Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت 24-‌مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت: بر اساس آخرین آمار تا هشتم بهمن‌ ۹۹ بیش از ۳.۹ هزار میلیارد تومان تسهیلات کمک‌ودیعه مسکن به ۳۴۳هزارو ۴۴۴ نفر پرداخت شده است.

‌به گزارشی از پایگاه اطلاع‌رسانی و پایش آثار اقتصادی کرونا، «پروانه اصلانی» افزود: با توجه به مشکلات ایجادشده برای خانوارها در شرایط اقتصادی و بهداشتی کشور ناشی از شیوع ویروس کرونا و اجرای بند سه مصوبات پنجاه‌و‌یکمین جلسه ستاد ملی مدیریت کرونا در تاریخ ۱۳ دی‌، مهلت پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن­ تا پایان بهمن ۱۳۹۹ تمدید شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ستاد ملی کرونا به دلیل مشکلاتی که برای برخی از مستأجران و فاقدان مسکن در شرایط کرونا به‌دلیل محدودیت‌ها و خلل در کسب درآمدها پیش آمد، این امکان را فراهم کرد تا متقاضیان مستأجر در شهرهای بزرگ،‌ میانی و کوچک با دریافت مبالغی نسبت به تأمین مسکن مورد نیاز خود اقدام کنند.
رقم ودیعه مسکن برای مستأجران تهران 
۵۰ میلیون تومان، برای سایر کلان‌شهرها ۳۰ میلیون تومان و برای شهرهای کوچک ۱۵ میلیون تومان است. ‌متقاضیان باید پس از یک سال اصل ودیعه را به بانک بازگردانند و درعین‌حال سود این تسهیلات ۱۳ درصد تعیین شده است.
گروه‌های مشمول دریافت تسهیلات وام ودیعه مسکن، کارگران و حقوق‌بگیران ثابت با اولویت ازدواج‌های جدید و خانواده‌های پنج نفر و بیشتر، مشمولان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی‌(ره) و سازمان بهزیستی کشور و همچنین زنان سرپرست خانوار هستند.

منبع: ایرنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: ودیعه مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۵۴۲۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک‌های عامل در مقابل پرداخت تسهیلات مسکن ملی پاسخگو باشند

به گزارش خبرگزاری صداوسیما خراسان شمالی ؛ مهدی رشیدی در جلسه شورای مسکن استان گفت: در نهضت ملی مسکن در حوزه پرداخت تسهیلات باید کارنامه قابل قبولی را ارائه دهیم چیزی که تا کنون محقق نشده است.
وی در خصوص پروژه نهضت ملی مسکن برکت بجنورد هم افزود: راه و شهرسازی استان باید در اتمام این پروژه تسریع داشته باشد، چون در گذشته تعلل و کوتاهی صورت گرفته است.
به گفته رئیس شورای مسکن استان مدت قرارداد پروژه برکت بجنورد ۱۶ ماه است که در حال تبدیل به دو پروژه ۶۴۰ و ۴۸۰ واحدی و در قالب ۵۶ بلوک است.
بررسی مسائل و مشکلات طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان جاجرم، سنخواست و شوقان از دیگر دستور کار‌های این نشست بود که بر اساس آمار ارائه شده در این شهرستان برای طرح ملی مسکن ۴۸۵۰ نفر ثبت نام شده اند که ۳۱۰۰ نفر آنها تایید نهایی و ۲ هزار نفر واریز وجه داشته اند.
مدیرکل راه و شهرسازی استان هم در خصوص احداث مدارس در طرح‌های حمایتی مسکن نیز گفت: با پیگیری‌های استاندار خراسان شمالی ۱۳ مدرسه با ظرفیت ۱۱۴ کلاس درس برای نهضت ملی مسکن مجوز گرفته شده است.
سید علی میرکریمی افزود: یک سوم از اعتبارات مدارس تا پایان اسکلت بندی را وزارت راه انجام می‌دهد و سایر مراحل با کمک خیرین، منابع سفر مقام معظم رهبری، منابع آموزش و پرورش و استان انجام خواهد شد.
وی کفت: این ۱۳ مدرسه با ظرفیت ۱۱۴ کلاس درس در شهر‌های بجنورد ۳ مدرسه، شیروان ۲ مدرسه، اسفراین ۲ مدرسه، فاروج، جاجرم، گرمه، درق، ایور و تیتکانلو هر کدام ۱ مدرسه با مساحت بیش از ۱۳ هزار مترمربع با اعتباری بیش از ۶۳۵ میلیارد ریال احداث خواهد شد که می‌تواند به ارتقای استاندارد تحصیلی و افزایش سرانه‌های آموزشی به استان کمک کند.
میرکریمی به آمار ثبت نامی شهر گرمه اشاره کرد و افزود: در شهر گرمه ۲۵۴۲ متقاضی نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند که از این تعداد ۱۴۱۵ متقاضی تایید شده اند و ۹۲۱ متقاضی نیز واریز وجه خود را انجام داده اند.

دیگر خبرها

  • حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات خودمالکی در خوزستان پرداخت شد
  • افتتاح ۲ هزار و ۵۸ واحد مسکونی استان سمنان در سفر رییس جمهور
  • پرداخت بیش از ۱۹ همت ‌تسهیلات‌ مسکن ملی خودمالکی در خوزستان
  • بانک‌های عامل در مقابل پرداخت تسهیلات مسکن ملی پاسخگو باشند
  • پرداخت بیش از ۲۷۸ میلیارد تومان تسهیلات ودیعه مسکن در گلستان
  • پرداخت ۲۷۸ میلیارد و ۵۷ میلیون تومان تسهیلات ودیعه مسکن در گلستان
  • پرداخت پنج هزار و ۲۰۵ فقره تسهیلات ودیعه مسکن در گلستان
  • میزان پرداخت تسهیلات ساخت و خرید مسکن اعلام شد
  • ۱۱۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات ساخت، خرید و تعمیرات پرداخت شد
  • پرداخت ۱۱۵ همت تسهیلات ساخت و خرید مسکن