Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل رجا گفت: از امروز مسئولیت هرگونه رویداد ناشی از عدم تامین نقدینگی که منجر به توقف یا کاهش سیر قطار‌ها شود و ایجاد هرگونه نارضایتی میان مسافران و پرسنل بخش ریلی و تبعات ناشی از آن برعهده عهده بانک ملت است. به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو به نقل از روابط عمومی رجا، محمد رجبی با بیان اینکه تاکنون شرکت حمل و نقل ریلی رجا موفق به دریافت تسهیلات حمایتی از کسب و کار در دوران کرونا نشده است، اظهار داشت: تا کنون فقط چند شرکت کوچک حمل و نقل ریلی توانستند وام کرونایی را دریافت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: شرکت رجا سهم بیش از ۵۰ درصدی در بازارحمل و نقل مسافری ریلی را دارد، اما تاکنون ریالی از وام کرونایی دریافت نکرده است که این به طور مستقیم به کوتاهی مدیران و دست اندرکاران بانک عامل بر می‌گردد.

وی با بیان اینکه حدود ۹ ماه است پیگر دریافت این وام بوده‌ایم، ادامه داد: آقایان مدیرعامل شرکت راه آهن، معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی و حتی آقای وزیر راه بار‌ها با مدیرعامل بانک ملت در این باره مذاکره داشتند و از این بابت که به نظر و دستور وب هم توجهی نشده شرمنده وزیر راه هستیم.

مدیرعامل شرکت رجا تاکید کرد: این چه وضعیتی است که آیین نامه‌های مصوب ستاد کرونا و دولت ضمانت اجرایی ندارد و دستور وزیر راه و شهرسازی کشور برای چنین موضوعی نافذ نیست و علی رغم اینکه سه بار از سوی وزارت راه و شهرسازی و رییس بانک مرکزی به مدیرعامل بانک ملت دستور داده شده، اما هنوز هیچ اقدامی برای پرداخت تسهیلات کرونایی انجام نگرفته است.

رجبی افزود: در حالی که بسیاری از شرکت‌های حمل و نقل ریلی نتواسته‌اند تسهیلات کرونایی را دریافت کنند شرکت‌های هواپیمایی در چند ماه گذشته موفق به دریافت ۲ هزار و ۴۰۰ میلیون تومان تسهیلات شده‌اند و شواهد و قرائن حاکیست در حال رایزنی برای دریافت تسهیلات دوم نیز هستند.

وی ادامه داد: اعتبار تسهیلات کرونایی برای شرکت‌های حمل و نقل ریلی ۹۴۰ میلیارد تومان است که حسب اخرین اطلاعات اخذ شده تاکنون برخی از شرکت‌ها با مشقت فراوان دریافت کرده اند، اما بزرگ‌ترین شرکت که رجا است تا کنون یک ریال هم از این وام را نگرفته است.

مدیرعامل شرکت رجا بیان کرد: شرکت رجا هر درخواستی که بانک ملت برای پرداخت وام اعلام کرده را انجام داده و رعایت کرده است، اما همچنان تصمیم گیران بانک ملت اقدامی برای پرداخت این وام که دستور ستاد کرونا و دولت و دفتر رییس جمهور بوده، نکرده است.

وی گفت: طبق خواسته بانک ملت، ارزیابی واگن‌ها برای ترهین انجام شد و به پایان رسید و بعد از آن درخواست تنظیم متن قرارداد را داشتند که پس از تنظیم متن قرارداد برای تایید به بانک ملت ارسال شد، اما به یک خط از این قرارداد ایراد گرفتند و ۴ ماه است که در پروسه اصلاح این یک خط از قرارداد هستیم. اما به نظر می‌آید که همه این موضوعات و خواسته‌ها در راستای اتلاف وقت بانک عامل برای مطول نمودن پروسه و عدم پرداخت است.

وی ادامه داد: مجموعه بانک ملت در نظر داشته باشند که شرکت‌های مسافری ریلی حدود ۱۰ هزارنفر پرسنل مستقیم دارند که معیشت و امنیت شغلی شان به مخاطره افتاده است. شرکت رجا نیز حدود پنج هزار پرسنل و نیرو دارد که با خانواده‌های این افراد، خانواده رجا به بیش از ۱۴ هزار نفر می‌رسد و نمی‌توانیم به این جمعیت بگوییم به دلیل کوتاهی بانک ملت نمی‌توانیم به مطالباتشان پاسخ دهیم.

رجبی گفت: در حال حاضر صرفاً ارزش واگن‌های رجا حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان است و تاکنون ما با کمک شایسته تقدیر سهامدار و همچنین فروش دارایی توانسته ایم حداقل‌ها را حفظ کنیم.

وی با اشاره به سهم رجا از وام کرونایی اظهار داشت: از ۹۴۰ میلیارد تومان وام کرونایی برای شرکت‌های حمل و نقل ریلی، ۳۱۲ میلیارد تومان سهم شرکت رجا و ۵۰ میلیارد تومان سهم شرکت نوین صنعت زیر مجموعه شرکت رجا است یعنی در مجموعه سهم شرکت رجا ۳۶۲ میلیارد تومان است که هیچ مبلغی تاکنون پرداخت نشده است.

