Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: در ۱۰ سال گذشته ووشو در زیرساخت‌ها و در توسعه ورزش حرفه‌ای به خوبی حرکت کرده است. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، سیدرضا صالحی‌امیری، رئیس کمیته ملی المپیک در خصوص بازدید از فدراسیون اسکیت اظهار داشت: در برنامه جاری ما در هر هفته بازدید از یک تا دو فدراسیون قرار داده شده است که بازدید از فدراسیون اسکیت یکی از این برنامه‌ها بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسکیت رشته‌ای که رو به جهش است و آینده خوبی برای آن پیش‌بینی می‌کنم و بدون تردید در بازی‌های آسیایی 2022 هانگژو خواهد درخشید. این رشته نیاز به حمایت در بخش تجهیزات و سایر موارد را دارد .به همین منظور در مجموع ٢ میلیارد ریال برای تجهیزات این رشته که ارزی است در نظر گرفتیم.

وی در ادامه به بازدید از فدراسیون وزنه‌برداری اشاره کرد و گفت: در وزنه‌برداری محدودیت سهمیه داریم و هنوز  کسب سهمیه نکردیم و شرایط سختی را داریم اما این رشته عزم خود را جزم کرده تا ٢ سهمیه المپیک را کسب کند و در المپیک حاضر باشد. مجموعه شرایطی به ما تحمیل شد سهمیه ما را بسیار نازل کرد. بعد از کشتی برنامه‌ریزی خود را  بر روی وزنه‌برداری برای کسب سهمیه المپیک متمرکز کردیم اما اکنون نباید توقع و انتظار زیادی را برای این رشته ایجاد کنیم.

رئیس کمیته ملی المپیک تاکید کرد: برداشت ما این است وزنه‌برداری اگر دو سهمیه کسب کند، می‌تواند در المپیک درخشش خوبی داشته باشد اما شرایط سختی در پیش دارد. ما در عمان و در نشست اخیر مجمع شورای المپیک آسیا با دبیرکل فدراسیون جهانی درباره وزنه‌برداری ایران گفت‌وگو کردیم که قول همکاری دادند اما به لحاظ قواعد بین‌المللی وزنه‌برداری دست ما بسته است و همان ٢ سهمیه را می‌توانیم داشته باشیم. اینها در شرایطی است که  وضعیت سهراب مرادی هم خاص است و باید مراقبت ویژه انجام شود. بین مرادی و رستمی کسب سهمیه خواهیم داشت و همچنین در وزن‌های دیگر باید نتیجه‌ای که در نهایت خواهیم گرفت چه خواهد بود.

وی در ادامه به بازدید از  فدراسیون بسکتبال اشاره و یادآوری کرد:  بسکتبال در حال جهش است و باید گفت آینده خوبی برای این رشته در راه است و همین که به کسب سهمیه المپیک نزدیک می‌شود یعنی خود به هدف نزدیک شد. به شخصه معتقدم والیبال و بسکتبال جهش خوبی داشتند و امروز والیبال جزو مدعیان‌جهان است و داورزنی در توسعه آن نقش بی‌نظیری داست و بسکتبال هم همین مسیر را در پیش گرفته است.

وی به بازدید خود از فدراسیون ووشو هم اشاره کرد گفت: در 10 سال گذشته این رشته در زیرساخت‌ها و در توسعه ورزش حرفه‌ای به خوبی حرکت کرده است و این رشته امروز قهرمان جهان و در کنار چین مدعی جهان و رشته‌ای پرمدال است. همچنین دیدم لیگ را به خوبی برگزار کردند.

رئیس کمیته ملی المپیک یادآوری کرد: اینها مجموعه‌ای است که علی‌نژاد پایه‌گذاری کرده و برادران صدیقی آن را دنبال کردند و مجموعه ای که ایجاد شده یکی از امیدهای ما در بازی‌های آسیایی 2022 است. معتقدم با عزمی که صدیقی، اجاقی و تیم همراهشان دنبال می‌کنند، ووشو جایگاه ایران را در آسیا و در بازی‌های آسیایی هانگژو تغییر خواهد. انتظار دارم رسانه ملی بیشتر به این رشته توجه کند.

