Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از شهرداری منطقه ۱۹، محمد سالاری روز شنبه در نشست مشترک با شهردار و شواریاران منطقه ۱۹ با بیان این مطلب گفت: این محدوده با ایجاد کاربری های مسکونی، فضای سبز و فراغتی می تواند زمینه ای برای توسعه شهر تهران باشد که با پشتیبانی و راهبری سازمان نوسازی شهر تهران محقق می شود.

وی با اشاره به فضای باز بوستان ولایت و پتانسیل های آن ابراز امیدواری کرد اقدامات ارزنده نیز برای شهروندان تهرانی در این بوستان انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سالاری همچنین در پیگیری درخواست ساماندهی فاضلاب شهری محدوده ناحیه ۳ و ایجاد تصفیه خانه و نیز جمع آوری آب های سطحی ضمن گفت و گو با مدیرعامل شرکت خاکریزآب، خواستار پیگیری ویژه این موضوع در راستای حفظ سلامت شهروندان و جلوگیری از آلودگی زیست محیطی شد.

وی در پاسخ به درخواست ساماندهی نمایشگاه های خرید و فروش خودرو در محله شکوفه که از سوی شورایاران این منطقه مطرح شد خواستار ساماندهی آن ها  با استناد به تبصره ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری ها و با مشارکت پلیس راهور و نیروی انتظامی شد.

این عضو شورای اسلامی  شهر تهران در ادامه به پیگیری های صورت گرفته برای اجرای طرح پیشنهادی «پروانه اضطراری» به منظور بهسازی و مقاوم سازی املاک با متراژ کم بویژه در محلات کم برخوردار اشاره کرد که می تواند بعنوان الگویی مؤثر برای شهر تهران برای پیشگیری از بروز خسارات احتمالی در حوادث غیر مترقبه باشد.

در این نشست شهردار منطقه ۱۹ نیز در خصوص ضرورت ساماندهی ضایعات فروشان خلازیر گفت: تحویل اجاره نامه انبار تجاری توسط اوقاف در پهنه جی باعث ایجاد حق برای مالکان آن ها شده که به منظور ساماندهی آن ها طی مکاتبات انجام شده با معاونت معماری و شهرسازی شهر تهران و نشست با موقوفه تفاهم نامه ای آماده امضا است.

علی توکلی در بخش دیگری از سخنان خود به تکمیل و افتتاح چندین پروژه توسعه شهری این منطقه تا پایان سال اشاره کرد و گفت: هدف ما براین بوده تا در عین پیگیری پروژه های احداثی منطقه، با احصای مطالبات محلات در قالب پروژه های توسعه محله ای بتوانیم شاهد رضایت شهروندان و شتاب بیشتر در مسیر توسعه و آبادانی منطقه باشیم.

در ادامه شورایاران منطقه ۱۹ به طرح مطالبات محلات خود از جمله ایجاد پاتوق محله شهید کاظمی، ایجاد عایق صوتی در بزرگراه تندگویان، بازگشایی خیابان پاییزان جنوبی، تعیین تکلیف زمین های بلاتکلیف در منطقه، سرعت بخشیدن به تعیین تکلیف بافت های فرسوده، تأمین روشنایی خیابان پیروز، تعیین تکلیف بافت فرسوده محله نعمت آباد و درخواست کد نوسازی، رفع مطالبات سراهای محلات و... پرداختند.

اجرای برنامه های ورزشی در خیابان اجتماعی منطقه ۹

شهردار منطقه ۹ تهران اعلام کرد: از سوی اداره ورزش و اداره آموزش های شهروندی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۹ برنامه های ورزشی در خیابان اجتماعی، در راستای رسالت اجتماعی این معاونت یعنی ارتقا تعاملات اجتماعی شهروندان برگزار شد.

