Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

"سیدعلی ملک حسینی" افزود: در پی پخش کلیپی از تیراندازی با سلاح، در یکی از مراسم تشییع جنازه در مرکز استان، پس از گزارش پلیس اطلاعات نیروی انتظامی، دستورات قضایی لازم صادر و در مرحله اول تعدادی از متهمین شناسایی و دستگیر شدند.

وی اظهارکرد: این افراد به اتهام قدرت نمایی با سلاح تحت پیگرد قانونی قرار گرفته و به زندان معرفی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دادستان عمومی و انقلاب یاسوج با اشاره به اینکه استفاده غیرمجاز و ناصحیح از سلاح به هیچ وجه قابل پذیرش نخواهد بود، به افرادی که در مراسم تشییع جنازه و عروسی اقدام به تیراندازی می کنند، هشدار داد و خاطرنشان کرد: با افرادی که با این گونه اقدامات، موجب ناامنی در سطح استان و همچنین ارائه چهره زشت و ناپسند از مردم و استان ‌شوند، برخورد قاطع صورت خواهد گرفت.

ملک حسینی گفت: این افراد بدانند که دیر یا زود شناسایی، دستگیر، بازداشت و اسلحه مورد استفاده آنان ضبط خواهد شد.

وی تأکید کرد: صاحبان مراسم عزا و عروسی که در مراسم آنها، اقدام به تیراندازی با سلاح می شود نیز مجرم محسوب و تحت پیگرد قرار می گیرند.

دادستان عمومی و انقلاب یاسوج با تقدیر از زحمات نیروی انتظامی و پلیس اطلاعات و سرعت عمل در شناسایی و دستگیری متهمین عنوان کرد: در این پرونده پنج نفر از افرادی که در مراسم تشییع جنازه اقدام به تیراندازی با سلاح کرده بودند، دستگیر و بازداشت شدند.

ملک حسینی افزود: اقدامات قضایی و انتظامی برای شناسایی و دستگیری سایر کسانی که در مراسم مزبور اقدام به تیراندازی کرده اند در حال انجام است.

منبع: خبرگزاری ایلنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: تیراندازی بازداشت اقدام به تیراندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۴۹۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک سال پس از تیراندازی مرگبار در مدرسه نشویل آمریکا

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از لس‌آنجلس تایمز، جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان ایالتی ایالت تنسی آمریکا در اقدامی بی‌سابقه لایحه‌ای را به تصویب رساندند که به موجب آن، برخی معلمان و کارکنان مدارس این ایالت می‌توانند در محیط آموزشی سلاح حمل کنند؛ اقدامی که با واکنش معترضان همراه شد!

مجلس نمایندگان ایالت تنسی این لایحه را با ۶۸ رای موافق تصویب و آن را برای بررسی نهایی به دفتر «بیل لی» فرمانده جمهوری‌خواه این ایالت ارسال کرد. در صورت تایید نهایی، این قانون بعد از تیراندازی مرگبار پارسال در مدرسه ابتدایی «نشویل»، بزرگ‌ترین اقدام در راستای گسترش دسترسی به سلاح در آمریکا خواهد بود.

چهار عضو این مجلس که همگی دموکرات هستند، با این لایحه مخالفت کردند؛ لایحه‌ای که پیشتر مجلس سنای ایالت تنسی نیز آن را تصویب کرده بود. مطابق لایحه جدید، تنها مدیران مدراس و پلیس اطلاع دارند که کدامیک از کارمندان سلاح حمل می‌کنند و افشای آن برای والدین دانش‌آموزان و حتی سایر آموزگاران ممنوع است.

براساس این لایحه، پیش از آنکه کارکنان یک مدرسه قادر به حمل سلاح باشند، مدیر مدرسه متبوع به‌علاوه نهادهای قضایی منطقه‌ای باید آن را تایید کنند. لایحه پیشنهادی جدید با آنچه فرماندار تنسی پارسال و در واکنش به تیراندازی نشویل مطرح کرده بود، تفاوت فاحشی دارد؛ در واقع، در آن برهه، قانونگذاران جمهوری‌خواه تلاش او برای ممنوع کردن دسترسی و حمل سلاح برای افرادی که برای خود یا دیگران خطرناک محسوب می‌شوند را بلافاصله وتو کردند!

البته این بار به نظر می‌رسد که وتوی لایحه غیرمحتمل باشد زیرا قانونگذاران تنها به اکثریت اندکی از هر دو مجلس برای تصویب لایحه مذکور نیاز دارند. رایان ویلیامز، حامی جمهوری‌خواه این لایحه گفت: کاری که می‌کنیم، ایجاد بازدارندگی است. در سراسر ایالت، در موضوع تیراندازی، چالش‌های زیادی داریم.

براساس گزارش کرگز حقوقی «گیفوردز» که یک گروه مدافع کنترل حمل سلاح است، حدود نیمی از ایالت‌های آمریکا به نحوی به آموزگاران یا سایر کارکنان مدارس اجازه حمل مخفیانه سلاح را در محیط کار می‌دهند. در جریان تیراندازی مارس ۲۰۲۳ در مدرسه ابتدایی مسیحی نشویل، سه دانش‌آموز و سه بزرگسال کشته شدند و مهاجم نیز به ضرب گلوله از پا درآمد.

کد خبر 6087280

دیگر خبرها

  • عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند
  • ایالت تِنسی لایحه حمل سلاح برای آموزگاران را تصویب کرد!
  • پرونده قاچاق دختران و بازداشت ۸تصویربردار در این ارتباط / سخنگوی فراجا تشریح کرد
  • جزئیات پرونده قاچاق و خانه فساد دختران | بازداشت تصویربرداران فیلم مستهجن
  • جزئیات پرونده قاچاق دختران؛ ۸تصویربردار بازداشت شدند
  • یک سال پس از تیراندازی مرگبار در مدرسه نشویل آمریکا
  • کمک هزینه IOC در تیراندازی به افرادی که باید می رسید نرسید
  • بازداشت ۳ عامل تیراندازی در اهواز
  • اولین پس‌لرزه به مراسم عروسی دختر مسئول عالی‌رتبه در هتل لاکچری
  • اعتبارمداح برای مجالس مومنین است