Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-19@23:50:53 GMT

جزئیات برنامه‌های بسیج دانشجویی اصفهان اعلام شد

تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۵۰۷۵۱

جزئیات برنامه‌های بسیج دانشجویی اصفهان اعلام شد

گروه استان‌ها- مسئول ناحیه بسیج دانشجویی اصفهان از برنامه‌های ویژه دهه فجر این سازمان خبر داد و گفت: تمامی برنامه‌های مجموعه بسیج دانشجویی استان اصفهان در مناسبت‌های مختلف به ویژه در دهه فجر به نوعی تبیین کننده مسیرگام دوم انقلاب اسلامی است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان ، سید هادی انوری  ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به تشریح برنامه‌های بسیج دانشجویی در ایام الله دهه فجر اظهار داشت: در آستانه چهل و دومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی قرار داریم و برنامه ما در بسیج دانشجویی موضوع دومین سالگرد صدور بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد چون نقشه راه مرحله دوم و چهل ساله انقلاب اسلامی در گام دوم تبیین شده و ما در بسیج دانشجویی خودمان را یکی از مخاطبان اصلی بیانیه می‌دانیم و عملا تمامی برنامه‌های مجموعه بسیج دانشجویی استان اصفهان در مناسبت‌های مختلف به ویژه در دهه فجر به نوعی تبیین کننده مسیر گام دوم انقلاب اسلامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بسیج دانشجویی یک کمیته دانشجویی مناسبت‌های انقلاب اسلامی که متولی آن بسیج ناحیه دانشجویی است و جلسات بسیار خوبی در این ایام برای هم افزایی بین دانشگاه‌ها برگزار شده با عنوان شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و برنامه‌ها را به دانشجویان دانشگاه‌های دیگر هم منتقل کردیم.

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی اصفهان با بیان این که انقلاب اسلامی در شرایط خاص و حساسی قرار دارد گفت: ورود عالمانه مجموعه دانشجویی و بسیج دانشجویی اصفهان بسیار با اهمیت است و محور برنامه‌های بسیج دانشجویی همیشه نقش‌آفرینی و مسئله محوری در جامعه داشته است.

وی ادامه داد: به طور یقین مناسبت‌هایی مانند دهه فجر هم از این قاعده مستثنی نیستند و ما خودمان مسائل اصلی را بررسی می‌کنیم و بر این اساس نقش آفرینی می‌کنیم.

انوری تصریح کرد: اهداف و دستاوردهایی همچون مقابله با تحریف و تحریم، معرفی الگوهای رویشی انقلاب اسلامی و توانمندی‌های انقلاب، تولید آثار فرهنگی و رسانه‌ای به ویژه در فضای مجازی با موضوع گام دوم انقلاب اسلامی، دستاوردهای 40 ساله انقلاب و مکتب حاج قاسم سلیمانی اهدافی هستند که در ایام دهه فجر به آن پرداخته می‌شود.

وی با اشاره به دسته‌بندی کارهای بسیج دانشجویی اظهار داشت: میزان و شدت برنامه‌ریزی در کمیته دانشجویی ایام دهه فجر نسبت به سال گذشته رشد چشمگیری داشته و فعالیت‌ها در عرصه جهادی، علمی، رسانه‌ای، اقدامات بصیرتی و روشنگری، تبیینی، برگزاری مسابقات و دوره های تخصصی آموزش محور در این بازه زمانی انجام می‌شود.

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی اصفهان خاطرنشان کرد: برای روز ولادت حضرت فاطمه(س) توسط خواهران دانشجو برنامه‌های مناسبتی تدارک دیده شده است.

اقدامات بصیرتی و روشنگری بسیج دانشجویی اصفهان

انوری افزود: در حوزه اقدامات بصیرتی و روشنگری در شرایط حساس امروزی که مردم کشور به دلیل مشکلات اقتصادی به امید و نشاط در زندگی نیاز دارند و توصیه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی مقام معظم رهبری است بنابر امیدآفرینی در سر لوحه برنامه های دهه فجر قرار دارد.