سید مصطفی موسوی که در این رویداد ورزشی و هنری در کنار دیگر شهروندان حضور داشت، گفت: درآستانه گرامیداشت سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و در راستای توسعه تفریحات ورزشی سالم و ایجاد نشاط اجتماعی در بین خانواده ها، "جشنواره خیابان ورزش" با رعایت موازین بهداشتی در خیابان اجتماعی برگزار شد.

وی افزود: اجرای برنامه هایی با رویکرد فرهنگی، هنری و ورزشی در خیابان اجتماعی مد نظر است که در حال حاضر و شرایط فعلی ناشی از ویروس کرونا، ماهانه یک تا دو برنامه در خیابان اجتماعی با رعایت موازین بهداشتی اجرا می شود.

تداعی روزهای انقلاب در کوچه های منطق ۲

 سرپرست شهرداری منطقه ۲ گفت: به مناسبت گرامی‌داشت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، همزمان با اجرای برنامه های فرهنگی و هنری، ۲۱ کوچه منطقه  به عنوان "کوچه انقلاب "تداعی گر ایام پیروزی انقلاب اسلامی  می شوند.

حسن صفات، با اشاره به اینکه برنامه‌های گرامی‌داشت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با محوریت فضای مجازی و در نظر گرفتن دستورالعمل‌های بهداشتی  در محلات  اجرا می‌شود، گفت: رویکرد برنامه های دهه فجر امسال تحت تأثیر شیوع ویروس کرونا قرار گرفته و برنامه‌ریزی صورت گرفته  به اقتضای نیاز امروز جامعه، بر محور مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا معطوف شده است.

وی امیدآفرینی، وحدت و انسجام در جامعه و تقویت روحیه نشاط و شادابی در بین مردم را از رویکردهای مورد توجه در این برنامه ها برشمرد و افزود: به منظور اشاعه ارزش های انقلاب اسلامی، با آذین بندی و چراغانی و همچنین نصب تصاویر شهدای انقلاب در محلات، روزهای پرشور دهه فجر و پیروزی انقلاب در کوچه های انقلاب تداعی می شود.

صفات  ازبرپایی ایستگاه فرهنگی با عنوان "آینده روشن" خبر داد و گفت: راه اندازی پویش پرچم ایران، تکریم و تجلیل از خانواده شهدا، برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری  با استفاده از بستر فضای مجازی، شعارنویسی خودرو، تکریم فرهیختگان ساکن در منطقه  و همچنین اجرای نمایش خیابانی با محوریت  انقلاب اسلامی بخشی از برنامه های فرهنگی و هنری دراین ایام است.

سرپرست شهرداری  منطقه دو استفاده از فضای مجازی را از اولویت‌های محوری برنامه‌های دهه فجر انقلاب اسلامی برشمرد و گفت:  برگزاری تورهای گردشگری مجازی " رویدادهای انقلاب "، تولید و انتشار سرودهای انقلابی و همچنین بازنشر پیام های مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب  از جمله برنامه های پیش بینی شده است.

 وی افزود: ایام دهه فجر متعلق به آحاد مردم است و ویژه برنامه‌های گرامیداشت این ایام نیز با حضور و محوریت مردم و با همراهی آنان در پاسداشت ارزش‌های انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.

گاز به کن رسید

شهردار منطقه ۵ از احداث خط لوله ۱۵ کیلومتری و در ارتفاع ۲۵۰۰ به چهار روستای امامزاده داوود (ع)، کیگا، رندان و طالون در بخش کن، و گازرسانی  به این بخش از منطقه۵ خبر داد.  

محمود کلهری در این باره اظهار داشت: در آستانه دهه مبارک فجر پروژه گازرسانی به روستاهای کن به همت شرکت گاز، فرمانداری و حمایت های استانداری تهران اجرا شد و مشعل گاز این پروژه در امام زاده داوود (ع) روشن و روستاهای امام زاده داوود(ع)، کیگا، رندان و طالون هم از نعمت گاز برخوردار شدند.

