Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-03-28@15:50:14 GMT

مسعود «با خانمان» ساده‌‌ لوح نیست

تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۵۳۸۲۴

مسعود پسر جوانی است که زندگی مرفهی داشته و به همراه پدر خود حاج مصطفی (آتیلا پسیانی) در کار فروش و صادرات فرش دستباف است و یک کارگاه قالیبافی را هم اداره می‌کند.

او همزمان مشغول تدریس دروس معارف در دانشگاه نیز هست. از طرف دیگر، حدود ۱۰ سال است که به خاطر مخالفت زن‌عمویش (افسانه بایگان) نمی‌تواند با دخترعمویش سمانه (مارال فرجاد) ازدواج کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بین متوجه می‌شود که حاج مصطفی پدر واقعی او نیست؛ بنابراین در جست‌وجوی خانواده واقعی‌اش درگیر

ماجرا‌های جالبی می‌شود و...

«باخانمان» سریالی کمدی است که می‌تواند برای مخاطبان تلویزیونی که مدت‌هاست سریالی با این سبک و سیاق ندیده‌اند جذاب باشد؛ قصه‌های خانوادگی و کاری شخصیتی به نام مسعود خاکپور که در نوبه خود او را دچار چالش‌هایی می‌کند؛ از فرزندخواندگی تا استاد دانشگاه و ماجراهای عاشقانه با دختر عمویش همگی در این سریال دیده می‌شود و حسام محمودی، بازیگر این نقش را تبدیل به یکی از چهره‌های تلویزیونی این شب‌ها تبدیل کرده است.

حسام محمودی پیش از این با ایفای نقش در فیلم‌های سینمایی نظیر «خسته نباشید»، «آستیگمات»، «مرگ ماهی» و سریال‌های «دل‌دار»، «لحظه گرگ و میش» و «زعفرانی» برای مخاطبان شناخته شده است. به همین بهانه گفت‌و‌گویی با او داشته‌ایم.

چگونه به پروژه باخانمان پیوستید و آیا پیش از این سابقه آشنایی و همکاری با آقای نیک‌نژاد را داشته‌اید؟

خیر، سابقه همکاری نداشتیم و هیچ کدام از بچه‌های مشغول به کار در پروژه را نمی‌شناختم؛ بنده در حال کار در یک فیلم سینمایی بودم که با من تماس گرفتند و بعد از 10 روز بخشی از داستان را برایم تعریف کردند و پس از پنج ماه کار شروع شد و من به این پروژه پیوستم.

تا الان بازخوردها چطور بوده است؟
خیلی مثبت بوده.

فکر می‌کنید دلیلش چیست؟
خب می‌تواند به این دلیل باشد که بعد از مدت‌ها یک سریال کمدی موقعیت از تلویزیون پخش شده است که به سلیقه مخاطب بسیار اهمیت می‌دهد و برای آن احترام زیادی قائل است؛ برزو نیک نژاد به عنوان کارگردان پشت دوربین است و بازیگران زیاد و بسیار کاربلدی مثل حسن پورشیرازی در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند. به عقیده من بازیگران یک کار مانند مداد رنگی می‌مانند که در کنار یکدیگر می‌توانند یک اثر پرنقش و رنگ را به وجود آورند.

چه مسائلی شما را ترغیب به پذیرفتن این نقش کرد؟
کار ژانری را داشت که تا به حال تجربه نکرده بودم و نقش مسعود در فیلمنامه شخصیت اصلی سریال بود. در مرحله بعدی حضور برزو  نیک نژاد به عنوان کارگردان مرا برای پذیرش این نقش بسیار ترغیب کرد.

برای طراحی و اجرای شخصیت مسعود چه کار کردید که دچار کلیشه‌های معمول نشوید؟
قبل از هر چیز ابتدا به شخصیت واقعی خودم رجوع کردم چون در یک خانواده مذهبی بزرگ شده‌ام و در دوران تحصیل هم در مدرسه‌ای فوق مذهبی درس خوانده ام حتی زمانی کار تدریس را هم انجام داده؛ تمام این موارد به اجرای این شخصیت بسیار به من کمک کرد در مرحله بعد راهنمایی‌های برزو نیک نژاد به من کمک کرد تا روی ریل قرار گیرم و پس از آن در مسیر درست حرکت کنم.