رجبی ادامه داد: ۱۱ ماه است که شرکت رجا را که یک شرکت استراتژیک محسوب می‌شود، در دوران سخت کرونا رها کرده اند و حتی توصیه‌های رییس جمهور و وزیر راه و وزیر رفاه را برای پرداخت تسهیلات نادیده گرفته‌اند.

رییس انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل ریلی ایران اظهار داشت: هر چند که شرکت‌های مسافری ریلی استحقاق دریافت کمک بلاعوض دارند، اما فعلاً بخاطر برخی ملاحظات مطروحه از این موضوع فاصله گرفتیم و صرفاً به دنبال تسهیلات وعده داده شده هستیم، اما متاسفانه به این دارایی ملی توجهی ندارند. اکنون با دیدن حجم کاغذبازی و نوع نگاه عوامل بانک به این نتیجه رسیده ایم که اگر برای واردات کالای لوکس تقاضا داده بودیم بانک با پرداخت وام موافقت کرده بود.

وی افزود: از همان ابتدا به این بانک با دیده تردید می‌نگریستیم و اصراربه تغییر بانک عامل داشتیم، اما موافقت نشد.

رجبی تاکید کرد: از امروز مسوولیت هرگونه رویداد ناشی از عدم تامین نقدینگی که منجر به توقف یا کاهش سیرقطار‌ها شود و ایجاد هرگونه نارضایتی میان مسافران و پرسنل بخش ریلی و تبعات ناشی از آن منحصراً بعهده مدیران بانک ملت است و شرکت‌های ریلی بابت "ترک فعل" به مراجع ذیصلاح شکایت خواهند برد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: قطار های رجا وام کرونا نقدینگی تسهیلات کرونایی شرکت های حمل و نقل ریلی میلیارد تومان برای پرداخت وام کرونایی وزیر راه بانک ملت شرکت رجا شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۴۹۶۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ بهره برداری از دو پروژه آزادراهی در سال جاری

تین نیوز

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل وعده داد در سال جاری دو پروژه آزادراهی به بهره برداری برسد.

به گزارش تین نیوز،  خیرالله خادمی در پیامی به مناسبت سال جدید  گفت: سالی که گذشت با افتتاح ۲۴۲ کیلومتر مسیر آزادراهی سال شکوفایی آزادراه های کشور محسوب می شود که با رشد حدود ۳ برابری نسبت به میانگین سالانه یکی از موفقیت های این حوزه است.

وی ادامه داد: در بخش شبکه ریلی اتصال مرکز استان سنندج به شبکه ریلی و بهره برداری از خط آهن میانه تبریز انجام شد.

به گفته وی این سال، یکی از سال های خوب در توسعه شبکه ریلی و اتصال مراکز استان ها به این خطوط محسوب می شود.

خادمی افزود: همچنین افتتاح بیش از ۷۵۰ کیلومتر راه و بزرگراه در مناطق کم برخوردار، کریدورهای ترانزیتی جنوب، غرب، شرق و ... حاصل تلاشگران این عرصه در سالی است که پشت سر نهادیم.

خادمی تاکید کرد: به طور خلاصه تمام برنامه های سال گذشته نیز بر پایه تکمیل کریدورهای ترانزیتی و اتصال به مرزهای کشور، اتصال شمال به جنوب کشور از طریق ریل، رفع گلوگاه های ترافیکی و توسعه همکاری های بین المللی انجام شد و تمرکز بر احیای مسیرهای ترانزیتی کشور با توجه به موقعیت ویژه جغرافیایی برآمد تمامی این برنامه ریزی ها است تا بتوانیم از این موهبت الهی به منظور توسعه همه جانبه کشور بهره بگیریم.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: سالی که پیش رو است افتتاح دو پروژه آزادراهی، مسیرهای ریلی در برنامه کاری قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل عنوان کرد: بی شک تمامی این اقدامات با هدایت و راهبری مقام عالی وزارت راه و شهرسازی جناب آقای دکتر بذرپاش و در سایه کوشش های همکاران پر تلاش و همراهان ارزشمندمان در شرکت های مهندسین مشاور، پیمانکاران و سرمایه گذاران به بار نشسته است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • افزایش حجم آب سد‌های آذربایجان‌غربی
  • جابه‌جایی بیش از ۱۴۸۰۰ مسافر با حمل و نقل ریلی در فارس
  • جابه‌جایی بیش از ۱۴۸۰۰ مسافر با حمل و نقل ریلی / نوروز با طعم برنامه‌های فرهنگی
  • ◄ منتقدترین فرد به خصوصی سازی صنعت ریلی هستم و معتقد ترین!
  • عملکرد حمل ونقل بار ریلی؛ پرسروصدا و ناامیدکننده
  • ۶۹ هزار مسافر نوروزی از طریق ناوگان ریلی قم جابه‌جا شدند
  • عملکرد حمل‌ونقل بار ریلی؛ پرسروصدا و ناامیدکننده
  • قطار‌های نوروزی در مسیر مشهد ۴ رام افزایش یافت
  • تصاویر| راه آهن همراه مسافران نوروزی
  • ◄ بهره برداری از دو پروژه آزادراهی در سال جاری