Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-25@15:08:35 GMT

۶ پایتخت‌ مهم موسیقی جهان را بشناسید

تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۴۸۵۳۳

۶ پایتخت‌ مهم موسیقی جهان را بشناسید

به گزارش همشهری آنلاین به نقل ازایسنا در گزارش پیش رو شش مهد موسیقی جهان معرفی شده است. هر کدام از این شهرها قابلیت نامیده شدن به عنوان پایتخت موسیقی را دارند.

لندن، انگلستان

لندن محل تولد بسیاری از اسطوره‌های موسیقی است. اگر طرفدار بند «بیتلز» هستید، حتی برای یک بار هم که شده به لندن بروید. این شهر خانه آلبوم موسیقی «ابی رود» (نام خیابانی در لندن و عنوان یازدهمین آلبوم استودیویی بیتلز) است؛ جایی که می‌توانید در این خیابان مشهور قدم بزنید و کاور این آلبوم معروف را برای خود از نو بسازید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لندن همچنین خانه استودیوهای «ابی رود» است؛ جایی که بیتلز و هنرمندان دیگری مانند «پینک فلوید» بسیاری از موسیقی‌های تعریف کننده دوران خود را ضبط کردند. از دیگر هنرمندان برجسته لندن می‌توان به «کوئین»، «رولینگ استون» و «لد زپلین» اشاره کرد.

نشویل، تنسی

نشویل پایتخت ایالت تنسی است که بسیاری از هنرمندان بزرگ موسیقی کانتری، شگفتی‌های بزرگی در آن ساختند. نشویل بی‌دلیل شهر موسیقی نامیده نمی‌شود! این شهر سرزنده یکی از تأثیرگذارترین شهرهای موسیقی در جهان است؛ به گونه‌ای که از زمان تأسیس تاکنون به تولید موسیقی پرداخته است.

صدها مکان برای تماشای موسیقی زنده در این شهر وجود دارد که بسیاری از موسیقیدانان مشهور کار خود را از آنجا آغاز کرده‌اند. این شهر به دلیل هنرمندان مشهور کانتری همانند جانی کش و ... که اثر خود را در این شهر به جا گذاشته‌اند، شناخته می‌شود.

وین، اتریش

اگر به موسیقی کلاسیک علاقه‌مند هستید، وین خانه چند تا از بهترین ارکسترهای موسیقی جهان است. وین بیشتر از هر شهر دیگری در جهان، آهنگساز دارد و به عنوان پایتخت موسیقی کلاسیک در اروپا شناخته می‌شود. آهنگسازانی مانند موتزارت و بتهوون زندگی خود را در این شهر سپری کرده و به فراگیری و ساخت آهنگسازی پرداخته‌اند. می‌توانید در وین از تنها اقامتگاه موتزارت که امروز همچنان پابرجاست، دیدن کنید و به مکان‌های مختلفی که در آنها معروف‌ترین آثار خود را خلق کرده، ادای احترام کنید.

نیواورلئان، لوئیزیانا

نیواورلئان به عنوان زادگاه موسیقی جاز شناخته می‌شود و امروز همچنان یک شهر برتر موسیقی است. از زمانی که این شهر در قرن بیستم متمدن بود تا به امروز، موسیقی جاز قلب و روح این شهر جنوبی است. تعداد بی‌شماری کانون موسیقی در خیابان بوربن، اجراهای زنده خیابانی (که بهترین اجراهای خیابانی هستند که می‌توان شنید)، فستیوال و رژه در این شهر وجود دارد که باعث زنده بودن آن با موسیقی می‌شوند. هنرمندانی همانند لویی آرمسترانگ و هری کانیک جونیور کار خود را از نیواورلئان آغاز کردند.

ممفیس، تنسی

ممفیس جایی است که می‌توانید خانه الویس پریسلی و زادگاه راک اند رول را پیدا کنید. در اوایل دهه ۱۹۵۰ راک اند رول متولد شد. ژانرهای دیگر موسیقی مانند بلوز، گاسپل و سول نیز در تنسی متولد شده‌اند. هنرمندان سبک سول مانند «بی بی کینگ» و «اوتیس ردینگ» کار خود را از اینجا آغاز کرده اند با این حال این شهر بیشتر از همه برای اینکه خانه الویس پریسلی در آن واقع است، شناخته می‌شود.