وی با بیان اینکه شهرداری و اداره حریم هم  با دقت کافی و حمایت های همه جانبه در مسیر و استفاده از اعتبارات داخلی برای بازسازی مسیر ها و راه ها تلاش و همکاری می‌کنند افزود: باید با تعامل و همفکری شرایط خوب و مناسبی را برای حضور مردم و گردشگران در این مکان مقدس و ارزشمند فراهم سازیم.

کلهری  با اشاره به اینکه شهرداری منطقه ۵ هماهنگی های لازم را در مورد ارسال نقشه‌های کلی اجرایی حفاری برای تایید اداره کل حریم شهرداری تهران انجام داده است گفت:  سال گذشته عملیات گازرسانی به روستای سولقان در بخش کن به پایان رسید و با اتمام عملیات  گازرسانی در سایر روستاهای کن بالغ بر ۱۰ هزار نفر از نعمت گاز برخوردار شدند.

کیفیت را نباید فدای سرعت اجرای پروژه ها کرد

شهردار منطقه ۱۸ تهران گفت: شهروندان بعنوان صاحبان اصلی شهر، پیش از آغاز عملیات اجرائی طرحها و پروژه های عمران شهری باید بدانند که چه زمانی سرانه های مورد نیاز آنها تامین خواهد شد.

سید محمد فیاض روز شنبه در حاشیه بازدید از پروژه های عمرانی شاخص، با اشاره به این نکته که جدول زمانبندی یکی از اصلی ترین مراحل اجرای هر طرح و پروژه عمران شهری است، افزود : اگر بر اساس روز شمار پروژه، برنامه ها تدوین و برای شهروندان بازگو شود، آنها در خواهند یافت که مدیریت شهری برای عمران و آبادانی شهر و محله از هیچ تلاشی فروگذار نبوده و در جهت تحقق شعار تهران شهری برای همه، تمام امکانات و تجهیزات در اختیارش را بسیج کرده است.

وی در ادامه با بیان این موضوع که نباید برای اجرای هر طرح و پروژه، کیفیت را فدای سرعت اجرای آن کرد، گفت : هر طرح و پروژه عمران شهری، نماد سخت کوشی و تلاش مدیریت شهری بوده که علی رغم تمام تنگناهای مالی، به ثمر نشسته و شهروندان نیز با بهره گیری از آنها باید احساس رضایتمندی داشته باشند، بنا براین به هر قیمتی نباید پروژه را تکمیل و به بهره برداری رسانید و همواره به اصل کیفیت توجه داشت.

فیاض ادامه داد: مدیریت شهری برای تحقق مطالبات بحق شهروندان، می بایست برنامه ریزی دقیقی در تمامی بخش‌ها داشته باشد تا شعار تهران شهری برای همه و عدالت اجتماعی حقیقت عینی یابد.

شهردار منطقه ۱۸ روز شنبه از روند تکمیل پروژه هائی نظیر بلوار ۴۵ متری بهار، سرای کمحله شهید رجائی، بیمارستان کودکان حکیم، مجموعه چند منظوره ناورن و درمانگاه کارکنان دیدن و در جریان آخرین وضعیت آنها قرار گرفت.

برچسب‌ها شهرداری منطقه نوزده تهران شهرداری منطقه پنج تهران شهرداری تهران شهرداری منطقه دو تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرداری منطقه پنج تهران شهرداری تهران شهرداری منطقه پنج تهران شهرداری تهران شهرداری منطقه دو تهران اخبار کنکور خیابان اجتماعی شهرداری منطقه انقلاب اسلامی پیروزی انقلاب شهردار منطقه تعیین تکلیف شهر تهران برنامه ها منطقه ۱۹ پروژه ها دهه فجر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۵۲۱۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسیرگشایی ۴۵ متری انقلاب پروژه شاخص در حوزه بازآفرینی شهری است

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد آئینی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران و معاون وزیر راه و شهرسازی که امروز با هدف شرکت در ستاد بازآفرینی شهری پایدار آذربایجان‌شرقی به این استان سفر کرده است در این سفر از آخرین وضعیت پروژه‌های بازآفرینی شهر تبریز نیز بازدید کرد.

