Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-18@12:54:07 GMT

رونمایی وزیر صمت ازکنترلر ایربگ (ACU) تولیدی کروز

تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۵۰۲۸۱

رونمایی وزیر صمت ازکنترلر ایربگ (ACU) تولیدی کروز

وزیر صنعت، معدن و تجارت از کنترلر ایربگ (ACU) تولیدی کروز در غرفه این شرکت در پانزدهمین نمایشگاه قطعات خودرو رونمایی کرد.

امروز در مراسم افتتاحیه پانزدهمین نمایشگاه قطعات، لوازم و مجموعه های خودرو وزیر صنعت، معدن و تجارت حضور یافت و ضمن بازدید از غرفه شرکت کروز، از کنترلر ایربگ (ACU) که توسط مهندسان داخلی این قطعه ساز بومی سازی شده است، رونمایی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرکت کروز با سرمایه گذاری سه میلیون دلار و راه اندازی مرکز تحقیق و نوآوری در مجموعه خود، توانسته به سهم قابل توجهی در بومی سازی قطعات پیشرفته خودرو دست یابد که از جمله می توان به کنترلر یا مغز متفکر ایربگ اشاره کرد.
کنترلر ایربگ (ACU) فرمان انفجار و باز شدن کیسه هوا را صادر می کند. وظیفه این قطعه بسیار مهم و از حساسیت ویژه ای برخوردار است، چرا که باید تشخیص دهد در برخورد خودرو با چه مانعی فرمان باز شدن ایربگ صادر شود.

در اصل ACU یک برد الکترونیکی است و پلتفرم آن در همه ی خودروها یکسان می باشد و مهم نرم افزار کالیبره شده در این برد است که بر اساس هر خودرو متفاوت می باشد. تولید ACU ایربگ پس از پنج سال کار تحقیقاتی، انجام آزمایش های متعدد و سرمایه گذاری چشمگیر و با تکیه بر دانش و توانمندی مهندسان ایرانی انجام شده است. بومی سازی این محصول مهندسی معکوس نبوده و همگام با دانش روز دنیا و نیاز خودروسازان از ابتدا طراحی شده است.

تولید این قطعه که از همه مهمتر نرم افزار آن است به صورت صد درصدی بومی سازی شده است و تنها 5 شرکت در دنیا توانایی طراحی و تولید این آن را دارا هستند و اکنون کروز به جمع این شرکت ها پیوسته است.

لینک کوتاه: asriran.com/003Dpn

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: کنترلر ایربگ بومی سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۵۰۲۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از مصحف صوتی به روایت ورش از نافع در الجزایر

این مراسم روز گذشته ۱۶ آوریل (۲۸ فروردین) و به مناسبت روز ملی علم در الجزایر برگزار شد. این مصحف به سفارش و پشتیبانی رادیوی ملی الجزایر ضبط شده است.

رونمایی از این مصحف هم‌زمان با برگزاری یک نشست هم‌اندیشی با عنوان «ترویج حفظ و آموزش قرآن کریم در الجزایر» صورت گرفت که به همت انجمن فرهنگی عیسی مسعودی در دفتر مرکزی رادیو الجزایر و با حضور جمعی از قاریان و استادان برجسته علوم قرآنی الجزایر برگزار شده بود.

محمد لعقاب، وزیر ارتباطات الجزایر، ضمن تبریک به مسئولان و متصدیان این طرح از آغاز مجدد طرح تدوین مصحف صوتی ویژه رادیوی قرآن کریم الجزایر تجلیل و همچنین از برنامه‌های متنوع و غنی این رادیو در زمینه افزایش آگاهی نسل‌های مختلف مردم الجزایر از قرآن کریم و همچنین ترویج حفظ و تلاوت قرآن قدردانی کرد.

وی همچنین تأکید کرد که در جنگ رسانه‌ای کنونی در سطح جهان برای تسخیر اذهان مردم، انتظار می‌رود تا رادیوی قرآن کریم نقش فعالی را در مقابله با هجوم رسانه‌ای ایفا کند.

وزیر ارتباطات الجزایر با اشاره به تبلیغات رسانه‌ای بین‌المللی برای طرح‌های بسیار مخربی ازجمله طرح «دین ابراهیمی»، تأکید کرد: هیچ‌کس نمی‌تواند با این طرح‌ها مقابله کند، مگر کسانی که قرآن کریم را مطالعه می‌کنند و در مفاهیم، ​​معانی و اهداف آن تدبر کرده و برای مقابله با انحراف آماده هستند.

از سویی یوسف بلمهدی، وزیر اوقاف و امور مذهبی الجزایر نیز به نوبه خود از تکمیل طرح مصحف صوتی به روایت ورش از نافع تقدیر و تشکر کرد. به گفته وی نسخه نهایی این مصحف پس از بررسی دقیق از جانب کمیته نظارت، در میان رسانه‌های مختلف صوتی و تصویری کشورهای عربی و اسلامی توزیع خواهد شد.

وزیر اوقاف الجزایر همچنین از اهتمام ویژه دولت این کشور به چاپ و توزیع قرآن کریم به خط بریل خبر داد و به گفته او تأسیس یک مرکز تحقیقاتی ملی ویژه حفاظت از نسخ خطی قرآن و دیگر نسخ مرتبط به آثار دینی و مذهبی در دستور کار دولت قرار دارد.

منبع: ایکنا (خبرگزاری بین‌المللی قرآن)

دیگر خبرها

  • ۶ محصول پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان رونمایی شد
  • رونمایی از مصحف صوتی به روایت ورش از نافع در الجزایر
  • بومی سازی ۸۵ درصد کالاهای مورد نیاز صنعت نفت
  • رونمایی خودروساز مشهور از ۶ خودروی برقی جدید
  • پروتزهای بومی مفصل زانو و لگن نیاز مراکز درمانی را تامین می‌کنند
  • داستان قطار ملی مترو؛ از مذاکرات با غرب تا بومی سازی ۸۵ درصد
  • بومی‌سازی کیت‌های قرائت از راه دور مصرف گاز و آب در داخل کشور
  • بومی سازی کنتورخوان از راه دور ایران‌ساخت
  • کیت‌های قرائت از راه دور مصرف گاز و آب بومی سازی شد
  • داستان قطار ملی مترو؛ از مذاکرات با غرب تا بومی‌سازی ۸۵ درصد