Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@16:41:35 GMT

کشف ۹۶۲ دستگاه ماینر در استان اردبیل

تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۴۸۹۹۰

کشف ۹۶۲ دستگاه ماینر در استان اردبیل

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، حسین قدیمی، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل با اشاره به کشف و جمع‌آوری ۵۷ دستگاه استخراج رمز ارز در روزهای اخیر در اردبیل گفت: شرکت توزیع نیروی برق استان برای جلوگیری از سوء‌استفاده‌های احتمالی نظارت بر مناطق مشکوک و پر مصرف برق را تشدید کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه مبارزه و کشف مراکز استفاده کننده از دستگاه ماینر غیرمجاز استخراج بیت‌کوین از اولویت‌های شرکت توزیع نیروی برق است، اظهارکرد: استفاده غیرقانونی این مراکز از برق باعث آسیب شبکه، نوسان و ضعف و افت ولتاژ  برق منطقه می‌شود.

قدیمی با تقدیر از همکاری و تلاش‌های رئیس پلیس امنیت اقتصادی ، نیروهای امنیتی استان و همکاران شرکت توزیع نیروی برق از تداوم و تشدید نظارت در این رابطه خبر داد.

پول مجازی (بیت‌کوین) پیش از این با استفاده از رایانه‌های خانگی تولید می‌شد اما در سال‌های اخیر دستگاه‌های مخصوص استخراج این پول مجازی (ماینر) ساخته شده که واردات و استفاده از آنها در ایران غیرمجاز است.

استخراج ارزهای دیجیتال بویژه نوع بیت‌کوین نیاز به مصرف بالای برق دارد به گونه‌ای که برای استخراج هر واحد بیت‌کوین نیاز به تولید ۷۲ مگاوات ساعت برق است و با توجه به قیمت نازل برق در ایران بسیاری از استخراج‌کنندگان اقدام به استخراج ارز دیجیتال با برق ارزان می‌کنند این در حالی است که ارز دیجیتال تولید شده با این برق رایگان به بالاترین نرخ در جهان خرید و فروش می‌شود.

انتهای پیام/ع

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دستگاه ماینر غیرمجاز شرکت توزیع نیروی برق استخراج ارز دیجیتال شرکت توزیع نیروی برق بیت کوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۴۸۹۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹۷۶ میلیارد تومان اعتبار به حساب دستگاه های اجرایی واریز شد

داود شایقی در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: این اعتبار برای پروژه های مهم و زیربنایی استان اردبیل به صورت نقدی به حساب دستگاه های اجرایی از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور واریز شده است.

وی خاطرنشان کرد: این منابع با پیگیری های هفتگی استاندار اردبیل از تهران و عنایت سازمان برنامه و بودجه به حساب دستگاه های اجرایی واریز شد و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل نیز به صورت جدی پیگیر جذب این منابع بود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل بیان کرد: ۱۶ هزار میلیارد تومان نیز به صورت سرجمع به حساب وزارتخانه های بهداشت، راه و شهرسازی، نیرو و بنیاد مسکن و نوسازی مدارس توسط سازمان برنامه و بودجه کشور به خزانه داری کشور ابلاغ شد که امیدواریم دستگاه های اجرایی اردبیل با پیگیری مستمر سهم خود را از این منابع دریافت کنند.

شایقی ادامه داد: در جلسه اخیر شورای برنامه ریزی و توسعه استان استاندار اردبیل از مدیران دستگاه های اجرایی خواست تا با پیگیری سهم استان گزارش خود را به سازمان مدیریت و برنامه ریزی اردبیل اعلام کنند.

وی به تخصیص های ابلاغ شده از سوی سازمان برنامه و بودجه به خزانه داری کشور تا دوم اردیبهشت ماه اشاره کرد و گفت: برای توسعه بیمارستان ولیعصر مشگین شهر یک میلیارد تومان و احداث بیمارستان نجف زاده نیز ۵ میلیارد تومان تخصیص یافته است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل افزود: پروژه عظیم راه آهن اردبیل مراحل پایانی خود را سپری می کند و با هدف تکمیل این پروژه ریلی مهم ۶۰۰ میلیارد تومان منابع اختصاص یافته است.

شایقی تصریح کرد: بیشترین تخصیص منابع بعد از راه آهن مربوط به توسعه بزرگراه هاست که محور سه راهی مشگین به سه راهی سربند و بزرگراه مشگین شهر به اردبیل هر کدام ۲۵ میلیارد تومان منابع دریافت می کنند تا شاهد تکمیل و یا سرعت اجرایی این پروژه ها باشیم.

وی اظهار کرد: برای تکمیل تونل حیران ۴۰ میلیارد تومان، بزرگراه اردبیل – سرچم ۵۰ میلیارد تومان، راه کلور – درام ۹ میلیارد تومان و بهسازی محور رضی – امیرکندی – گرمی – بیله سوار ۱۵ میلیارد تومان اعتبار اخیرا ابلاغ شده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل افزود: برای تاسیسات فاضلاب شهر اردبیل ۴۰ میلیارد تومان و تاسیسات فاضلاب شهر پارس آباد ۲۵ میلیارد تومان از سوی سازمان برنامه و بودجه و ابلاغ به خزانه داری تخصیص می یابد.

شایقی خاطرنشان کرد: برای آبرسانی به شهر اردبیل یک میلیارد تومان و آبرسانی به مشگین شهر ۲۰ میلیارد تومان اختصاص یافت تا این طرح ها با توجه به شرایط حساس آبرسانی در فصل گرم سال به سرعت عملیاتی شود.

وی از تخصیص ۱۲۰ میلیارد تومان منابع برای تکمیل سه سد مخزنی در استان خبر داد و بیان کرد: برای سد گیوی ۸۰ میلیارد تومان، سبلان مشگین شهر ۳۰ میلیارد تومان و سد هشحین خلخال نیز ۱۰ میلیارد تومان منابع ابلاغ شده تا شاهد عملیاتی شدن این پروژه ها باشیم.

کد خبر 6088657

دیگر خبرها

  • ۹۷۶ میلیارد تومان اعتبار به حساب دستگاه های اجرایی واریز شد
  • بستر‌های فسادزا در دستگاه‌های اجرایی استان اردبیل برچیده می‌شود
  • کشف ماینر‌های قاچاق در یزد
  • ماینرهای قاچاق در نیکشهر کشف شد
  • کشف ۱۷ دستگاه ماینر قاچاق در یزد
  • کشف میلیاردی ماینرهای قاچاق در نیکشهر
  • کشف حدود ۶ هزار ماینر غیرمجاز در آذربایجان شرقی
  • زمین‌های واگذارشده به دستگاه‌های اجرایی تعیین تکلیف می‌شوند
  • کشف حدود ۶ هزار دستگاه ماینر غیرمجاز در آذربایجان شرقی
  • تصادف در جاده حیران با ۵ مصدوم