Web Analytics Made Easy - Statcounter

ضوابط بخشش اضافه خدمت سنواتی کارکنان وظیفه، توسط اداره سرمایه انسانی سرباز معاونت نیروی انسانی ستاد کل نیروهای مسلح اعلام شد. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، امیر دریادار دوم غلامرضا رحیمی پور بیان کرد: اداره سرمایه انسانی سرباز معاونت نیروی انسانی ستاد کل نیرو‌های مسلح ضوابط بخشش اضافه خدمت سنواتی کارکنان وظیفه در نیرو‌های مسلح را اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: به موجب تبصره ۱ ماده ۵۸ قانون خدمت وظیفه عمومی، مشمولین غایبی که به خدمت سربازی اعزام می‌شوند در صورتی که در حین خدمت، حسن اخلاق و رفتار و جدیت در انجام وظیفه از خود نشان می‌دهند، یا در مناطق جنگی، امنیتی و عملیاتی… ابراز شجاعت و فداکاری نمایند به طوری که مراتب مورد گواهی فرماندهان و مسئولین جایگاه‌های سرتیپی و بالاتر باشد، تمام یا بخشی از مدت اضافه خدمت سنواتی آنان مورد بخشش قرار می‌گیرند.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیرو‌های مسلح خاطرنشان کرد: بر اساس این ضوابط، مصادیق اخلاق و رفتار، حسن انجام وظیفه و شرایط خاص طی دستورالعملی به تمام سازمان‌های نیرو‌های مسلح ابلاغ گردیده و کارکنان وظیفه دارای غیبت سنواتی ۳ یا ۶ ماه می‌توانند با مراجعه به نیروی انسانی یگان‌ها از نحوه برخورداری از مقررات بخشش، آگاه شوند.

امیر رحیمی پور گفت: برخی از مصادیقی که موجب استفاده از بخشش حین خدمت می‌شود به شرح زیر است:

۱- خدمت کارکنان وظیفه چه بومی و یا غیربومی در منطقه امنیتی درگیر با حداقل ۶ ماه خدمت به صورت پیوسته و یا ۸ ماه به طور متناوب و کارکنان وظیفه غیربومی در منطقه امنیتی غیردرگیر و عملیاتی با حداقل ۱۰ ماه خدمت و کارکنان وظیفه غیربومی در منطقه محروم و بد آب و هوا با حداقل ۱۲ ماه خدمت در منطقه.

۲- خدمت در مشاغل سخت و زیان آور مانند امور حفاظت فیزیکی، دژبانی، رانندگی در مناطق کم برخوردار و...
۳- کارکنان وظیفه شاغل در مناطق عادی که حداقل یک سال در یگان پاسداری خدمت نموده باشند.

۴- کارکنان وظیفه که به واسطه شغل عموماً در معرض شرایط جوی سرما و گرما و یا به اصطلاح در محیط خارج از ساختمان‌ها خدمت نموده باشند.

۵- افرادی که دارای شرایط خاص می‌باشند (مانند کارکنان وظیفه یتیم، فرزند ایثارگران، کارکنان وظیفه متأهل، پدر در حبس مشروط به محکومیت امنیتی نباشد، فوت اعضای درجه یک خانواده در طول خدمت، کارکنان وظیفه تحت پوشش کمیته امداد و یا سازمان بهزیستی…)

۶- حسن نگهداری اموال در اختیار کارکنان وظیفه مانند رانندگان و ...

۷- کارکنان وظیفه که در عین رعایت نظم و انضباط، در قبل از خدمت و در حین خدمت موفق به ثبت ابتکار منجر به تولید، محصول، مقاله علمی مهم و معتبر … شده باشند.

۸- کارکنان وظیفه حافظ حداقل یک جز قرآن، حافظ حداقل یک پنجم نهج البلاغه، صحیفه سجادیه و اصول کافی.

۹- سرباز نمونه در جشنواره‌های سازمانی و نیروی مانند جشنواره حضرت علی اکبر (ع)، گرامیداشت روز سرباز، برتر دوره‌های آموزش (رزم مقدماتی، تخصصی، مهارت آموزی و …)

۱۰- نفرات اول تا دهم مسابقات فرهنگی، ورزشی، علوم قرآنی و علمی … که در سطح سازمان‌های نیروی مسلح برگزار می‌شود و نفرات اول تا سوم مسابقات فرهنگی، ورزشی، علوم قرآنی و علمی… در سطح یگانی، استانی و نیرویی شده باشند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: اضافه خدمت نیروی انتظامی اضافه خدمت سنواتی کارکنان وظیفه نیرو های مسلح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۵۲۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از نیروهای وظیفه در پایگاه‌های آتش‌نشانی روستایی

به گزارش خبرگزاری مهر، اشکان جعفرکریمی مدیرکل دفتر هماهنگی عمرانی و خدمات روستایی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: مجوز استفاده از ظرفیت نیروهای وظیفه برای بکارگیری در پایگاه‌های آتش‌نشانی روستایی توسط ستاد کل نیروهای مسلح صادر شد.