از بین خصلت‌های شخصیت مسعود کدام یک برای شما جذاب‌تر بود؟
این‌که به عنوان یک استاد دانشگاه معارف مذهبی شناخته می‌شد اما به سبب این موقعیت لزوما آدم ساده‌ای نبوده و متوجه اتفاقات پیرامونش بود یعنی به راحتی راست و دروغ را تشخیص می‌داد؛ به بیان دیگر زود گول نمی‌خورد.

شما در این سریال نقش جدی را بازی کردید در حالی که سریال یک کار کمدی بود. این مساله از ابتدا در قصه وجود داشت یا این‌که خودتان دوست داشتید این شخصیت را به این شکل بازی کنید؟
قصه این بود که کاراکتر مسعود وارد شوخی نشود؛ البته اگر به این شخصیت نگاه کنید متوجه این تصمیم خواهید شد طبیعی است فردی که استاد دانشگاه است نمی‌تواند زیاد در شوخی‌های معمولی شرکت کند و شوخی زیادی داشته باشد.

شما کار حرفه‌ای تان را از کمدی آغاز کردید اما خیلی در این ژانر نماندید. چرا؟ ترجیح خودتان بود که به سمت کارهای جدی بروید؟
به عقیده من بخش اعظمی از زندگی ما انتخاب‌ها و تصمیم خودمان نیستند. این مساله در مورد کار ما بیشتر دیده می‌شود و حتما این طور است. من هم براساس پیشنهادهایی که می‌شد
تصمیم‌گیری می‌کردم.

خودتان کمدی را دوست دارید؟
بله؛فکر می‌کنم در کمدی می‌توانم خوب باشم.

به نظر شما یک کار کمدی خوب چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟
راجع به این سوال نمی‌توانم چیزی بگویم چراکه من به عنوان اجراکننده باید تئوری‌ها را اجرا کنم اما می‌دانم که به دلایل مختلفی شوخی‌ها محدود به شوخی‌های زبانی شده‌ و این نوع شوخی‌ها
باب شده است و متاسفانه ما بخش زیادی از شوخی را به این ترتیب از دست داده‌ایم.

سریال باخانمان در کارنامه حسام محمودی چه جایگاهی دارد؟
خیلی جایگاه بالایی دارد چون پروژه‌ای طولانی بود البته نمی‌توانم به آن نقطه عطف بگویم اما سبب تغییرات بسیار زیادی در مسیر کاری من شد.

در حال حاضر قصد بازی در فیلم و سریالی را دارید؟
خیر؛ پروژه باخانمان 4 تا 5 ماه از ما زمان گرفت به این شکل که هر روز کار می‌کردیم و خب کمی خسته شده‌ام بنابراین فعلا قصد دارم کمی بیشتر استراحت کرده و پس از آن پیشنهادها را بررسی کنم.

ضمیمه قاب کوچک روزنامه جام جم

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: حسام محمودی با خانمان برزو نیک نژاد نیک نژاد شوخی ها یک کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۵۳۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) شوخی عجیب قرائتی با کاظم صدیقی!

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: خبرآنلاین

tags # اخبار سیاسی سایر اخبار (تصاویر) چند سال پس از مردن انسان‌ها زمین چه شکلی خواهد بود؟ آیا حیوانات هم از آمیزش جنسی لذت می‌برند؟ اگر ماه به زمین برخورد کند چه می‌شود؟ (عکس) انسان‌های امروز چقدر شبیه نئاندرتال‌‌ها هستند؛ از دماغ بزرگ تا کشیدن سیگار!

دیگر خبرها

  • اخراج مهاجران بی خانمان از پاریس در آستانه المپیک
  • نگاهی متفاوت به قسمت چهاردهم «گناه فرشته» که بازتاب‌های بسیاری به همراه داشت
  • معنای اسم شخصیت‌های سریال جومونگ به فارسی چیست؟/ عکس
  • فیلم| کنایه سریال «زیرخاکی» به دیدار دوستانه مسعود رجوی با صدام حسین
  • «آمرلی» روایت به مثابه منشوری چند وجهی
  • قسمت دوم و سوم فیلم‌های کمدی چه سرانجامی داشته‌اند؟
  • شوخی‌های دوپهلوی مهران مدیری و یوسف تیموری
  • (ویدئو) کنایه سریال «زیرخاکی» به دیدار دوستانه مسعود رجوی با صدام حسین
  • (ویدئو) شوخی عجیب قرائتی با کاظم صدیقی!
  • شوخی با ورزشکاران؛ 25 مارس 2024