صالحی‌امیری درباره بازدید از فدراسیون ورزش سه‌گانه هم گفت: این رشته سخت و جذاب و خاص است و چندین اردو برگزار کرد. این رشته رو به رشد است و به آینده آن خوش‌بین هستیم.

وی در خصوص اینکه کمیته ملی المپیک جدا از بودجه مصوب فدراسیون‌ها در سال 99،در این ماه‌های پایانی سال مجموعا چه میزان به فدراسیون‌ها کمک کرده است، یادآوری کرد: مسئله فدراسیون‌ها با مسائل بیرون متفاوت است و آنها از الان تا المپیک نیاز به کمک دارند. همچنین باید از 1400 تا بازی‌های  آسیایی از آنها حمایت کرد. نمی‌توان کمک‌ها را 6 ماه مانده به المپیک انجام داد و باید حداقل یک تا دو سال قبل انجام داد تا ظرفیت‌های خود را بالا ببرند.

کمک 100 میلیون تومانی کمیته ملی المپیک به فدراسیون اسکیتعلی‌آبادی: در انتخابات کمیته ملی المپیک شرکت نمی‌کنم/ کمیته باید در مجمع فدراسیون فوتبال حضور داشته باشد

 

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کمیته ملی المپیک کمیته ملی المپیک رئیس کمیته ملی المپیک بازدید از فدراسیون بازی های آسیایی وزنه برداری کسب سهمیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۵۳۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مسابقات بین‌المللی کوراش در اسفراین

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما به نقل از فدراسیون ووشو، کوروش خسرویار دبیر انجمن کوراش فدراسیون ووشو با اشاره به برگزاری مسابقات بین‌المللی جام پهلوان پوریای ولی این رشته ورزشی در خراسان شمالی، اظهار داشت: این رقابت‌های بین‌المللی از ۲۳ فروردین به مدت ۲ روز در گود زینل خان اسفراین برگزار می‌شود.   وی افزود: در این مسابقات بین‌المللی کوراش‌کارانی از کشور‌های روسیه، یونان، فرانسه، لیتوانی، هند، قرقیزستان، ازبکستان، افغانستان، عراق، ترکمنستان، پاکستان، تایلند، کنگو، تاجیکستان، قزاقستان و ایران با هم به رقابت می‌پردازند.   دبیر انجمن کوراش فدراسیون ووشو گفت: کوراش‌کاران در ۲ وزن ۹۰ کیلوگرم و منفی ۹۰ کیلوگرم با هم به رقابت خواهند پرداخت.   وی یادآور شد: رقابت‌های بین‌المللی کوراش یک روز قبل از برگزاری مسابقات کشتی باچوخه اسفراین برگزار می شود. خراسان شمالی ظرفیت ویژه‌ای در رشته کوراش دارد به گونه‌ای که با معرفی قهرمانان زیادی در میادین آسیایی و جهانی همواره عنوان‌دار پایتخت کوراش کشور است.   این مسابقات با حمایت فدراسیون ووشو و همکاری اداره کل ورزش و جوانان استان خراسان شمالی در ایام تعطیلات عید سعید فطر برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • بلیت‌هایی که هنوز OK نشده است/ چالش ورزش ایران برای کسب سهمیه المپیک پاریس
  • حضور هندبالیست جوان ایران در مسابقات نمایشی ستارگان جهان
  • ورزشکاران مازندرانی ۸ سهیمه المپیک پاریس را کسب کردند
  • ۱۳ بلیت روی میز ورزشکاران ایران / امیدواری به رشته‌های غیرتوپی برای افزایش سهمیه
  • هندبال در سال ۱۴۰۲| شکست پشت شکست، ناکامی پشت ناکامی/ روز‌های دور از سکو و سهمیه
  • برگزاری مسابقات بین‌المللی کوراش در اسفراین
  • سطح ووشو ایران در مجامع بین‌المللی مطلوب است
  • سال موفق ووشو با کسب ۵۰ مدال/ بازی‌های آسیایی اوج درخشش بود
  • سرپرست ملوان: فاصله ۲۰ امتیازی با نساجی باعث فریب ما نمی‌شود
  • انوشیروانی: می توانستم علیه رستمی شکایت کنم/روزی که آمدم برخی گفتند با سر در باتلاق شیرجه زدی/ هیچ مراوده مالی با نصیرشلال ندارم+ فیلم