Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا فیروزجا مقابل صدرنشین مسابقات تاتا استیل به تساوی رسید.

به گزارش ایسنا، دور دوازدهم مسابقات حضوری تاتا استیل برگزار شد که در حساس‌ترین دیدارها،  علیرضا فیروزجا نابغه جوان شطرنج جهان به مصاف آنیش گیری صدرنشین رفت. 

این بازی با توجه به شرایط جدول، برای دو شطرنج‌باز بسیار حساس دنبال می‌شد. فیروزجا که در این مسابقات با ریتینگ ۲۷۴۹ شرکت کرده است مقابل آنیش گیری با ریتینگ ۲۷۶۴ به تساوی رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این تساوی در حالی برای فیروزجا به دست آمد که بسیاری از کارشناسان در اواخر بازی او را بازنده دیدار می‌دانستند اما گیری اشتباهی انجام داد که بازی به تساوی کشیده شد. در ادامه بازی هم علیرضا با دقت مهره ها را تکان داد و با دفاعی درست از این حریف تساوی گرفت. 

با این نتایج کسب شده آنیش گیری هشت امتیازی شد و همچنان در رده نخست این مسابقات قرار دارد. علیرضا فیروزجا، فابیو کاروانا و فان فورست هلندی 7.5 امتیازی بوده و همچنان شانس قهرمانی این مسابقات به حساب می آیند.

در دیگر دیدار ها، مگنوس کارلسن نروژی به مصاف سوپر استاد بزرگ لهستانی رفت و به تساوی رسید. به جز بازی سوپر استاد بزرگ هندی تمامی رقابت ها به تساوی رسید. هاری کریشنا استاد بزرگ کشور هندوستان موفق شد مقابل حریفش به پیروزی برسد و تا رده هفتم این مسابقات صعود کند.

فردا آخرین دور این مسابقات پیگیری خواهد شد که آنیش گیری به مصاف شطرنج‌باز اسپانیایی می‌رود و با توجه به اختلاف ریتینگ به نظر می‌آید مشکلی برای این دیدار ندارد و می‌تواند قهرمان این رقابت‌ها شود.

همچنین  فیروزجا در آخرین دور از این مسابقات به مصاف حریف لهستانی خواهد رفت. 

به گزارش ایسنا، با توجه به شیوع کرونا بیشتر رقابت‌های حضوری شطرنج لغو و به زمان دیگری موکول شد که در این دوران شطرنج‌بازان برای حفظ آمادگی خود در رقابت‌های آنلاین شرکت کردند. البته در بعضی از کشورها هم به دلیل آمار کم کرونا، رقابت‌های شطرنج به‌ صورت حضوری پیگیری شد.

در جدیدترین مسابقات ۱۴ شطرنج باز برتر جهان در سوپرتورنمنت تاتا استیل با یکدیگر به رقابت می‌پردازند. این مسابقات به صورت حضوری در شهر ویک‌آن‌زی هلند کار خود را آغاز کرده است.

در این مسابقات چهره‌های برتر شطرنج جهان دست به مهره شده‌اند. مگنوس کارلسن، نفر اول شطرنج جهان، فابیو کاروانا، آنیش گیری، ماکسیم واشیه لاگرا، یان کریشتف دودا و آرین طاری و علیرضا فیروزجا، دو شطرنج‌باز جوان ایرانی حضور دارند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: علیرضا فیروزجا شطرنج علیرضا فیروزجا تساوی رسید تاتا استیل شطرنج باز رقابت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۵۳۵۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تنها بازیکن رئال که رنگ پیروزی در اتحاد را دیده!

به گزارش "ورزش سه"، رئال مادرید در تاریخش هرگز نتوانسته در زمین منچسترسیتی به پیروزی برسد. حاصل کار دو تساوی و سه شکست برای این تیم بوده و سیتیزن ها از سال 2018 نیز دیگر در یک رقابت اروپایی در اتحاد شکست نخورده اند.

در واقع از 19 نوامبر 2018 و بازی برابر لیون، سیتی در اتحاد شکست ناپذیر بوده است. لیون آن بازی را برابر سیتی 1-2 برد و جالب اینکه فرلاند مندی را در ترکیب خودش داشت. بازیکنی که حالا برای رئال بازی می کند. 

مندی تنها بازیکن تیم کارلو آنچلوتی است که می داند چگونه دیوار تسخیر نشدنی ورزشگاه اتحاد را در رقابت های برتر اروپا بشکند؛ ورزشگاهی که سیتی در آن 28 برد و دو تساوی در 30 بازی اخیر داشته است.

دیگر خبرها

  • همدان، قهرمان مسابقات کاراته قهرمانی کشور
  • طلایی آسیا رقیب جدی برای قهرمان المپیک/ اسماعیلی: مسابقات آسیایی سطح بالایی داشت
  • کامبک رویایی استقلال خوزستان برابر گل‌گهر
  • استقلال - پرسپولیس؛ این بازی تاریخی قهرمان را مشخص می کند!
  • حذف قهرمان دوره قبل، رسیدن رئال و بایرن به مرحله نیمه نهایی
  • رضا عنایتی پشت میز شطرنج؛ پوستر پیکان برای بازی با هوادار + عکس
  • مقام سوم نماینده شطرنج گیلان در لیگ برتر کشور
  • اعزام ۹ ورزشکار به مسابقات دوومیدانی جوانان آسیا
  • تنها بازیکن رئال که رنگ پیروزی در اتحاد را دیده!
  • تیم گندمان قهرمان رقابت‌های جام رمضان