید به دلیل اعتماد مردم به مدیریت اقتصاد خواهیم بود.

 به گزارش پایگاه خبری امتداد ، رحمان سعادت اقتصاددان و عضو هیئت علمی دانشگاه سمنان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی ایبِنا در خصوص عملکرد بانک مرکزی در سال ۱۴۰۲ و حرکت دادن اقتصاد ایران به سمت ثبات اقتصادی گفت: در این موضوع شکی نیست که عملکرد بانک مرکزی در یک سال گذشته نسبت به دوره قبلی مطلوب‌تر و در راستای تحقق اهداف بانک مرکزی و کاهش نرخ تورم بوده است.

وی دراین باره یادآور شد: بی شک در صورت عدم تغییر رئیس بانک مرکزی با نرخ‌های بالاتری از نرخ ارز امروزی مواجه بودیم چرا که متاسفانه رئیس پیشین بانک مرکزی قادر به اشراف بر بازار ارز و به تبع آن انجام راهکار‌های لازم در کنترل نسبی نرخ ارز نبود.
وی در این باره یادآور شد: هر چند در حال حاضر نیز تا رسیدن به نرخ واقعی ارز فاصله داریم، اما در خصوص سنجش عملکرد بانک مرکزی در سال ۱۴۰۲ واقعیت این است که عملکرد مثبت بوده به این خاطر که ثبات در نرخ ارز در بلند مدت موضوع مهمی است که بانک مرکزی از پس آن برآمد.
وی در این باره یادآور شد: در صورتی که بانک مرکزی بتواند سیاست تثبیت نرخ ارز را تا تابستان ۱۴۰۳ بر همین منوال مدیریت کند قطعا کار بسیار ارزشمندی انجام داده و قدم بسیار بلندی در راستای تثبیت اقتصادی برداشته است.
رحمان سعادت استاد اقتصاد ادامه داد: متاسفانه تورم و نوسانات نرخ ارز بیماری‌هایی در اقتصاد ایران به شمار می‌روند که محصول یکی دو سال گذشته نیست، بلکه به دلیل بی تدبیری‌های بلند مدت در اقتصاد ایران ماندگار شده اند.
کارشناس و تحلیلگر اقتصادی معتقد است: حرکت دادن اقتصاد به سمت رشد با سیاست گذاری‌های صحیح در راستای تحقق شعار سال نو «جهش تولید با مشارکت مردم» امر مهمی است که منجر به کاهش نوسانات اقتصادی و ارزی می‌شود و زمینه ساز اعتماد مردم به دولت و سیاست‌گذاری‌هایی می‌شود که در زمینه تولید است.

 

  برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است
  • تخصیص بیشترین ارز برای واردات خودرو و قطعات
  • منظور: بودجه ۱۴۰۳ بدون کسری است/ بیشترین تخصیص ارز برای واردات خودرو و قطعات صورت گرفته است +فیلم
  • ثبت سفارش و تخصیص ارز به واردات خودرو در حال انجام است
  • منظور: ثبت سفارش و تخصیص ارز به واردات خودرو در حال انجام است
  • تکذیب خبر منسوب به منظور درباره تخصیص ارز واردات خودرو
  • تحقق جهش تولید با تداوم سیاست تثبیت اقتصادی
  • واکنش منظور به خبر مخالفتش با واردات خودرو
  • اژه ای: انسداد بستر‌ها و گلوگاه‌های فساد از اولویت‌های قوه قضاییه
  • مخالف تمام‌عیار رئیس سازمان برنامه و بودجه با واردات خودرو