وی با بیان اینکه در اقدامات بصیرتی و روشنگری چندین طرح خوب وجود دارد، گفت: «طرح بازتاب» از افرادی که اهل جمهوری اسلامی ایران و انقلاب اسلامی نبودند اما قدرت و عظمت ایران را به خوبی درک کردند و برخی مخالف هم بودند اکنون به این نتیجه رسیدند که انقلاب اسلامی به معنای واقعی کلمه یک قدرتی است که آثار و برکات بسیاری برای یک تمدن ایده آل دارد و لذا مجموعه بسیج دانشجویی سعی کرده این افراد را شناسایی کرده و در قالب برنام‌های دیداری از ظرفیت و توانمندی های آنان در انعکاس انقلاب اسلامی و نگاه مثبت انقلاب استفاده کنند.

انوری ادامه داد: تعدادی از این افراد شناسایی شدند و در زمانبندی مقرر با نگاه بیرونی که نسبت به ظرفیت انقلاب اسلامی داشتند صحبت خواهند کرد و به تبیین نقش عظمت انقلاب اسلامی خواهند پرداخت.

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی تصریح کرد: دانشجویان در سرتاسر استان اصفهان «طرح میدان عمل» را اجرا می‌کنند به این صورت که مسائل استان اصفهان و شهرستان‌های استان را احصا کردند و دستگاه‌های متولی آنان نیز شناسایی شدند و در قالب گروه‌های مسئله محور و مطالبه‌گر با مسئولان شهرستان‌ها هماهنگ می‌شوند و با پیگیری‌های فراوان سعی می‌کنند مشکلات هر شهرستان را برطرف می‌کنند.

18عنوان برنامه فرهنگی و هنری ایام‌الله دهه فجر در اردبیل اجرا می‌شود 895 پروژه عمرانی و اقتصادی دهه فجر در گیلان افتتاح می‌شود 350 برنامه سپاه نوشهر در دهه فجر اجرا می‌شو د

اقدامات جهادی بسیج دانشجویی اصفهان

وی با اشاره به اقدامات جهادی اظهار داشت: با توجه به اینکه 22 بهمن ماه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران است طرحی به نام 1157 در بسیج دانشجویی استان اصفهان هزار و صد و پنجاه هفت بسته معیشتی در مناطق کم برخوردار استان توسط نیروهای بسیجی توزیع خواهد شد.

انوری افزود: این مناطق شناسایی شده و از 20 بهمن سال جاری بسته‌های معیشتی به صورت هماهنگ در کل استان توزیع خواهد شد و  2هزار بسته بهداشتی شامل ماسک و محلول ضدعفونی نیز بین اقشار نیازمند توزیع می‌شود.

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی خاطرنشان کرد: مشارکت فعال در ترمیم و بازسازی منازل محرومان در حاشیه شهر اصفهان در دستور کار است و البته استارت این کار در ایام الله دهه فجر است و تا عید نوروز ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: ارائه خدمات دندانپزشکی و پرستاری هم برای خانواده‌های نیازمند به صورت رایگان از روز 21 بهمن لغایت 24 بهمن سال جاری در کلینیک مشخص شده توسط دانشجویان و گروه‌های پزشکی جهادی بسیج دانشجو رقم می‌خورد.

انوری با بیان عدالت آموزشی، اظهار داشت: متاسفانه در شرایط فعلی کرونا ما شاهد دانش آموزانی هستیم که از تحصیل بازمانده‌اند لذا تعدادی دانشجویان در قالب گروه‌های جهادی بسیج دانشجویی و معلم دانشجوهای سازمان دهی شده که 250 نفر هستند از دهه فجر در مناطقی که بیشترین آسیب تحصیلی به دانش آموزان وارد شده در سراسر استان ورود خواهند کرد.

