Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-25@03:48:17 GMT

مرادی: جواب تست‌های دوپینگ ما هنوز اعلام نشده

تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۵۳۸۹۱

مرادی: جواب تست‌های دوپینگ ما هنوز اعلام نشده

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری گفت: ستاد ضد دوپینگ می‌گوید نمونه‌های ارسال شده منفی بوده است آنچه در ذهن ما می‌گذرد این است که نمونه‌ها اصلا ارسال نشده است.

به گزارش"ورزش سه" به نقل از خبرنگار تسنیم، علی مرادی، رئیس فدراسیون وزنه‌برداری اظهار داشت: در لیست مقدماتی ثبت‌نام مسابقات کسب سهمیه کلمبیا، سهراب مرادی،  کیانوش رستمی،  علی هاشمی و علی داودی حضور خواهند داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آخر ماه کنترل تمرین است و باید ببینیم نظر مربی چیست و چه کسی باید به کلمبیا اعزام شود و لیست احتمالی قهرمانی آسیا نیز معرفی می‌شود. در نهایت  باید ببینیم کادر فنی کدام نفرات را اعزام می‌کنند.همه کارها انجام شده است.

 

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به اتمام زمان ثبت نام کاندیداهای فدراسیون جهانی، ایران چه کسانی را معرفی کرده است، ‌گفت: در تمامی پست‌هایی که باید حضور داشته باشیم، اعلام آمادگی کردیم از جمله حوزه مدیریت و کمیته‌هایی از جمله پزشکی کمیته فنی، تحقیقات و مربیان. در همه آنهایی که در چارچوب اساسنامه فدراسیون جهانی آمده ثبت نام کردیم. خودم در  حوزه مدیریت جهان، باقری در کمیته پزشکی، بیرانوند در کمیته تحقیقات و مربیان و قریشی در کمیته فنی ثبت نام کردند.

 

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری در پاسخ به این سوال که آیا افرادی بودند که خودشان برای ثبت نام اعلام آمادگی کنند، یادآوری کرد: ما آمادگی ارسال اسامی را داشتیم. بعلاوه افراد باید استانداردهای لازم را داشته باشند‌. افرادی که خود را کمیته‌ها شایسته می‌دانستند، صلاحیت‌های لازم از نظر فنی نداشتند. برای مثال فردی که برای کمیته فنی معرفی می‌شود حتما باید داور درجه یک بین‌المللی باشد. همچنین دکتر بیرواند عضو کمیته پژوهش و تحقیقات فدراسیون جهانی است و از اثرات علمی و برنامه های وی بهره‌مند شدند‌.

 

دور از ذهن است که وقتی یک توانی برای کشور است آن را برای کار جدید بهم بزنیم. ما آمادگی داشتیم با توجه به اینکه همه می‌دانستند شرایط چگونه است اعلام آمادگی به خود افراد بستگی داشت.

 

وی در خصوص کسب کرسی مدیریتی در فدراسیون جهانی و نحها رایزنی‌ها و شانس ایران گفت: من خیلی خوشحالم که این موضوع را مطرح کردید و خوب شد 4 سال پیش در حوزه مدیریت نتوانستیم حضور داشته باشیم چون جو بسیار بدی در سطح دنیا وجود داشت حتی باخ اعلام کرد مسائل آنتی دوپینگ را رعایت نکردید و مشاوره نگرفتید. اینها همه خود محوری‌های هیئت رئیسه‌ای است و خوب شد در گروه‌هایی که به این شکل عمل کردند، نبودیم.

 

شنیدیم که برخی از اعضای هیئت رئیسه با پول این پست‌ها را مبادله کردند. ما حقایق و واقعیت‌ها را در مسائل مالی و عدم شفافیت آنتی دوپینگ گفتیم ولی الان اروپایی‌ها بیانیه‌ای صادر کردند و فدراسیون جهانی نیز مواردی را مطرح کردند که دور از ذهن است. آنها اعلام کردند که همه باید استعفا دهند. خود اعضای هیئت رئیسه که در اروپا هستند بیانیه‌ای صادر کردند و فعالیت فدراسیون بین‌المللی که خود محوری می‌کنند و  به این خانواده در سطح دنیا دروغ می‌گویند، برای همه آشکار شده است.

 

مرادی افزود: ما رایزنی‌ها را انجام دادیم‌ اما آن صداقت و بار تخصصی و مدیریتی است که اگر بخواهند تحولی در وزنه‌برداری دنیا ایجاد شود، لازم است. وزنه‌برداری در لبه تیغ افتادن از المپیک است. کاهش اوزان آغاز این است که در آینده المپیک حذف شود و ممکن است از این رشته از 2024 پاریس حذف شود و این نهایت ظلم و خیانتی است که این افراد به وزنه‌برداری کردند.

 

وی تصریح کرد: این ورزش تاریخچه دار و با شناسنامه است و با ندانم کاری‌ها و قوانین جدید این رشته به لبه پرتگاه رفته است. کسانی که این کار را می‌کنند کسانی هستند که قوانین را به نفع خود جاری می‌کنند. اینها وزنه‌برداری را در هاله‌ای از ابهام بردند و همه اینها توسط IOC رصد می‌شود. احساس می‌کنم که در آینده برخورد تندتری هم داشته باشد.

 

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری گفت: ستاد ضد دوپینگ می‌گوید نمونه‌های ارسال شده منفی بوده است آنچه در ذهن ما می‌گذرد این است که نمونه‌ها اصلا ارسال نشده است.

 

وقتی ارسال نشده من دنبال چه هستم؟ وقتی در تاریکی گام برداریم اگر خدایی نکرده مکمل یکی از ورزشکاران آلوده بود، چه کسی پاسخگو است؟ خود رسانه‌ها بعدا می‌گویند چرا این مسئله را مطرح نکردید. من الان این را می‌گویم که هنوز جواب تست‌های ما نیامده است. ما المپیک را در پیش داریم و مدال طلا به لطف خدا در دستمان است.

 

وی در خصوص شرایط سهراب مرادی گفت: شرایط او خوب است و کیانوش رستمی هم شنیدم که تمرین می‌کند. هر 4 نفر به شدت تمرین می‌کنند و صلاح نیست آنها را دست تنها بگذاریم‌. به ما گفتند که تست‌ها ارسال نشده است و در این صورت دنبال چه جوابی هستیم‌. اینها کم لطفی است‌.

 

بعدا می‌گویند کی بود، کی بود، من نبودم.  واقعیت را بگویید تا  ما هم تکلیف خود را بدانیم. مدتی دیگر مسابقات کلمبیا و ازبکستان را داریم و قطعا بچه‌های ما روی سکو هستند و باید تست بدهند. خدایی نکرده اگر اتفاقی بیفتد، چه کسی مقصر است؟

 

مرادی افزود: فدراسیون جهانی میگفت  باید ظرف دو سه روز آینده حق عضویت پرداخت شود ما می خواستیم نقدی پرداخت شود، ولی گفتند اعلام شده حتما باید ترانسفر شود ما هم قبول کردیم ولی موضوع این است که حساب بانکی بعد از یک سال همچنان مجارستان است و فساد، همان فساد قبلی است.

وزنه برداری