Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-23@16:51:06 GMT

توضیح شهردار مشهد درباره تاخیر در اجرای خط ۴ مترو

تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۴۷۱۱۶

توضیح شهردار مشهد درباره تاخیر در اجرای خط ۴ مترو

شهردار مشهد گفت: به موازات راه اندازی فاز اول خط سه که اولویت ما به حساب میاد با همت همکارانم در شرکت قطار شهری شهرداری مشهد و البته تلاش‌های بی‌وقفه پیمانکار، عملیات اجرایی خط چهار هم به پیش خواهد رفت.

‌به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا کلایی در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

"مردم خوبِ مشهد، سلام

خوشبختانه انتقال دستگاه حفاری مترو از بولوار امامت به خیابان مهر مادر (خواجه ربیع) در حال انجام هست تا به امید خدا حفاری خط چهار مترو مشهد رو در یکی دو ماه آینده استارت بزنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در طول این انتقال به سبب بزرگی قطعات دستگاه حفار مجبور شدیم که چند پل هوایی رو موقتاً جمع کنیم، مسیرهایی از فضای سبز آیلندها رو تخریب و چند قسمت از بزرگراه‌های شهر رو یکطرفه کنیم که بابت همه این مشکلات موقتی که ایجاد شد از همه تون عذرخواهی می‌کنم.

خوشبختانه به موازات راه اندازی فاز اول خط سه که اولویت ما به حساب میاد با همت همکارانم در شرکت قطار شهری شهرداری مشهد و البته تلاش‌های بی‌وقفه پیمانکار، عملیات اجرایی خط چهار هم به پیش خواهد رفت.

شاید خالی از فایده نباشه که بدونید هزینه بهره‌برداری کامل از خط سوم مترو، نیازمند بودجه‌ای ۱۳ هزار میلیارد تومانی (در شرایط فعلی) هست که انصافاً رقم قابل توجهی هست. اون‌هم در شرایطی که بودجه اختصاصی که از سوی دولت در قالب اوراق مشارکت پرداخت میشه عددی با سقف سالانه پانصد تا هفتصد میلیارد تومان هست.

اما به شخصه میتونم بگم مگاپروژه متروی مشهد با توجه به افزایش نرخ ارز، تحریم، عدم امکان عقد قرارداد با شرکت‌های خارجی، محدودیت انتقال پول و… خوب پیش رفته.

تسریع خط چهار به گونه‌ای هست که ما با این روش و با توجه به این‌که اوراق مشارکت خط چهارم به صورت مجزاست، بودجه جدیدی رو برای سال ۱۴۰۰ پایدار کنیم که این موضوع بزرگترین خدمت برای پروژه‌های شهری مشهد هست.

البته تمام سعی مون این هست که همزمان با عملیات حفاری خط چهارم، تا پایان امسال دسترسی دوم ایستگاه‌های خط دو رو هم به بهره‌برداری برسونیم. نکته مهم اینجاست که هر بهره‌برداریمون حتی از یک دسترسی دوم به لحاظ ریالی در مگا پروژه مترو معادل با بسیاری از پروژه‌های عمرانی شهر هست و تأمین مالی و اقدامات اجرایی اش برای خودش داستانی داره.

به دکتر کاظمی و همکارانم در شرکت قطار شهری بویژه مهندس کیامرز و تیم قرارگاه سازندگی خانم الانبیا خسته نباشید و خداقوت میگم، تا آخرین روزی که در خدمت شما همشهریان عزیزم هستم، از کار و فعالیت و انگیزه بالای کاریشون حمایت می‌کنم.

دمشون گرم که پرچم متروی مشهد رو بالا نگه داشتند و باعث شدن تو سالهای اخیر ساخت مترو مشهد چند سر و گردن از سایر کلانشهرها بالاتر باشه."

کد خبر 471827

منبع: ایمنا

کلیدواژه: مترو مشهد شهرداری مشهد شهردار مشهد پروژه هاي عمراني قطار شهری شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق خط چهار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۴۷۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمربندی ۱۵ خرداد شهرکرد در آستانه تکمیل شدن

دادستان مرکز استان به همراه شهردار شهرکرد، معاون زیربنایی و حمل و نقل، معاون معماری و شهرسازی، مدیر فنی و نظارت بر طرح‌ها و جمعی از مدیران مجموعه مدیریت شهری از عملیات اجرایی ساخت و ساز کمربندی ۱۵ خرداد بازدید کرد.

نصرالدین صالحی گفت: تکمیل این طرح به دلیل برخی مشکلات، مدت زمان زیادی به تعویق افتاده بود که در دستور کار دادستانی قرار گرفت و با تلاش شهردار، مسئولین مربوطه و همراهی مالکین مشکلات حقوقی آن حل شد.

بیشتر بخوانید

قرارگیری طرح کمربندی ۱۵ خرداد شهرکرد در اولویت مدیریت شهری

وی با بیان اینکه به زودی شاهد اتمام طرح و افتتاح آن در ماه‌های آینده خواهیم بود، افزود: تکمیل این مسیر می‌تواند به حل بخشی از معضلات ترافیکی شهر کمک شایانی کند.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • الکترونیکی شدن نیمی از خدمات شهری در رشت
  • تسریع اجرای پروژه فیبرنوری استان بوشهر
  • اجرای بیش از ۴۵۰ کیلومتر حفاری در پروژه ملی توسعه شبکه فیبرنوری منازل و کسب و کارها در خراسان شمالی
  • شهردار بندر دیر معرفی شد
  • آغاز نصب عرشه سگمنتال دومین پایه پل معلم تبریز
  • نمایش توان فنی و مهندسی ایران در سریلانکا
  • اجرای ۱۶ طرح برای جبران کسری آب مشهد
  • واگن مترو از چین نیامد؛ بین شهرداری و وزارت کشور دعوا شد
  • توقیف دستگاه حفاری غیرمجاز آب در تاکستان
  • کمربندی ۱۵ خرداد شهرکرد در آستانه تکمیل شدن