وی افزود: بسیج دانشجویی در کنار سپاه صاحب الزمان اصفهان برای آزاد سازی زندانیان حرکتی را آغاز کرده و با استفاده از ظرفیت خیران گروه جهادی در دهه فجر و روز ولادت حضرت زهرا(س) در پویش آزاد سازی زندانیان غیر عمد جرایم مالی کمک خواهند کرد.

اقدامات علمی بسیج دانشجویی اصفهان

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی اصفهان تصریح کرد: یکی ازمحورهای اصلی بسیج دانشجویی حرکت علمی است و به ویژه در این ایام که باید بیشتر از گذشته و بر اساس شبهاتی که در جامعه مطرح است باید توانمندی‌های انقلاب اسلامی را نمایان کنیم لیکن برنامه‌ها و دستاوردهای علمی انقلاب اسلامی ایران تدارک دیده شده که یکی از آنها سلسه نشست‌های کارگروه تاریخ است با عنوان «سلسله نشست روشنا» با موضوع بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی از روز 18 بهمن آغاز و به تبیین تاریخ انقلاب اسلامی و مقایسه توانمندی‌های انقلاب در عرصه‌های مختلف علمی یا استفاده از توصیه‌های مقام معظم رهبری می‌پردازد.

وی با اشاره به نشست باید قوی شویم»، اظهار داشت: این نشست با حضور مسئولان پژوهش و فن آوری و ارائه دستاوردهای علمی و مهندسی توسط اعضای فعال مجموعه بسیج دانشجویی برگزار می‌شود.

انوری ادامه داد: «مستند مصاحبه‌هایی» در مورد دستاوردهای انقلاب اسلامی تهیه شده که در طول دهه فجر در فضای مجازی بارگزاری خواهد شد که مورد استفاده علاقمندان قرار خواهد گرفت.

اقدامات تدوینی و مسابقه‌ایی بسیج دانشجویی اصفهان

وی خاطرنشان کرد: در اقدامات تدوینی و مسابقه‌ایی، مسابقات ابتکاری برای تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی طراحی شده و کشوری است، مسابقه کتابخوانی از کتاب «صعود چهل ساله» ویژه دانشجویان، طلاب و دانش آموزان کل کشور است که از فردا آغاز و تا 22 بهمن ادامه خواهد داشت.

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی اصفهان با بیان این که مسابقه کتابخوانی با عنوان «شاخص‌های یک جوان تراز انقلاب اسلامی»گفت: منبع این مسابقه جزوه‌ایی است که سازمان بسیج دانشجویی با عنوان «نیروی مخصوص» طراحی کرده و شرکت در آن برای عموم بلا مانع است و شروع مسابقه از روز 22 بهمن تا یک روز قبل از ولادت حضرت علی (ع) خواهد بود.

انوری افزود: دوره‌های تخصصی برای تربیت نیروهای تراز انقلاب اسلامی در عرصه‌های انقلاب متناسب با بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در نظر گرفته شده که چنین نیروهایی را تربیت کند دوره توانمندسازی هنری و رسانه‌ای به نام دوره «به روز شو» با هدف ارتقای توانایی هسته‌های هنری و رسانه‌ایی دانشجویان از 18 بهمن و دوره آموزشی «مصباح» با محوریت دانشگاه‌های استان و آموزش‌های تشکیلاتی و آشنایی با گفتمان انقلاب اسلامی از نیمه بهمن برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: مجموعه خواهران دانشجوی بسیجی همایشی را با عنوان «الگوی سوم زن»  به مناسبت میلاد حضرت زهرا(س) به تبیین جایگاه زن در منظومه گفتمان امام انقلاب می‌پردازد و در این مراسم که به صورت حضوری با تعداد بسیار کم و غیر حضوری برگزار می‌شود از مادران شهدا نیز تقدیر و تشکر خواهد شد.

