Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش ایرنا سید صالحی امیری این اظهارات را در پایان بازدید از پنج فدراسیون ورزشی در مجموعه ورزشی آزادی  به خبرنگاران گفت و افزود: این کمک مالی مستقیم به فدراسیون‌های ورزش قهرمانی برای توسعه ظرفیت‌هایشان در برگزاری اردوها و دیدارهای بین المللی و آماده سازی تیم ها است.
وی این را نیز  اضافه کرد که کمیته المپیک در عین حال ١۴٠ میلیارد ریال به فدراسیون‌های ورزشی کمک مالی غیر مستقیم داشته که بیشترین کمک‌های مالی غیر مستقیم به فدراسیون کشتی با رقم ۷۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال و کمترین آن به فدراسیون‌های سه گانه، کارگری و دانشجویی با رقم یک میلیارد ریال بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس هیات اجرایی کمیته ملی المپیک اضافه کرد: ورزشکارانی که سهمیه المپیک توکیو را چه در گذشته و چه حال کسب کردند تا تیرماه سال آینده در مجموع ۹۰۰ میلیون ریال پاداش خود را دریافت می‌کنند.

صالحی امیری سپس در جریان بازدیدهای خود به همراه اعضای هیات اجرایی درباره اسکیت گفت:  اسکیت، رشته‌ای رو به جهش است و بدون تردید در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو خواهد درخشید اما این رشته نیاز به تجهیزات دارد.

وی افزود: به همین منظور در مجموع ٢ میلیارد ریال برای تجهیزات این رشته که ارزی است در نظر گرفتیم.

نباید انتظار زیادی از وزنه برداری داشت

رییس کمیته المپیک سپس به بازدید خود از فدراسیون وزنه برداری اشاره کرد و گفت: در وزنه برداری محدودیت سهمیه داریم و هنوز این سهمیه کسب نشده است. اما این رشته عزم خود را جزم کرده‌است تا ٢ سهمیه المپیک را کسب کند. حال مجموعه شرایطی به ما تحمیل شد و سهمیه ما را بسیار نازل کرد و در غیر اینصورت بعد از کشتی برنامه ریزی خود را روی وزنه برداری برای کسب سهمیه المپیک متمرکز کردیم. اکنون نباید توقع و انتظار زیادی را ایجاد کنیم.

صالحی امیری ادامه داد: برداشت ما این است  وزنه برداری  می‌تواند در المپیک درخشش خوبی داشته باشد اما شرایط سختی در پیش دارد. ما در عمان و در نشست اخیر مجمع شورای المپیک آسیا با دبیرکل فدراسیون جهانی درباره وزنه برداری ایران گفت‌وگو کردیم که قول همکاری دادند اما به لحاظ قواعد بین المللی وزنه برداری دست ما بسته است و همان ٢ سهمیه را داریم. 

وی اظهار داشت: شرایط سهراب مردادی هم خاص است و باید مراقبت ویژه انجام شود بین مردادی و رستمی کسب سهمیه خواهیم داشت و همچنین در وزن های دیگر باید دید نتیجه ای که در نهایت خواهیم گرفت چه خواهد بود.


 ووشو جایگاه ایران را در آسیا تغییر می دهد
صالحی امیری به بسکتبال هم اشاره کرد و گفت: در بازدید از بسکتبال باید گفت آینده خوبی برای این رشته در راه است و همین که به کسب سهمیه المپیک نزدیک می شود یعنی خود به هدف نزدیک شده است.
وی به بازدید خود از فدراسیون ووشو هم اشاره و تاکید کرد: این رشته امروز قهرمان جهان و مدعی جهان و رشته‌ای پرمدال است. معتقدم ووشو جایگاه ایران را در آسیا و در بازی‌های آسیایی هانگژو تغییر خواهد.
رییس کمیته المپیک درباره بازدید از فدراسیون ورزش سه گانه هم گفت: این رشته سخت و جذاب و خاص است و چندین اردو برگزار کرده است. این رشته رو به رشد است و به آینده آن خوش بین هستیم.

برچسب‌ها رضا صالحی امیری ووشو بسکتبال وزنه برداری المپیک توکیو فدراسیون سه گانه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رضا صالحی امیری ووشو بسکتبال رضا صالحی امیری ووشو بسکتبال وزنه برداری المپیک توکیو فدراسیون سه گانه اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۵۳۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | روایت تکان‌دهنده صالحی‌امیری از میزان تمایل جامعه ایران به مهاجرت؛ یک رقم شوکه‌کننده!

264 215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896321

دیگر خبرها

  • رشته‌های نوپا آینده ورزش کشور را رقم می‌زنند
  • صالحی امیری: ۶۰ درصد جامعه تمایل زیاد به مهاجرت دارند! (فیلم)
  • ببینید | روایت تکان‌دهنده صالحی‌امیری از میزان تمایل جامعه ایران به مهاجرت؛ یک رقم شوکه‌کننده!
  • رستمیان در تپانچه ۲۵ متر پنجم شد
  • به‌دنبال حضور در بازی‌های آسیایی و المپیک ۲۰۲۸ هستیم
  • برنامه مسابقات سهمیه المپیک قطر در رشته اهداف پروازی
  • انتقاد اولین مدال‌آور ایران از بی‌توجهی به دوومیدانی بانوان
  • رکورد بانوان وزنه‌بردار نشان از پیشرفت این رشته است
  • احتمال عجیب سهمیه وزنه‌بردار ایرانی در المپیک
  • وزنه‌بردار خوزستانی به اردوی تیم‌ملی فراخوانده شد