آستین، تگزاس

آستین شهری است که انواع مختلف موسیقی از جاز گرفته تا پانک در آن به چشم می خورد. مردم محلی آستین به دلیل اجراهای زنده برجسته خود شناخته می‌شوند. آستین پایتخت موسیقی زنده جهان نامیده می‌شود، زیرا بیشتر از هر جای دیگر در ایالات متحده برای هر نفر محل اجرای موسیقی دارد. هر شب صدها مکان را پیدا می‌کنید که موسیقی زنده در سبک‌های مختلف جاز، پانک، بلوز و کانتری ارائه می‌دهند. آستین همچنین محل برگزاری فستیوال‌های موسیقی معروف مانند فسیتوال محدودیت آستین و جنوب از جنوب غربی است. مهم نیست که چه سبکی از موسیقی را دوست دارید، آستین همیشه برایتان چیزی در آستین دارد.

کد خبر 582106 برچسب‌ها موسیقی - چهره - ساز - آلبوم - اجرا

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: شناخته می شود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۴۸۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گسترش اعتراضات دانشجویان آمریکایی به جنگ غزه / اعتصاب اعضای هیئت علمی دانشگاه تگزاس

اعتراضات دانشجویان در آمریکا علیه جنگ غزه و حمایت‌های تمام‌ قد واشنگتن از تل‌آویو همچنان ادامه دارد؛ دانشگاه پلی‌تکنیک کالیفرنیا مجبور به تعطیلی کلاس‌های درس شده و هم‌چنین اعضای هیئت علمی دانشگاه تگزاس در آستین امروز – پنجشنبه – دست به اعتصاب زده و تمامی فعالیت‌های آموزشی را به حالت تعلیق درآورده‌اند.

به گزارش ایسنا، طی روزهای اخیر اعتراضات دانشجویان در دانشگاه‌های مختلف آمریکا آغاز شد. آنها نسبت به جنگ غزه و حمایت‌های آمریکا از جنایات رژیم صهیونیستی در این باریکه معترض هستند و خواستار خاتمه جنگ و آتش‌بس هستند.

روزنامه گاردین به نقل از بیانیه مشترک اعضای هیئت علمی دانشگاه تگزاس در آستین می‌نویسد: «ما شاهد ضرب‌وشتم دانشجویان زن توسط پلیس بوده‌ایم و هم‌چنین دیده‌ایم که پلیس با خشونت آنها را دستگیر می‌کند. ما این واکنش نظامی پلیس به معترضان حامی فلسطین را محکوم می‌کنیم. پلیس و نیروهای ایالتی اعتراض مسالمت‌آمیز دانشجویان را با خشونت پاسخ داده‌اند؛ اقدامی که تمام جامعه ما را ناامن می‌کند.»

آنها هم‌چنین در اعتراض به این رفتار خشونت‌آمیز، تمامی فعالیت‌های اداری و آموزشی دانشگاه را به حالت تعلیق درآوردند و طی فراخوانی قرار است امروز ساعت ۱۲:۱۵ ظهر به وقت محلی در دانشکده تجمع کنند.

پلیس تگزاس هم‌چنین روزنامه‌نگاری را که در حال پوشش خبری اعتراضات در دانشگاه تگزاس در آستین بود، دستگیر کرد. گزارش شده که عکاس تلویزیون «فاکس۷» نیز دستگیر شده است.

نیروهای امنیتی با دانشجویان معترض نسبت به جنگ غزه درگیر شده‌اند و برای سرکوب اعتراضات آنها تاکنون چندین نفر را بازداشت کرده‌اند. «گِرگ ابوت» فرماندار تگزاس می‌گوید «تا زمانی که معترضان متفرق نشوند»، این دستگیری‌ها و موج سرکوب دانشجویان ادامه خواهد داشت.

ادامه دارد

دیگر خبرها

  • عظیم‌ترین پنجره شیشه‌ای رنگی جهان رونمایی شد
  • ساخت عظیم‌ترین پنجره شیشه‌ای رنگی جهان تمام شد
  • خواهرخوانده اصفهان میزبان عظیم‌ترین پنجره شیشه‌ای رنگی جهان
  • یک دانشگاه آمریکایی دیگر هم به جمع حامیان فلسطین اضافه شد
  • گسترش اعتراضات دانشجویان آمریکایی به جنگ غزه / اعتصاب اعضای هیئت علمی دانشگاه تگزاس
  • (ویدئو) چهره باورنکردنی همسر نقی سریال پایتخت ۲۱ سال پیش در تلویزیون
  • قرآن کریم؛ در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های جهان
  • دست اسرائیل از آستین واتس‌اَپ بیرون زد/ کشتار کاربران فلسطینی با نقض حریم اطلاعاتی
  • (ویدئو) انتشار تصویر عجیب از «بنیامین بهادری»
  • عکس| دست نیافتنی ترین تیم های جهان را بشناسید