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی اصفهان با اشاره به انجام اقدامات رسانه‌ایی خوب در مجموعه بسیج دانشجویی، اظهار داشت: در سیر نمایشگاهی تفکرات فرد غرب‌گرا و خلا‌ءها را به معرض نمایش بگذارد و همچنین از یک نشریه «گرا» ویژه مجموعه بسیج دانشجویی دانشگاه‌های اصفهان به صورت نسخه الکترونیکی و چاپ شده رونمایی می‌شود.

وی تصریح کرد: برپایی نمایشگاه مجازی حقیقت پهلوی در قالب عکس نوشته‌هایی تدارک دیده شده و اکران مستندهای مختلف مربوط به گفتمان انقلاب اسلامی در این ایام و 5 شماره نشریه چند رسانه‌ای در قالب طنز و داستان و عکس نوشته از موضوعات مختلف از اول دهه فجر به مرور منتشر خواهد شد.

انوری افزود: ما حصل همه این زحمات این خواهد بود که گفتمان انقلاب اسلامی و توجه دادن به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی با نگاه تبیینی و ایجاد روحیه کارآمدی نظام و امیدآفرینی در جامعه را در بسیج دانشجویی استان اصفهان ایفای نقش داشته باشیم.

انتهای پیام/166/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی بسیج دانشجویی استان اصفهان مجموعه بسیج دانشجویی انقلاب اسلامی بسیج دانشجویی انقلاب اسلامی بسیج دانشجویی انقلاب اسلامی دانشگاه ها دهه فجر دهه فجر دهه فجر برنامه ها رسانه ای خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۵۰۷۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسعود نجابتی به‌عنوان چهره سال هنر انقلاب اسلامی انتخاب شد


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مراسم گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی و معرفی «چهره سال ۱۴۰۲ هنر انقلاب اسلامی» شب گذشته با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت‌الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه در محل حوزه هنری برگزار شد.

فرایند انتخاب «چهره سال ۱۴۰۲ هنر انقلاب اسلامی» با یک نظرخواهی سراسری از مدیران فرهنگی، هنرمندان، فعالان فرهنگی و رسانه‌ای آغاز شد. پس از برگزاری این نظرسنجی که با جامعه آماری بیش از هزار نفر صورت گرفت، نام ۸۶ هنرمند به‌عنوان نامزد‌های اولیه عنوان «چهره سال هنر انقلاب» مشخص و به «کمیته انتخاب نامزد‌های نهایی چهره سال هنر انقلاب» ارائه شد.

این کمیته با ترکیب مرتضی سرهنگی، علیرضا قزوه، احمدرضا درویش، کورش زارعی، سیدمسعود شجاعی طباطبایی و محسن مؤمنی شریف تشکیل جلسه داد و از میان گزینه‌های پیشنهاد شده توسط اهالی فرهنگ و هنر، پنج هنرمند را به عنوان «نامزد‌های نهایی چهره سال ۱۴۰۲» هنر انقلاب معرفی کرد و در نهایت مسعود نجابتی به عنوان چهره هنر انقلاب اسلامی در سال ۱۴۰۲ انتخاب شد.

امیر بشیری برای نویسندگی و کارگردانی کنسرت‌نمایش «کلنل»، کمال تبریزی و علیرضا طالب‌زاده برای نویسندگی و کارگردانی مجموعه تلویزیونی «سرزمین مادری»، راضیه تجار برای انتشار رمان «یاس کبود» و تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب «اسم تو مصطفاست» و افشین علاء برای نقش‌آفرینی مؤثر و به‌هنگام در سپهر شعر انقلاب اسلامی، ۴ نامزد دیگر این جایزه بودند.

«تندیس انتظار» اثر علی‌اصغر یوزباشی به‌عنوان نماد «چهره سال هنر انقلاب» شناخته شده و هرسال به هنرمند منتخب تقدیم می‌شود که تاکنون چهره‌هایی همچون حمید حسام، ابراهیم حاتمی‌کیا، محمدمهدی سیار، عبدالحمید قدیریان و مجید مجیدی موفق به کسب این عنوان شده‌اند.