بازدید از پروژه بازآفرینی شهری در شهرک جوانان، احیای میدان تاریخی صاحب آباد، سکونتگاه غیررسمی حاشیه اتوبان پاسداران و همچنین پروژه‌های نوسازی مردمی و پروژه‌های بازآفرینی پیرامون مسجد کبود و میدان شهید بهشتی شهر تبریز از جمله برنامه‌های معاون وزیر راه و شهرسازی در این سفر یک روزه به استان آذربایجان شرقی بود.

محمد آئینی در این بازدیدها خاطرنشان کرد: تبریز و استان آذربایجان شرقی در حوزه بازآفرینی شهری از استان‌های سرآمد کشور بوده و می‌تواند الگویی برای سایر کلانشهرها محسوب شود.

وی یادآور شد: موفقیت طرح‌های بازآفرینی شهری همچون مسیرگشایی ۴۵ متری انقلاب به مدد همراهی و همدلی مدیران شهری و استانی امکان پذیر شده است.

محمد عزتی معاون شهرسازی و معماری شهردار تبریز نیز که در این بازدیدها معاون وزیر راه و شهرسازی را همراهی می‌کرد در خصوص آخرین وضعیت پروژه مسیرگشایی ۴۵ متری انقلاب تصریح کرد: طول مسیرگشایی ۱۸۰۰ متر بود و در مجموع ۷۵۰ ملک در این پروژه نیازمند تملک است.

عزتی از پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی این پروژه مهم شهری خبر داد و افزود: بر اساس برنامه ریزی های انجام یافته مقرر شده این پروژه امسال به اتمام رسیده و به مسیر ایده لو متصل شود.

معاون شهرسازی و معماری شهردار تبریز همچنین اظهار کرد: این پروژه در حوزه منطقه ۱۰ تبریز توسط شهرداری منطقه ۱ در حال اجرا بوده و تا کنون یک هزار میلیارد تومان برای تملک در این پروژه هزینه شده است.

وی ادامه داد: پروژه بزرگ مسیرگشایی خیابان ۴۵ متری انقلاب موسوم به پروژه ملی طرح نجات تبریز با هدف بازگشایی، تعریض معابر و تسهیل تردد عبوری ساکنان و رفع ترافیک شهری در سه فاز به طور همزمان اجرا می‌شود.

عزتی اجرای پروژه‌های مسیرگشایی در بافت‌های حاشیه‌نشین و فرسوده شهر را از اولویت‌های شهرداری تبریز عنوان کرد و گفت: با همراهی شورای اسلامی شهر و نهادهای قضائی و همچنین تلاش‌های شهردار تبریز در حوزه بازآفرینی شهری اقدامات مهمی در این خصوص انجام یافته است.

کد خبر 6086926

دیگر خبرها

  • مسیرگشایی ۴۵ متری انقلاب پروژه شاخص در حوزه بازآفرینی شهری است
  • تعیین تکلیف املاک فاقد سند در بافت فرسوده پایتخت
  • تاکید مدیر عامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران بر یکپارچه سازی حمل و نقل همگانی
  • ۳۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل خانه بلدیه نیاز است | تغییرات جدید در سبزه میدان بازار
  • عدم تعیین تکلیف لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه
  • ۷۵ درصد اراضی آذربایجان غربی در سه سال اخیر تعیین تکلیف شد
  • تعیین تکلیف ۷۵درصد اراضی آذربایجان غربی در کمیسیون رفع تداخلات
  • تعین تکلیف و رفع تداخل بیش از  ۲۸۰ هزار از اراضی استان کرمان
  • ارائه تجربیات بازآفرینی شهری در اصفهان از سوی دفاتر مشارکت و بازآفرینی
  • پروژه‌های نیمه تمام گیلان تعیین تکلیف شود