وی افزود: این مجوز با پیگیری‌های این دفتر و با توجه به مشکلات دهیاری‌ها برای تأمین نیروی انسانی مورد نیاز پایگاه‌های آتش نشانی روستایی، توسط ستاد کل نیروهای مسلح، صادر شد که بر اساس آن، به مدت ۲ سال استفاده از تعداد محدودی نیروهای وظیفه در مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای غیرپزشکی برای بکارگیری در پایگاه‌های آتش‌نشانی روستایی با اولویت مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته کشور امکان‌پذیر شده است.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون تعداد ۹۳۸ پایگاه آتش نشانی در مناطق روستایی کشور ایجاد شده که با برنامه‌ریزی صورت گرفته به‌منظور دسترسی به حداقل استانداردهای لازم برای ارائه خدمات آتش‌نشانی و ایمنی به جوامع روستایی کشور، تعداد پایگاه‌های مذکور به‌مرور در حال افزایش است.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین مشکلات این پایگاه‌ها، تأمین نیروی انسانی موردنیاز است که به دلیل محدودیت منابع اعتباری دهیاری‌ها، استفاده از ظرفیت نیروهای وظیفه می‌تواند در رفع این مشکل، مؤثر واقع شود.

کریمی همچنین درباره اثربخشی موضوع گفت: در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ بر اساس مجوز اخذ شده از ستاد کل نیروهای مسلح بالغ بر ۳۵۰ نیروی امریه در پایگاه‌های آتش نشانی روستایی جذب و بکارگیری شدند که موجب فعال‌سازی این پایگاه‌ها و ارائه خدمات شبانه‌روزی در بسیاری از آنها شد.

وی افزود: در تعدادی از پایگاه‌ها با برنامه‌ریزی صورت گرفته، نیروهای امریه علاوه بر انجام خدمات اطفای حریق، نسبت به ارائه آموزش‌های ایمنی به اهالی روستاها نیز اقدام می‌کردند که در بهبود وضعیت ایمنی روستاها، بسیار اثرگذار بود.

مدیرکل دفتر هماهنگی عمرانی و خدمات روستایی اظهار داشت: با توجه به صدور مجوز جدید توسط ستاد کل نیروهای مسلح، به منظور هماهنگی برای بهره‌گیری مناسب از این ظرفیت، جلسه‌ای در دفتر سیاستگذاری و نظارت راهبردی حفاظت اطلاعات نیروهای مسلح با حضور نماینده دولت در امور کارکنان وظیفه و نمایندگان سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور برگزار شد.

وی گفت: در این جلسه درباره چالش‌های مربوط به این موضوع و راهکارهای رفع آنها بحث و تبادل نظر و تصمیمات لازم در این باره گرفته شد.

کد خبر 6086816

دیگر خبرها

  • خبر خوش برای سربازان؛ آتش‌نشانی هم سرباز می‌گیرد
  • خبر خوش برای سربازان
  • خبر مهم برای مشمولان؛ به جای سربازی در این نهاد خدمت کنید
  • ۲۰ هزار سرباز ماهر وام خوداشتغالی گرفته‌اند
  • لزوم رسیدگی مجلس به لایحه مهارت آموزی کارکنان وظیفه/ آموزش مهارتی بیش از ۱ میلیون سرباز وظیفه طی ۶ سال اخیر 
  • ۲۰ هزار سرباز ماهر وام خوداشتغالی گرفته اند
  • استفاده از نیروهای وظیفه در پایگاه‌های آتش‌نشانی روستایی
  • چرا وام سرباز ماهر و ازدواج پرداخت نمی شود؟
  • ایمن سازی و تاب آوری خط تغذیه گاز ۱۱۰ میلیمتر پلی اتیلن در شهرستان چگنی
  • کارکنان سازمان فرهنگی سربازان مقابله با هجمه فرهنگی هستند