 

تاکید وزیر ارشاد بر آموزش هنر در مناطق محروم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه برگزاری مراسم اختتامیه هفته هنر انقلاب اسلامی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا تشکیل بنیاد پویانمایی تعدد ساختار تشکیلاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را بیشتر نمی‌کند، توضیح داد: ما مخالف افزودن ساختارها هستیم. ما یک حوزه تنظیم گر، حامی و نظارتی را پدید می‌آوریم، آن چیزی که امروز برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در برنامه هفتم طراحی شده، نیاز به یک جایگاه مترقی و ترتیب یافته‌ای است که بتواند مأموریت‌ها را به بهترین شکل ممکن انجام دهد. ما در وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی هیچ ساختار مستقلی برای پویانمایی نداشتیم و این یعنی پذیرش اقتضائات جدید حکمرانی که موجب افزایش ظرفیت‌های فرهنگی می‌شود.

محمدمهدی اسماعیلی درباره برنامه‌های وزارت ارشاد در حوزه آموزش هنر نیز بیان کرد: بحث آموزش رایگان هنر در مناطق محروم تبدیل به رویه جدی در دولت سیزده شده است. در این چارچوب بیش از ده‌ها هزار نفر از آموزش‌های رایگان هنر بهره مند شدند و خوشبختانه نتایج آن را می‌بینیم و به زودی درباره این موضوع یک برنامه فاخر هنری با معرفی برگزیدگان برگزار می‌شود.

اسماعیلی درباره برخی از اقدامات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای حمایت از موسیقی جدی و هنرمندان پیشکسوت این عرصه توضیح داد: ما امسال برنامه‌ای را در بنیاد رودکی شروع کردیم که بر اساس آن از بعضی مفاخر حوزه موسیقی به صورت ویژه حمایت می‌شود. در این راه بسیاری از خوانندگان پیشگام موسیقی در قالب این طرح جدید مورد حمایت قرار می‌گیرند. شرایطی که منجر به اختصاص بخشی از برنامه‌های تالار وحدت و تالار رودکی به اجرای این هنرمندان می‌شود. این کار هم با قوت انجام می‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره برنامه ریزی اکران سینماها هم گفت: برنامه ریزی خوبی برای اکران سینماها از سوی سازمان سینمایی طراحی شده و طبیعی است که تلاش می‌شود بسته خوبی به مردم ارائه شود. البته ما وظیفه داریم برای همه گونه‌ها امکان عرضه به وجود بیاوریم.

وی درباره تازه‌ترین خبرها از برگزاری جلسه شورای عالی سینما بیان کرد: همین امروز با سازمان برنامه و بودجه جلسه داشتند. بخشی زیاد از مصوبات اجرایی شده و در فصل بهار شاهد اتفاقات زیادی خواهیم بود.

اسماعیلی در جواب سوال یکی دیگر از خبرنگاران مبنی بر اقدامات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از لغو چند کنسرت در یکی از شهرهای کشور گفت: حتماً این موضوع را پیگیری می‌کنم و در این زمینه اطلاع رسانی لازم صورت خواهد گرفت.

دیگر خبرها

  • معرفی مسئول جدید بسیج اساتید دانشگاه پیام نور استان البرز
  • بیانیه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان کرمانشاه در راستای پاسخ سپاه به اسرائیل
  • چرایی چیستی و چگونگیِ بیانات نمایندگان تشکل‌های دانشجویی در دیدار‌های رمضانی با رهبر انقلاب
  • فعالیت‌های محرومیت‌زدایی ۱۵ گروه جهادی دانشجویی در گنبدکاووس
  • توجه به هویت ملی رمز موفقیت صداوسیما
  • توجه به هویت ملی، رمز موفقیت صداوسیما
  • مراسم گرامی داشت شهادت جانشین سپاه‌ قدس در یاسوج
  • پایان برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی در ورامین 
  • مسعود نجابتی به‌عنوان چهره سال هنر انقلاب اسلامی انتخاب شد
  • صبوری مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه بوعلی سینا شد