Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-20@00:27:00 GMT

محاکمه ترامپ و شکاف میان جمهوری‌خواهان

تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۵۰۶۹۷

محاکمه ترامپ و شکاف میان جمهوری‌خواهان

به گزارش روز شنبه ایرنا از شبکه سی ان ان؛ با وجود حمایت بیشتر اعضای جمهوری خواه مجلس نمایندگان از تلاش های ترامپ برای ابطال پیروزی جو بایدن رئیس جمهوری کنونی در ۲ ایالت مهم، تنها شمار انگشت شماری از سناتورها از این موضع حمایت کردند.  

اگرچه بسیاری از سناتورهای جمهوری خواه، بر لزوم واکنش به سخنان و اقدامات تحریک آمیز ترامپ پیش از یورش ۶ ژانویه (۱۷ دی ماه) هوادارانش به ساختمان کنگره در واشینگتن تاکید می کنند، اما نمی خواهند این تصمیم به صورت مستقیم از طرف آنان گرفته شده باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در پی ادعای تقلب در انتخابات که بارها از سوی دونالد ترامپ مطرح شد، پس از اجتماعی که به فراخوان وی در روز شمارش آرای گزینشگران و تایید پیروزی بایدن در کنگره آمریکا انجام شد، هواداران ترامپ که اکنون از آنها به تروریسم داخلی یاد می‌شود، به ساختمان کنگره یورش بردند.

در جریان این یورش، پنج نفر کشته و ده‌ها نفر زخمی شدند. این مساله باعث شد تا مجلس نمایندگان آمریکا، ترامپ را به اتهام «تحریک برای شورش» برای بار دوم در طول چهار سال، استیضاح کند.

آنان با توجه به تعیین تاریخ ۹ فوریه (۲۱ بهمن ماه) برای آغاز استیضاح رئیس جمهوری پیشین، ضمن انتقاد از اقداماتش پیش از شورش واشنگتن، تلاش می کنند بدون رای دادن علیه او که موجب برانگیخته شدن واکنش ترامپ و هوادارنش خواهد شد، از او فاصله بگیرند.

نمایندگان جمهوریخواه کنگره نیز اقدامات و سخنان رئیس جمهوری پیشین را قبل از شورش واشنگتن و حمله به ساختمان کنگره، به کلی غیرقابل دفاع می دانند.

ویپ جان ثیون نفر دوم حزب جمهوری خواه در مجلس نمایندگان با غیرقابل دفاع دانستن اقدامات ترامپ پیشاپیش حمله مرگبار تروریست های داخلی آمریکا به ساختمان کنگره، یک راه مسئول دانسته شدن او را بررسی این رخداد در دادگاه دانسته است.

سناتور جمهوری خواه جان کورنین و شماری از اعضای برجسته این حزب گفته اند که قصد ندارند از اقدامات ترامپ در ارتباط با رخدادهای ۶ ژانویه (۱۷ دی ماه) دفاع کنند.

او افزود: به نظر من ترامپ تاکنون نیز در دادگاه افکار عمومی، مسئول این حوادث شناخته شده، اما در باره واکنش احتمالی سنا گفته است: این تصمیم سنا پیشینه خطرناکی در باره محکوم شدن رئیس جمهوری های پیشین ایجاد می کند که تاکنون سابقه نداشته است.  

با اینکه کوین مک کارثی رهبر جمهوری خواهان مجلس نمایندگان با انصراف از انتقادش از ترامپ، روز پنجشنبه به دیدار او رفت، میچ مک کانل رهبر اقلیت سنا اعلان کرد که از ۱۵ دسامبر (۲۵ آذر ماه)  به این سو با ترامپ تماس نداشته است و مشخص نیست که پس از این هم با او سخن بگوید.

با توجه به واکنش شدید جناح راست حزب جمهوری خواه به رای موافق ۱۰ عضو جمهوری خواه مجلس نمایندگان به محاکمه ترامپ به اتهام تحریک به شورش، سناتورهای این حزب آگاهی دارند که در صورت رای موافق به محکومیت ترامپ در نشست فوریه، با سرنوشت مشابهی روبه رو خواهند شد.

تارنمای هیل نوشت: بیش از ۳۰ هزار نفر که نام هایشان به عنوان اعضای حزب جمهوریخواه ثبت شده است، به دنبال حمله هواداران رئیس جمهوری سابق آمریکا به کنگره، این حزب را ترک کرده اند.

این تارنمای آمریکایی نوشت: خروج جمعی بی سابقه این گروه،  می تواند مشکلاتی برای حزب جمهوریخواه ایجاد کند به ویژه که این حزب تلاش می کند راهی را برای خروج از شکست در انتخابات ریاست جمهوری و کسب اکثریت در سنا، پیدا کند.

برچسب‌ها کنگره آمریکا انتخابات ۲۰۲۰ دونالد ترامپ سنای آمریکا جو بایدن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کنگره آمریکا انتخابات ۲۰۲۰ دونالد ترامپ کنگره آمریکا انتخابات ۲۰۲۰ دونالد ترامپ سنای آمریکا جو بایدن اخبار کنکور ساختمان کنگره مجلس نمایندگان رئیس جمهوری جمهوری خواه حزب جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۵۰۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراف ترامپ درباره هزینه‌های آمریکا برای جنگ در خاورمیانه (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: بار دیگر ترامپ با انتشار ویدیویی بایدن مسخره کرد (فیلم) نمایش ترسناک ترامپ برای اخراج مهاجران از آمریکا (فیلم) ترامپ: پیروز نشوم، حمام خون به راه خواهد افتاد (فیلم)

دیگر خبرها

  • محاکمه ترامپ وارد چهارمین روز شد
  • واکنش عجیب آمریکا به حادثه اصفهان؛ به مجازات ایران پایبند هستیم!
  • حمایت دموکرات‌ها برای تصویب کمک‌های آمریکا به اوکراین و اسرائیل
  • توهین جدید ترامپ به بایدن؛ او بدترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا است
  • رأی‌گیری مجلس نمایندگان آمریکا در مورد کمک‌های جدید به اوکراین و رژیم صهیونیستی
  • اعتراف ترامپ درباره هزینه‌های آمریکا برای جنگ در خاورمیانه (فیلم)
  • نمایندگان کنگره آمریکا: اسرائیل با سلاح‌های آمریکایی قوانین را نقض می‌کند
  • بایدن در مخصمه؛ تشدید نارضایتی‌ها در پی حمایت از اسرائیل
  • پیامد تردید نسبت به یکی از متهمان پرونده ۶ ژانویه برای ترامپ
  • اعلام از سرگیری فعالیت بازرسان آژانس در ایران/ تصویب اقدامات ضد ایرانی بیشتر از سوی مجلس نمایندگان آمریکا/ تشدید تنش میان فرانسه و جمهوری آذربایجان با فراخوان سفیر